Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

نشریه: 

POLICE HUMAN DEVELOPMENT

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    28
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2070
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2070

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    28
  • صفحات: 

    11-27
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    9002
  • دانلود: 

    4781
چکیده: 

رهبری به عنوان یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار بر سازمان ها مورد تحقیق گسترده ای قرار گرفته است. میزان موفقیت سازمان در رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده، مقدار تلاش کارکنان جهت موفقیت سازمان و تاثیرگذار بودن رهبر بر کارکنان وابسته به رفتارها و سبک رهبری می باشد. نظریه پردازان، سبک های رهبری متعددی را بیان کرده اند که در این مقاله ضمن بررسی آن ها، الگوی رهبری تمام عیار که دربرگیرنده سبک های رهبری تحول گرا و تعامل گرا و رفتارهای مربوط به آن ها می باشد و تاثیر این سبک ها بر سه پیامد رهبری از قبیل میزان تلاش کارکنان، ادارک آن ها از اثربخشی رهبر و میزان رضایت کارکنان مورد مطالعه قرار گرفته است. نتایج این مطالعه نشان داد که رفتارهای رهبری تحول گرا و تعامل گرا که با مدیریت مبتنی بر استثنا (فعال) دنبال می شود، تاثیرگذارترین رفتارهای رهبری هستند. برعکس آن رفتارهای رهبری منفعل/ اجتنابی و بی قید و بند کم اثرگذارترین رفتارهای رهبری هستند. هم چنین یک رهبر می تواند هم از رهبری تحول گرا و هم از رهبری تعامل گرا، به خصوص پاداش مشروط که یکی از رفتارهای رهبری تعامل گرا می باشد استفاده کند. اثرگذارترین رهبران آن هایی هستند که به طور منظم هم از رفتارهای رهبری تحولی(ملاحظات فردی، الهام، تحریک عقلانی، کاریزما) و هم از پاداش مشروط رهبری تعامل گرا استفاده می کنند. در این مورد رهبری تحول گرا مکمل رهبری تعامل گراست.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 9002

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 4781 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    28
  • صفحات: 

    29-45
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    5179
  • دانلود: 

    2047
چکیده: 

رضایت شغلی از مهمترین متغیرها در حیطه رفتار سازمانی محسوب می شود و تحقق اهداف سازمانی بدون رضایت شغلی امکان پذیر نمی باشد. یکی از وظایف مهم مدیران در سازمان ها، شناسایی استعدادهای بالقوه کارکنان و فراهم نمودن زمینه های رشد و شکوفایی آنان است که زمینه ارتقای بهره وری را فراهم می کند. با توجه به اهمیت نقش مدیران در ایجاد و ارتقا رضایت شغلی کارکنان سازمان، در این مقاله ارتباط بین شیوه رهبری مدیران (سبک رهبری فیدلر) و رضایت شغلی کارکنان، با مطالعه توصیفی و آماری پرسشنامه های سبک رهبریLPC  و پرسشنامه های رضایت شغلی JDI تکمیل شده از بین کارکنان و مدیران معاونت طرح و برنامه و بودجه ناجا، بررسی شده است. آزمون همبستگی اسپیرمن برای بررسی رابطه بین دو متغیر مورد استفاده قرار گرفته و تجزیه و تحلیل داده ها با نرم افزار SPSS نشان داد که بین سبک رهبری و رضایت شغلی یک رابطه معنی دار وجود دارد. هم چنین در معاونت طرح و برنامه و بودجه نیروی انتظامی بین سبک رهبری رابطه گرا و رضایت شغلی یک رابطه مثبت و مستقیم وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 5179

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2047 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    28
  • صفحات: 

    47-76
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    6109
  • دانلود: 

    2604
چکیده: 

اساس هر علمی، نظریه ها و اندیشه های آن است. علم مدیریت به عنوان یکی از شاخه های مهم علوم انسانی از سال 1900 به صورت متمرکز و علمی مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است و به تعبیری آغاز پیدایش مدیریت نوین از این سال می باشد. از آن سال تاکنون نظریه های فراوانی توسط اندیشمندان مدیریت ارایه شده است که تمامی این نظریه ها را می توان در سه پارادایم عقلایی، طبیعی و سیستمی دسته بندی کرد.روشن است که رویکردهای سه گانه فوق اختلافات مبنایی با یکدیگر داشته و نتایج کاملا متفاوت و تا حدودی متضاد را به بار خواهند آورد. بنابراین باید تاثیر مولفه های این رویکردها بر خلاقیت را بررسی و مطالعه نموده و از نتایج آن بهره برداری کرد تا موجب تقویت بنیه های سازمان و بروز و ظهور سازمانی خلاق و نوآور را فراهم آورد.به همین خاطر با مطالعه و بررسی ویژگی های گوناگون رویکردهای سه گانه عقلایی، طبیعی و سیستمی به تبیین تاثیر مولفه های سه گانه (نوع ارتباطات، تمرکز یا عدم تمرکز، رسمیت یا عدم رسمیت) بر خلاقیت پرداخته شد. این تحقیق از نوع توسعه ای با روش پیمایشی بوده که اطلاعات آن از روش مطالعه کتابخانه ای گرد آوری شده است که نتایج حاصله حاکی از آن است که مولفه های ذکر شده از منظر رویکرد عقلایی مانع خلاقیت می شود و رویکرد طبیعی با توجه به این که بیش از رویکرد عقلایی به ویژگی های انسانی توجه نموده است در ترغیب و تشویق کارکنان به عمل خلاقانه موثر تر بوده لکن رویکرد سیستمی با توجه به جمیع جهات مساعدی که در نظرات آن مشاهده می شود موجب بروز و ظهور بیشتر خلاقیت در سازمان می گردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 6109

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2604 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    28
  • صفحات: 

    77-93
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1375
  • دانلود: 

    738
چکیده: 

امروزه سازمان ها سرمایه گذاری فراوانی در زمینه فناوری می کنند تا دسترسی شان به اطلاعات افزایش یابد. رایانه تبدیل به یکی از ابزارهای مهم مورد استفاده در حوزه های فردی و سازمانی شده است و سازمان های گوناگون برای اهداف مختلفی از آن استفاده می کنند که سازمان های انتظامی نیز خارج از این قاعده نمی باشند، اما پیامد نهایی که سازمان ها از این فناوری انتظار دارند افزایش کارآمدی، بهبود کیفیت و ارتقای تاثیر گذاری سازمان می باشد. این مهم تنها در صورتی حاصل می شود که از این فناوری استفاده شود. بنابراین پذیرش آن و استفاده از آن به اندازه خود فناوری مهم می باشد. دانستن عواملی که بر پذیرش فناوری اطلاعات تاثیر گذار است ما را قادر می سازد تا بتوانیم میزان استفاده از آن را پیش بینی کنیم. این مقاله سعی دارد عواملی را که بر پذیرش فناوری از سوی کاربران و به خصوص نیروهای پلیس تاثیر گذار است مورد بررسی قرار دهد. جهت این بررسی چهار مدل کنش موجه، رفتار برنامه ریزی شده، تئوری رفتاری برنامه ریزی شده تجزیه شده و مدل پذیرش فناوری مورد مطالعه قرار گرفت. نتایج این بررسی نشان داد که سودمندی درک شده، هنجارهای ذهنی، سهولت استفاده درک شده، تجربیات قبلی و خودکارآمدی از عواملی هستند که بر پذیرش فناوری اطلاعات از سوی نیروهای پلیس تاثیر گذار است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1375

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 738 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    28
  • صفحات: 

    95-118
تعامل: 
  • استنادات: 

    7
  • بازدید: 

    8564
  • دانلود: 

    2182
چکیده: 

رفتار اخلاقی و ارزش های اخلاقی موضوع مهمی است که در بسیاری از تحقیقات مرتبط با اخلاق کسب و کار می باشد. زیربنای همه ارزش ها در سازمان، ارزش های اخلاقی می باشد. این ارزش ها به استقرار و حفظ استانداردهایی کمک می کند که می تواند بر هدایت افراد به سوی اقداماتی که برای سازمان مطلوب هستند تاثیر بگذارد. به طور ویژه، هنگامی که استانداردها یا ارزش های اخلاقی سازمان به طور گسترده ای میان اعضایش رایج شود موفقیت سازمانی افزایش می یابد. در این مقاله تلاش شده است تا به بررسی پیامدهای ارزش های اخلاقی سازمان (عدالت سازمانی، تعهد سازمانی، رفتار اخلاقی و رفتارهای شهروندی سازمانی) و روابط بین آن ها پرداخته شود. نتایج مقاله نشان می دهد که ارزش های اخلاقی سازمان به طور مثبتی بر عدالت رویه ای و عدالت توزیعی تاثیر دارد. عدالت رویه ای و عدالت توزیعی نیز به طور مثبتی بر تعهد سازمانی کارکنان تاثیر دارد. تعهد سازمانی به طور مثبتی بر رفتار اخلاقی کارکنان تاثیر می گذارد. هم چنین رفتار اخلاقی نیز به طور مثبتی بر بعد جوانمردی و بعد نوع دوستی رفتارهای شهروندی سازمانی تاثیر می گذارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 8564

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2182 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 7 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

بشارت نیا مهدی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    28
  • صفحات: 

    119-140
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2079
  • دانلود: 

    835
چکیده: 

استانداردسازی تعاریف و مفاهیم اقلام آماری به عنوان یکی از ضروریات در سند نظام نامه سامان دهی آمارهای ثبتی مرکز آمار ایران مطرح شده است. هم چنین در طراحی نظام جامع آماری ناجا که طی سال های 83 الی 85 صورت پذیرفت استاندارد سازی تعاریف و مفاهیم اقلام آماری به عنوان اولین گام در پیاده سازی این نظام به صراحت آورده شده است. در استانداردسازی تعاریف و مفاهیم اقلام آماری از یک سو با نگاهی کلان باید به کارآیی و اثر بخشی تعاریف توجه داشت و از طرف دیگر باید اصول منطقی و الزامات کلامی در ارایه تعاریف مد نظر قرار گیرد. این دو موضوع با هم تضاد ندارند بلکه با روشی هوشمندانه باید به عنوان دو مبنا جمع و هم گرا شوند. برای این منظور دو گروه کارشناسان و خبرگان سازمانی طی فرایندهای قابل قبول، آزمایش شده و معقول نظراتی را ارایه می دهند تا هر قلم آماری به بهترین تعریف خود دست پیدا کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2079

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 835 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

اسکات مایکل اس.

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    28
  • صفحات: 

    141-169
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    679
  • دانلود: 

    542
چکیده: 

بیشتر ادارات پلیس روش ها و اصول رویکرد مساله گرایی را در عملیات های روزانه خویش تلفیق نکرده اند. به چند دلیل این اتفاق هنوز رخ نداده است. اول بسیاری از افسران پلیس شناخت کاملی از عناصر اصلی رویکرد مساله گرایی و نحوه تلفیق آن در کارکرد های پلیسی ندارند. دوم هنوز سازمان های پلیس از مهارت ها و دانش لازم برای پشتیبانی از رویکرد مساله گرایی برخوردار نمی باشند و سوم این که پلیس هنوز انگیزه های لازم را به وجود نیاورده است که مساله گرایی با جدیت پذیرفته شود. این مقاله ابتدا به بیان نحوه تلفیق رویکرد مساله گرایی در کارکردهای پلیسی می پردازد و چارچوبی برای تلفیق آن در کارکردهای روزانه پلیس ارایه می نماید. سپس به بررسی دانش و مهارت های لازم برای کاربرد مساله گرایی در ادارات پلیس می پردازد. در پایان به بررسی روش کسانی می پردازد که دیدگاه انتقادی نسبت به عملکرد پلیس دارند و راه کارهایی ارایه می دهند که دیدگاه های موجود را تعدیل می نماید و ادارات پلیس را با رویکرد مساله گرایی هماهنگ می کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 679

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 542 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button