دراین تحقیق به بررسی افزایش انتقال حرارت توسط نوارهای پیچیده شده در داخل کندانسور و تاثیر همزمان آن بر میزان افت فشار چگالشی مبرد R-134a پرداخته می شود. هدف از این آزمایش رسیدن به بالاترین میزان انتقال حرارت در افت فشار بهینه می باشد. بدین منظور یک سیکل تبرید تراکمی بخار طراحی، ساخته و نصب شد. کندانسور تحت آزمایش یک مبدل حرارتی دو لوله ای بوده که قطر داخلی لوله میانی که مبرد R-134a در آن جریان دارد برابر 10.7 mm و قطر خارجی این لوله برابر 12.7 mm و طول آن 1.04 m می باشد. به طور کلی تعداد 216 اجرا بر روی یک لوله صاف و چهار لوله مجهز به نوار پیچیده شده با نسبت های پیچش 6، 9، 12، و 15 صورت می پذیرد. این آزمایش ها برای 6 سرعت جرمی متفاوت 56.44، 69.49، 82.38، 96.25، 113.32، و 130.9 kg/m2s انجام می گردد. پس از جمع آوری کلیه داده ها و بررسی آن ها مشاهده شد که نوارهای پیچیده شده در بهترین حالت (نسبت پیچش6 ) میزان انتقال حرارت را تا 40% نسبت به لوله صاف افزایش داده و میزان افت فشاررا نیز در بدترین حالت (نسبت پیچش 6) تا 240% نسبت به لوله صاف افزایش می دهند. هم چنین این نتیجه حاصل شد که بهترین عملکرد مربوط به نوار با نسبت پیچش 9 می باشد که در حین بهبود انتقال حرارت بیشتر، کمترین تاوان افت فشار را متحمل می شود.