Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    24
  • شماره: 

    3 (57)
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    1772
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1772

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

کولاییان فردین

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    24
  • شماره: 

    3 (پیاپی 57)
  • صفحات: 

    97-116
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    679
  • دانلود: 

    157
چکیده: 

آموزش ضمن خدمت از ابزارهای مهم روزآمدسازی توانمندی حرفه ای کتابداران و نیروی انسانی متخصص شاغل در نهادهای پژوهشی و آموزشی است. مرکز اطلاعات و مدارک علمی کشاورزی در طول سال های 1379 تا 1383، چهل دوره آموزشی ضمن خدمت را برنامه ریزی و اجرا کرد. در این پژوهش به بررسی نظرات مدرسین و یادگیرندگان، در مورد این دوره ها پرداخته شده است.از جمله نتایج حاصل از این پژوهش رضایت 79 درصد مدرسین از مدیریت زمان در دوره ها، نارضایتی 36 درصد مدرسین از وضعیت نور، صدا، گرمایش و سرمایش کلاس ها، رضایت 80 درصد یادگیرندگان از نحوه فراخوانی در دوره ها، نارضایتی 38 درصد یادگیرندگان از خدمات فوق برنامه و رضایت 85 درصد یادگیرندگان از میزان تسلط و آمادگی مدرسین در امر تدریس در طول دوره ها می باشد. از جمله پیشنهادها می توان به ارایه سرفصل های تخصصی تر با زمان بندی کوتاه تر، هماهنگی با گروه های تخصصی مرکز اطلاعات و مدارک علمی کشاورزی در طراحی و اجرای دوره های تخصصی و هماهنگی، ارتباط با مدرسین در زمان بندی و اجرای دوره ها، ارایه دوره های تکمیلی برای دوره های برگزار شده و برگزاری دوره های آموزشی در استان هایی که دارای امکانات لازم هستند، اشاره کرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 679

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 157 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    24
  • شماره: 

    3 (پیاپی 57)
  • صفحات: 

    5-34
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    1792
  • دانلود: 

    954
چکیده: 

در طول چند دهه پیش، درک سودمندی و سهولت استفاده، مهم ترین عوامل در پذیرش فناوری های جدید در حوزه سیستم های اطلاعاتی بوده است. با این حال این دو عامل به تنهایی نمی توانند رفتار کاربران را در محیط های نوظهور مانند بانکداری اینترنتی توصیف کنند. از دیدگاه پذیرش فناوری در سطح پذیرش فردی، این مقاله با دخالت دادن ویژگی های محیط بانکداری اینترنتی، «مدل پذیرش فناوری» را توسعه داده است. در این پژوهش با بررسی مهم ترین مدل های ارایه شده در حوزه پذیرش فردی فناوری، دو سازه «برداشت ذهنی از توانایی شخصی» و «اعتماد» به مدل پذیرش فناوری افزوده شده اند. روش این پژوهش، پیمایشی و ابزار گردآوری اطلاعات آن، پرسشنامه بوده است. جامعه آماری این مطالعه را 310 نفر از مشتریان بانک تشکیل داده اند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1792

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 954 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    24
  • شماره: 

    3 (پیاپی 57)
  • صفحات: 

    35-57
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1329
  • دانلود: 

    485
چکیده: 

این پژوهش بر آن بود تا چگونگی رفتار اطلاع جویی در جامعه مورد پژوهش( 158نفر ) را بررسی کند و نقش عوامل شخصیتی را در رفتار اطلاع جویی آنان بیازماید. ابزار این پژوهش شامل دو پرسشنامه بود. روش پژوهش، توصیفی و از نوع همبستگی است و از تحلیل همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه برای تجزیه و تحلیل داده ها استفاده گردید. نتایج حاکی از آن است که بین برونگرایی دانشجویان و قضاوت ربط، خلق اندیشه های نوین، زمان به عنوان عامل انگیزش، و تلاش برای جستجوی اطلاعات رابطه ای مثبت و معنادار وجود دارد. بین گشودگی به تجربه و نیز وظیفه شناسی، با زمان اختصاص داده شده به جستجوی اطلاعات نیز رابطه ای مثبت و معنادار مشاهده شد. با توجه به نتایج، می توان به طور کلی استنباط کرد که بین ابعاد شخصیت با ابعاد رفتار اطلاع جویی دانشجویان کارشناسی ارشد رابطه معناداری وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1329

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 485 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

رضایی مسعود

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    24
  • شماره: 

    3 (پیاپی 57)
  • صفحات: 

    61-76
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    1363
  • دانلود: 

    765
چکیده: 

این پژوهش از نوع کاربردی و غیرآزمایشی است و از پرسشنامه برای گردآوری اطلاعات استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان می دهد که نبود یا کمبود تجهیزات و امکانات طراحی شده برای سازگاری با فناوری های جدید، عدم دسترسی دانشجویان به رایانه و خط ارتباطی مناسب، و مشکلات خاص بسترهای مخابراتی ایران از مهم ترین موانع زیرساختی، و عدم امکان برگزاری جلسات آزمایشگاهی از طریق یادگیری الکترونیکی، نبود آموزش برای دانشجویان در زمینه فناوری آموزشی و نبود یا کمبود مشوق برای تحصیل از طریق الکترونیکی مهم ترین موانع اجرایی آموزشی در توسعه فراگیری الکترونیکی هستند. هم چنین یافته ها نشان می دهد که ناکافی بودن اعضای هیات علمی متخصص در زمینه فناوری های آموزشی نوین در حال ظهور، عدم آشنایی برنامه ریزان و مسوولان اداری با کاربردهای یادگیری الکترونیکی و نبود تعهد در اعضای هیات علمی برای صرف وقت در امر یادگیری با استفاده از فناوری ها با اهمیت ترین موانع انسانی، و کمبود سرمایه گذاری و اعتبارات مورد نیاز، هزینه بالای تجهیزات فناوری آموزشی و هزینه زیاد به روز نمودن مطالب مورد نیاز از مهم ترین موانع اعتباری در امر توسعه یادگیری الکترونیکی هستند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1363

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 765 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    24
  • شماره: 

    3 (پیاپی 57)
  • صفحات: 

    77-94
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1377
  • دانلود: 

    734
چکیده: 

در این پژوهش ابتدا به بررسی و مطالعه تاریخچه و تعاریف مختلف اصطلاح اطلاع سنجی پرداخته شده و سپس وضعیت جاری این اصطلاح، در پایگاه اطلاعاتی "آی اس آی" مورد بررسی قرار گرفته است. یافته های این پژوهش نشان می دهد تا پایان سال 2007 میلادی، 215 مدرک در این پایگاه در زمینه اطلاع سنجی موجود می باشد. از این تعداد 107 مدرک (49.71درصد) توسط 10 نفر از مولفان تولید شده است. «ال.اگی» با تولید 27 مدرک در رتبه نخست تولید علم در حوزه اطلاع سنجی قرار دارد. آمریکا با تولید 42 مدرک در رتبه نخست کشورهای تولید کننده علم در این حوزه قرار دارد و کشور بلژیک با 40 مدرک در رتبه دوم جای دارد. دانشگاه «Universitaire Instelling Antwerpen» با تولید 18 مدرک در رتبه نخست دانشگاه ها و موسسه های تولید کننده علم در این حوزه قرار دارد. زبان 207 مدرک (96 درصد) از تولیدات علمی در این حوزه به زبان انگلیسی می باشد و تنها زبان 8 مدرک (4درصد) به زبان آلمانی است. هم چنین اوج تولیدات علمی در این حوزه، در سال 2005 می باشد که 27 مدرک در این زمینه تولید شده است. مجله «Scientometrics» با چاپ 63 مدرک در جایگاه نخست قرار دارد. همچنین بیش ترین پژوهش ها در حوزه اطلاع سنجی، توسط متخصصان علوم کتابداری و اطلاع رسانی صورت گرفته است و متخصصان علوم رایانه از نظر تولید علم در این حوزه، در رتبه دوم قرار دارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1377

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 734 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
نویسندگان: 

KOULAEIAN FARDIN

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2009
  • دوره: 

    24
  • شماره: 

    3 (57)
  • صفحات: 

    95-115
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    222
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

In-Service training is among the important tools for updating the professional capabilities of librarians and skilled manpower working in research and educational institutions. Agriculture Scientific Information and Documentation Center (ASDIC), during the 2000-2004 periods, offered forty in-service courses. The present paper investigates the views of the instructors and learners participating in these courses. Findings indicate that 79% of instructors were satisfied with courses scheduling while 36% were dissatisfied with lighting, acoustics and air conditionings in the classes. 80% of the learners were satisfied with Courses notifications while 38% were dissatisfied with extracurricular activities. However there was an 85% satisfaction rate regarding the command and preparedness of instructors. The instructors proposed more specialized courses with shorter schedules, higher coordination with specialist groups within ASIDC in design and implementation of courses, as well as coordination with instructors for course scheduling. Learners proposed course follow-ups as well as instruction courses being offered in provinces that are equipped for it.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 222

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    24
  • شماره: 

    3 (پیاپی 57)
  • صفحات: 

    117-136
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    4675
  • دانلود: 

    1538
چکیده: 

مدیریت اطلاعات عبارت است از فرآیند شناخت و تولید اطلاعات، سازماندهی و ذخیره اطلاعات، اشاعه، یا انتشار اطلاعات و بهره برداری یا استفاده از اطلاعات با در نظر گرفتن اجزای سازماندهی و فرهنگی اجتماعی سازمان و استفاده از فناوری در این فرآیند. مدیریت اطلاعات به کارگروهی و شرح وظایف تعریف شده برای هر فرد احتیاج دارد. مدیران اطلاعات در سازمان برای انجام وظایف تخصصی خود به منظور تامین چهار رکن اساسی آن (تولید، سازماندهی و ذخیره، اشاعه و کاربرد اطلاعات) تحت تاثیر عوامل مهمی چون فناوری، اجزای سازمانی و فرهنگی اجتماعی سازمان ها قرار دارند و این، یعنی آن که مدیران اطلاعات برای انجام کامل وظایف خود نباید این عوامل را نادیده بگیرند.مقاله حاضر ابتدا به تبیین مفهوم مدیریت اطلاعات و در ادامه به بررسی مدیریت اطلاعات راهبردی، مدیریت اطلاعات فردی و میان فردی و مدیریت اطلاعات موثر می پردازد. در انتها نیز مدیریت اطلاعات از دیدگاه بوم شناختی اطلاعات مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4675

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1538 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
نویسندگان: 

علایی آرایی محمد

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    24
  • شماره: 

    3 (پیاپی 57)
  • صفحات: 

    137-156
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1583
  • دانلود: 

    688
چکیده: 

بهره وری در مراکز اطلاع رسانی نتیجه استفاده بهینه و موثر از منابع اطلاعاتی و بهبود کیفیت ارایه خدمات و ارتقای رضایت کاربران، دلپذیری در محیط کار، و افزایش انگیزه و علاقه کارکنان به کار بهتر می باشد که در نهایت، رشد و توسعه مراکز اطلاع رسانی را به دنبال خواهد داشت. بنابراین، این مراکز نیز از آشنایی با شیوه های اندازه گیری بهره وری بی نیاز نخواهند بود. بهره وری یکی از معیارهای ارزیابی عملکرد یک نظام است. در دهه های اخیر به اندازه گیری و بهبود بهره وری نیروی انسانی، خلاقیت و نوآوری و تجزیه و تحلیل های کارشناسی اهمیتی ویژه داده شده است و تفکر و تلاش برای شناسایی مشکلات و مسایل و راه ها و طرح های جدید به منظور استفاده مفیدتر و بهتر از منابع، به بهره وری تعریف شده است.بهره وری، به زبان ساده عبارت است از رابطه بین ستاده های یک نظام و نهاده های فراهم شده برای تولید ستاده ها، رابطه علی بین بسیاری از متغیرها و عوامل موثر بر بهره وری، بسیار پیچیده است. در یک مرکز اطلاع رسانی با توجه به حجم بالای نهاده ها، تلاش در جهت افزایش کارآیی و بهره وری ضروری به نظر می رسد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1583

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 688 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button