هدف از این تحقیق ارزشیابی تارنماهای مجله های الکترونیکی پیوسته کودک و نوجوان در ایران است. این تحقیق می کوشد تا با بررسی نقاط قوت و ضعف این تارنماها، به وضعیت موجود در این زمینه پی برده و با مقایسه آنها، الگویی را برای استفاده بهینه و طراحی کاربردی تر به کاربران ارایه دهد.روش تحقیق مورد استفاده در این مقاله، روش سندی (کتابخانه ای) و روش ارزیابانه با بهره گیری از آمارهای توصیفی و استنباطی است. ابزار گردآوری داده ها، فرم سنجش است که بر اساس پنج مولفه (فاکتور) محتوا، ساختار (از لحاظ طراحی بصری)، ساختار (از لحاظ فنی)، حق مولف و شاخص های کارکردی تنظیم شده است که هر کدام به شصت و دو شاخص و نیز زیرشاخص تقسیم می شوند. تجزیه و تحلیل آماری داده ها نیز با استفاده از نرم فزار « SPSS» انجام شده است.یافته های پژوهش نشان می دهد که چهارده تارنمای موجود مجله های کودک و نوجوان کارآیی لازم را ندارد، چون در وضعیت نامناسب یا کاملا نامناسب قرار دارند.در پایان، یافته ها حاکی از آن است که طراحان تارنماهای مجله های کودک و نوجوان، توجه لازم به اصول طراحی بر اساس پنج مولفه فوق نداشته اند.