Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    54
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    359
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 359

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    54
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    382
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 382

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

تحقیقات موتور

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    54
  • صفحات: 

    3-12
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    476
  • دانلود: 

    557
چکیده: 

دراین تحقیق تاثیر تغییرات عدد پرانتل با دما بر توان، بازدهی و اتلاف حرارتی موتور استرلینگ نوع گاما بررسی شده است. شایان ذکر است که عدد پرانتل، تابع ویسکوزیته، ضریب هدایت حرارتی و ضریب گرمایی ویژه در فشار ثابت سیال عامل می باشد که وابستگی این دو خاصیت اول ترمودینامیکی به دما، در این مقاله، مطالعه شده است. به همین منظور، ابتدا یک کد ترمودینامیکی به روش آدیاباتیک غیر ایده آل نوشته شد که در آن تلفاتی مانند افت فشار موتور و تلفات حرارتی بازیاب، در نظر گرفته شد. در گام بعدی، کد نوشته با داده های آزمایش تجربی، اعتبارسنجی شد. سپس، نتایج مدنظر در فشار 8 بار و سرعت 970 دور بر دقیقه برای سه سیال عامل هوا، هلیم و هیدروژن، در بازه دمایی منبع گرم (350 تا 750 درجه سانتیگراد) و در دو حالت پرانتل ثابت و متغیر با دما، استخراج گردید. نتایج بدست آمده نشان داد که میزان درصد تغییرات توان، بازدهی و اتلاف حرارتی برای گاز هوا، در دو حالت پرانتل ثابت و متغیر کمتر از 12 درصد، برای گاز هلیم کمتر از 6 درصد و برای گاز هیدروژن کمتر از 5 درصد بود که بیشترین تغییرات در قسمت توان موتور مشاهده شد. در نهایت با استفاده از آنالیز رگرسیون، میزان حساس بودن درصد تغییرات عملکرد موتور استرلینگ، در هر دو حالت پرانتل ثابت و متغیر با دما، برای هر سه گاز مشخص شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 476

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 557 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

تحقیقات موتور

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    54
  • صفحات: 

    13-23
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    366
  • دانلود: 

    488
چکیده: 

فشار بالای سوخت در افشانه های موتورهای دیزلی نسل جدید با مجراهای نازل متعدد و کوچک بهبودهای قابل توجهی در رفتار فواره خروجی سوخت و عملکرد موتور ایجاد کرده است. از طرف دیگر کیفیت نامناسب سوخت و قرار گرفتن نازل افشانه در محفظه احتراق دما بالا، باعث تشکیل رسوبات اساسی در نازل و رفتار نامناسب فواره سوخت می شود. با توجه به رابطه نزدیک ویژگی های عملکردی موتور با رفتار فواره خروجی سوخت، در این مطالعه به تحلیل اثرات مخرب برهمکنش جریان سوخت با رسوبات نازل افشانه ها با کارکردهای مختلف پرداخته شده است. رسوب گذاری افشانه ها با سوخت استاندارد و تحت شرایط آزمایشگاهی مشخص انجام می شود. به منظور تحلیل مشخصات رسوبات تشکیل شده در نازل افشانه ها از روش های غیرمخرب میکروسکوپی الکترونی استفاده شده است. به منظور تحلیل مشخصات فواره سوخت خروجی، عکس های گرفته شده از پیشروی فواره خروجی از افشانه ها با کارکردهای مختلف در فشارهای مختلف پاشش سوخت و محفظه حجم ثابت، توسط کد نوشته شده در نرم افزار متلب پردازش می شوند. عکس برداری در یک محفظه حجم ثابت با دوربین سرعت بالا انجام شده است. افزایش میزان رسوبات افشانه، باعث افزایش تاخیر در زمان پاشش سوخت و رفتار نامناسب فواره خروجی از افشانه می شود. با افزایش فشار پاشش سوخت از اثرات مخرب رسوبات افشانه کاسته می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 366

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 488 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

تحقیقات موتور

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    54
  • صفحات: 

    25-38
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    365
  • دانلود: 

    487
چکیده: 

در این مقاله تاثیر ایجاد جریان چرخشی و تغییر پروفیل جابجایی سوزن بر روی رفتار افشانه سوخت دیزل بررسی شده است. لذا، جریان دوفازی درون انژکتور دیزل با کمک دینامیک سیالات محاسباتی شبیه سازی شده است. برای ایجاد هندسه نرم افزار سالیدورکز و برای شبکه بندی و شبیه سازی از نرم افزار ای وی ال فایر استفاده شده است. ابتدا جریان مایع و مشخصات افشانه نازل های استوانه ای و مخروطی با جابجایی سوزن یکسان به صورت عددی بررسی شده است. نتایج عددی این مرحله نشان می دهند که نازل مخروطی نسبت به نازل استوانه ای طول نفوذ افشانه بیشتری دارد ولی قطر متوسط ساتر برای هر دو نازل یکسان است. در مرحله دوم به منظور افزایش زاویه مخروطی افشانه و بهبود کیفیت اتمیزاسیون، از خان درون نازل مخروطی استفاده گردیده و پروفیل جابجایی سوزن نیز تغییر داده شده است. نتایج عددی حاصل در این مرحله نشان می دهند که این نازل های جدید دارای زاویه مخروطی افشانه بیشتر و طول نفوذ و قطر متوسط ساتر کمتری نسبت به نازل های شبیه سازی شده در مرحله اول می باشند. بنابراین مشخصات افشانه سوخت از طریق ایجاد جریان چرخشی، تغییر پروفیل جابجایی سوزن و هندسه نازل قابل کنترل می باشند. نتایج عددی و تجربی از تحقیقات پیشین اعتبارسنجی شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 365

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 487 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

تحقیقات موتور

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    54
  • صفحات: 

    39-50
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    371
  • دانلود: 

    496
چکیده: 

پدیده پس زنی در حالتی اتفاق می افتد که تنجار بخواهد مقدار هوای کمی را تا فشار خیلی زیاد متراکم کند، که عموما توام با جریان برگشتی در تنجار و سر وصدا می باشد. در طی سال های اخیر مطالعات زیادی بر روی این پدیده انجام شده است، اما تحقیقات محدودی در زمینه شرایط عملکردی پرخوران در حین و بعد از کارکرد در شرایط پس زنی انجام شده است. در این پژوهش بررسی تجربی بر روی پرخوران موتور بنزینی در سه سرعت مختلف کاری در اتاق آزمون گرم پرخوران انجام شد. متغیرهای عملکردی مانند بازدهی و توان تنجار و گردا در شرایطی که پرخوران در محدوده پس زنی بود، مورد بررسی قرار گرفتند. بعد از اینکه پرخوران 4 مرحله و در هر مرحله در سه سرعت دورانی مختلف در محدوده پس زنی قرار گرفت، عملکرد قطعه افت کرده و دچار خرابی شد. بر اساس نتایج، در سرعت 180000 دور در دقیقه و در کمترین مقدار دبی عبوری، نسبت فشار تنجار به میزان 7 درصد نسبت به ابتدای آزمون افت داشت. بررسی های انجام شده نشان دهنده افزایش بیش از حد لقی محوری پرخوران بود که آثار تغییر رنگ ناشی از کارکرد در دمای بالا و داغ شدن ناشی از تماس فلز با فلز بر روی یاتاقان دیده می شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 371

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 496 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

تحقیقات موتور

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    54
  • صفحات: 

    51-63
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    391
  • دانلود: 

    474
چکیده: 

ناحیه عملکردی در موتورهای اشتعال تراکمی مخلوط همگن (HCCI) با دو مرز مجزا از وقوع کوبش در بارهای بالا و خاموشی شعله یا احتراق ناقص در بارهای پایین محدود می شوند. مهمتر از همه، هیچ روش مستقیمی برای پایش زمان احتراق در موتور HCCI وجود ندارد. در این تحقیق، مطالعه تجربی به منظور بررسی تأثیر چینه بندی دمایی و چینه بندی ترکیب و توزیع سوخت برای گسترش بازه ی عملکردی در یک موتور HCCI با گاز طبیعی انجام شده است. بنابراین، از یک موتور تک استوانه ای با سوخت گاز طبیعی برای بررسی عوامل موثر بر شرایط عملکردی شامل ترکیب نسبت گازهای بازگردانی شده به نسبت هوا به سوخت، گاز تبدیل و شمع نقطه ملتهب استفاده شده است. نتایج نشان می دهد که افزایش نسبت گازهای بازگردانی شده با توجه به رقیق نمودن مخلوط، بازه ی عملکردی را به سمت نواحی غنی گسترش می دهد. بنابراین امکان دستیابی به توان های بیشتر فراهم می شود. استفاده از گاز تبدیل بازه ی عملکردی را به سمت مخلوط رقیق گسترش می دهد و امکان دستیابی به نقاط قابل قبول در این نواحی را بیشتر می کند. شمع نقطه ی ملتهب با توجه به بر هم زدن شرایط همگن دمایی در داخل محفظه، در عین حالی که موجب پیش افتادن احتراق می شود، طول مدّت احتراق را می افزاید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 391

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 474 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

تحقیقات موتور

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    54
  • صفحات: 

    65-77
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    340
  • دانلود: 

    474
چکیده: 

استفاده از چنگک های مرطوب سبب انتقال گشتاور به صورت نرم و بدون جهش با بازدهی بهتر می شود. در این تحقیق چنگکی مرطوب در نرم افزار سیمولینک متلب شبیه سازی شد. در ابتدا قسمت مکانیکی چنگک شبیه سازی و سپس با اضافه نمودن شیر تنظیم جریان همراه با علامت برقی و ورود و خروج روغن، قسمت روغنی چنگک شبیه سازی شد. در پایان تأثیر متغیرهای نرخ جریان روغن، شیر تنظیم جریان و نوع تنظیم کننده بر عملکرد چنگک بررسی شد. نتایج تحقیق نشان داد که با اضافه نمودن یک شیر تنظیم کننده جریان همراه با علامت برقی می توان به یک سطح فشار روغن قوی تر رسید. همچنین نتایج مشخص کرد که تأثیر تنظیم کننده تناسبی تک حالتی بر پاسخ سرعت موجب جهش اولیه گشتاور به مقدار 220 نیوتن متر در چنگک می شود که با افزودن جمله مشتق گیر از بیشینه گشتاور وارد شده به سامانه کاسته می شود؛ هر چند زمان رسیدن به نقطه مطلوب نیز زیاد می شود. همچنین نتایج نشان داد که با استفاده از تنظیم کننده دو حالتی زمان مرده پاسخ سامانه به مقدار صفر کاهش یافت و روند افزایش سرعت خروجی چنگک در 0. 1 ثانیه آغاز می شود، هر چند مقدار گشتاور در حالت استفاده از تنظیم کننده دو حالتی اندکی نسبت به تنظیم کننده تک حالتی بیشتر است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 340

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 474 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button