Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

نشریه: 

ISLAMIC ART

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    13
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    1440
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1440

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 5
عنوان: 
نویسندگان: 

نشریه: 

ISLAMIC ART

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    13
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    4484
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4484

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
عنوان: 
نویسندگان: 

نشریه: 

ISLAMIC ART

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    13
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    2904
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2904

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 7
عنوان: 
نویسندگان: 

نشریه: 

ISLAMIC ART

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    13
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2037
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2037

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
عنوان: 
نویسندگان: 

نشریه: 

ISLAMIC ART

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    13
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1483
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1483

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 7
عنوان: 
نویسندگان: 

نشریه: 

ISLAMIC ART

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    13
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3362
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3362

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
عنوان: 
نویسندگان: 

نشریه: 

ISLAMIC ART

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    13
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    9218
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 9218

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 9
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    13
  • صفحات: 

    7-24
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2065
  • دانلود: 

    1361
چکیده: 

در همه جوامع بشری، تربیت و عوامل آن، مساله بنیادی و ریشه ای تلقی و از آن به مساله زیربنای ساختار جوامع بشری یاد می شود، این موضوع در عرصه نگارگری از اهمیتی اساسی برخوردار است.بنابراین و با آگاهی از اهمیت آن می توان، مساله تربیت و آداب آن را در میان نگارگران، مساله پژوهش قرار داد، که به مراتب وسعتی بیش از گنجایش یک مقاله را می طلبد. از این رو، سخنان صادقی بیک در رساله قانون الصور هدف بررسی بخشی از آداب تربیتی نگارگران می باشد، تا شاید توجه شاگردان و استادان این عرصه بر آن معطوف شود؛ و علاقه مندان را برانگیزاند. بدون شک آنچه در این عرصه، باید توجه خاص بر آن مبذول داشت، رجحان و برتری آداب معنوی بر مباحث فنی و مهارتی است، نکته ای که شکوه نگاری گذشتگان، به اعتقاد بسیاری از هنرمندان و استادان بر پایه آن استوار است.اهداف مقاله :1ـ دستیابی بر حقیقت تربیت و آداب آن.2ـ بررسی آداب تربیتی نزد نگارگران بر پایه گفتار صادقی بیک در رساله قانون الصور.سوالات مقاله :1ـ حقیقت تربیت و آداب آن چیست و چه هدفی را دنبال می نماید؟2ـ صادقی بیک در رساله قانون الصور، کدامیک از آداب تربیتی نگارگران را مورد توجه قرار داده است؟

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2065

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1361 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
نویسندگان: 

مظفری خواه زینب

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    13
  • صفحات: 

    25-36
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    3411
  • دانلود: 

    1117
چکیده: 

نقاشی ایرانی که با عنوان نگارگری شناخته شده، بیشتر دارای مضامین عاشقانه-عارفانه و مذهبی است. هنرمند ایرانی این مضامین را از شعرها و نثرهای ادبی برگرفته و سپس به نیروی خلاقیت، عناصر اصلی آن را به تصویر در آورده است.در بررسی آثار ادبی و هنری، صورت عینی و مادی از اهمیت خاصی برخوردار است. شعر «یوسف و زلیخا» از «بوستان سعدی» که به وسیله هنرمند نقاش «کمال الدین بهزاد» ترسیم شده است، شاید نمونه ای آشکار، برای بیان ارتباط تنگاتنگ میان شعر و نقاشی باشد. چنانچه که سعدی-شاعر بزرگ ایرانی-این داستان قرآنی را به نیروی ذهن و تخیل سرشار و مهار ناپذیر خود به عناصر لفظی بیان نموده وسپس «بهزاد» این شعر سعدی را با توجه به اعتقادات و برداشت های ذهنی خود با عناصر بصری به تصویر کشیده است. زبان شعر از معنا مایه می گیرد، به همین دلیل اسباب ایجاد شعر، مبنایی معنایی دارد و نگارگری ایرانی هم در استفاده از شعر، علاوه بر جنبه های معنایی، به جنبه نمادین و استعاری آن نیز توجه می نماید.اهداف مقاله: -1 شناسایی چگونگی انطباق معنایی و تصویری نقاشی یوسف و زلیخا از بوستان سعدی.-2 تحلیل شیوه بیان تصویری نقاشی یوسف و زلیخا.سوالات مقاله:-1 آیا بهزاد، نقاش واقعه یوسف و زلیخا تمامی عناصر شعر را، به عنصر بصری تبدیل نموده؛ یا مفهومی کلی از شعر را با برداشت های ذهنی خود درآمیخته است؟ -2 هنرمند نقاش مضمون «عاشقانه-عارفانه» را چگونه به تصویرکشیده است؟

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 3411

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1117 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    13
  • صفحات: 

    37-54
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    2993
  • دانلود: 

    3336
چکیده: 

بررسی شمایل نگاری در نگارگری اسلامی که دوره ها و مکاتب مختلف آن مملو از آثاری است که در آن هنرمندان از روشهای مختلفی برای ترسیم چهره ائمه اطهار و اولیا بهره برده اند، نشان از گرایش به نوعی نمادگرایی در طرح شمایل ها چه در دوران گذشته و چه در دوره معاصر دارد. نگاه نمادین به شمایل ها اشاره به دو نکته دارد؛ نخست این که در اغلب موارد، ارتباط مخاطب با موضوع و محتوا، مربوط با شمایل ها بوده تا یک ارتباط حسی با آنها، و نکته دوم این شمایل نگاری به شکل نمادین به هنرمند این اجازه را می دهد تا در ارایه این گونه آثار توجه مخاطب را بیشتر متوجه برخی ویژگی های قدسی و جایگاه خاص ائمه اطهار و اولیا نماید. البته نماد گرایی در این حوزه دارای اشکالات و کاستی هایی است که با ارزیابی دقیق آن، شاخص های اصلی برای خلق آثار تصویری، متناسب با شان اولیای الهی، مشخص خواهد شد.اهداف مقاله:-1 مشخص نمودن ویژگی های شمایل های اولیا از منظر نشانه شناسی-2 بررسی روند نمادگرایی شمایل مقدسین در نگارگری ایرانیسولات مقاله:-1 چه عواملی موجب نمادین شدن شمایلهای اولیا در نگارگری شده است؟-2 ویژگی های بصری و مفهومی نمادهای شمایل های اولیا کدام است؟

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2993

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 3336 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 7
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    13
  • صفحات: 

    55-68
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    9521
  • دانلود: 

    7550
چکیده: 

هویت، واژه ای بسیار ساده اما با مفهومی بسیار پیچیده است. با ورود عناصر فرهنگی دیگر کشورها، به خصوص کشورهای غربی، فرهنگ و در پی آن هویت جامعه ایرانی نیز دستخوش تغییراتی شده است؛ از این رو امروزه بحث درباره هویت و فرهنگ در شاخه های مختلف علمی مورد توجه قرار گرفته است. از آن جا که یکی از شیوه های بررسی هویت جامعه، توجه به عناصر فضایی و ارتباط آن با فرهنگ جامعه است، برای شناسایی هویت جامعه سنتی ایرانی بررسی عناصر هویت ساز در معماری سنتی ایران شیوه مناسبی به نظر میرسد.در ابتدا تعریفی از هویت و هویت سازی در معماری داده شده و سپس نمونه ای از این خانه های سنتی به نام خانه رسولیان یزد، مورد مطالعه قرار گرفته است و نتیجه حاصل از این بررسی نشان می دهد که در طراحی خانه های سنتی ایران، معمار آشنایی کامل با مولفه های هویت ساز یعنی ارزش های ملی و دینی و ... دارد که همه آن شیوه ها را در معماری وارد نموده است.اهداف مقاله:-1 شناسایی مولفه های هویت سازی در معماری سنتی خانه های ایرانی.-2 بررسی چگونگی ظهور مولفه های هویت ساز در عناصر معماری سنتی خانه های ایرانی.سوالات مقاله:-1 مفهوم هویت و شاخص های آن در معماری سنتی خانه های ایرانی در چیست؟-2 آیا نمودهای هویت سازی در خانه ایرانی مشاهده می شود؟

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 9521

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 7550 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 9
نویسندگان: 

صاحبی بزاز منصوره

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    13
  • صفحات: 

    69-88
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    4583
  • دانلود: 

    2178
چکیده: 

در معماری ایرانی، تزیینات همیشه نقش اساسی داشته اند. در دوره اسلامی با توجه به منع شرعی صورتگری، هنرمندان مسلمان زیباترین نقوش انتزاعی را جهت تزیین بناهای مذهبی پدید آوردند. از طرفی به دلیل اهمیت پیام الهی قرآن برای مسلمین؛ عنصر خط عربی وارد تمام شئون زندگی مسلمین از جمله تزیینات صنایع و معماری شد.سده دهم/چهارم کاربرد کتیبه های قرآنی در بناهای مذهبی و به خصوص محراب ها آغاز شد. در سده یازدهم/پنجم، مقارن با سلطنت خاندان سلجوقی در ایران، نوآوری های فراوانی در این زمینه صورت گرفت. طراحان و خوشنویسان ایرانی با تمرین و ممارست، خط عربی را با اصول والای زیباشناسی آمیختند و به آن تعالی بخشیدند، به طوری که ابنیه ها و محراب های بسیاری با کلام الهی مزین شدند. این تزیینات در آغاز فقط با چیدمان آجرها و با خطوط کوفی بنایی صورت می گرفت و بعدها عنصر گچ به دلیل راحتی کار و نتیجه مطلوب تر جای آجر را گرفت. با تداول خط کوفی گره دار و دیگر خطوط کوفی تزیینی، همچنین خطوط نسخ و ثلث؛ تزیینات بنایی به همراه انواع نقوش اسلیمی و هندسی، زینت بخش محراب مساجد و مقابر شدند.بنابر بررسی های انجام شده، بیشتر این محراب ها متعلق به استان اصفهان و کتیبه ها نیز غالبا حاوی آن دسته از آیات قرآنی هستند که به اهمیت نماز و ساخت مساجد تاکید دارند.در این مقاله ضمن بررسی انواع کتیبه های موجود در محراب های بناهای سلجوقی-سده های یازدهم-دوازدهم/پنجم-ششم-سیر تحول خط ها در آثار برجسته گچ بری این دوره معرفی می شود.اهداف مقاله:-1 شناسایی محراب های گچ بری شده بناهای دوره سلجوقی.-2 بررسی خط، مضمون و تزیین محراب بناهای دوره سلجوقی.سوالات مقاله:-1 مفاهیم و تزیینات به کار رفته در کتیبه های محراب های بناهای سلجوقی کدام است؟-2 سیر تحول و کاربرد خطوط در تزیینات محراب های سده یازدهم تا سیزدهم/پنجم تا هفتم چگونه بوده است ؟

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4583

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2178 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    13
  • صفحات: 

    89-108
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1512
  • دانلود: 

    971
چکیده: 

استان قم در مرکز کشور، از جمله مناطقی است که بناهای آرامگاهی نسبتا زیادی را در خود جای داده است. بناهای مورد بحث در این پژوهش تعداد ناچیز از مجموع کل آرامگاه های موجود در قم را شامل می شود. هنرمند مسلمان این خطه، عشق و ارادت خالصانه خود را به حضرت محمد (ص) و امام علی (ع) به صورتی نمادین و بصری در آثار هنری، به خصوص در ابنیه مذهبی در قالب «کتیبه»، «شمسه» و گاه دعاگونه و در ترکیب با نقوش هندسی و گیاهی که نشان از اعتقاد معنوی او دارد ارایه کرده است. حضور نام با ارزش محمد (ص) و امام علی (ع) در کتیبه ها به حضور بارز، افکار شیعی در مردم و حاکمان شیعی وقت تاکید دارد. این پژوهش ضمن معرفی معماری اماکن بر طبق تقدم زمان ساخت آنها، به بیان جلوه هایی از مفاهیم بصری اسما مقدس به عنوان نماد تجسمی در نقوش تزییناتی به کار رفته در معماری امام زادگان و مقابر سده چهاردهم/هشتم در شهر قم می پردازد.اهداف مقاله:-1 بررسی نقوش و کتیبه های معماری امام زادگان و مقابر شهر قم.-2 بررسی جلوه های بصری و مفهومی اسما مقدس در بنای امام زادگان و مقابر شهر قم.سوالات مقاله:-1 بسترهای شکل گیری معماری و عناصر تزیینی امام زادگان و مقابر شهر قم کدام است؟-2 ارتباط نقوش هندسی و اسما مقدس به لحاظ بصری و زیبایی شناسی کدام است؟

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1512

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 971 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 7
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    13
  • صفحات: 

    109-129
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    1508
  • دانلود: 

    1682
چکیده: 

ظهور سفال زرین فام را می توان به زمان سلجوقیان و اوج شکوفایی آن را به دوران ایلخانان نسبت داد. واکاوی نقوش سفال زرین فام علاوه بر جنبه های فنی، ساختاری و زیبایی شناسی، تصویری تمام عیار از وضعیت زندگی حاکمان و مردمان این دوره را در ابعاد گوناگون سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی پیش روی ما می گذارد. بررسی سفال ها نشان می دهد که ایلخانان برای کسب مشروعیت و تثبیت حکومت خویش در آن دوره بسیار تلاش می کردند به طوری که اشکال اژدها، گل و گیاه، سیمرغ، ابر و پوشاک که سبک و سیاق چینی دارد، در آثار قابل مشاهده است. این مقاله با توجه به ذوق و سلیقه حاکمان ایلخانی در خلق آثار هنری به ویژه سفال های زرین فام و با بهره مندی از منابع کتابخانه ای به صورت مکتوب و مصور-سیاست گذاری های فرهنگی و هنری حاکمان و نیز انگاره های سفال زرین فام سده سیزدهم/هفتم را بررسی می کند. روش تجزیه و تحلیل اطلاعات در این پژوهش تاریخی، توصیفی-تحلیلی است و در پاره ای موارد نیز از رهیافتی تطبیقی استفاده شده است.اهداف مقاله:-1 شناخت تاثیرگزاری سیاست های فرهنگی و اجتماعی ایلخانان بر نقوش سفال های زرین فام این دوره.-2 کشف چگونگی کسب مشروعیت حکومتی و تثبیت فرمانروایی ایلخانی با احیای برخی سنت های هنری در سفال های زرین فام.سوالات مقاله:-1 آیا می توان تفسیری جامعه شناختی و سیاسی بر نقوش این سفال ها که همواره بعد زیبایی شناسی آنها مورد توجه بوده است، ارایه کرد و به بازنمایی شرایط جامعه ایران در آن دوره و واقعیت های پنهان آن پرداخت؟-2 آیا می توان با بررسی این نقوش، بخشی از تاریخ اجتماعی دوره ایلخانان را شناسایی و خط مشی سیاسی و فرهنگی آنان را تعیین کرد؟

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1508

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1682 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 5
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button