درک چگونگی تاثیر گشودگی روی ظرفیت تحمل بار و رفتار کمانش پوسته های استوانه ای یک مساله اساسی در طراحی اجزای سازه های بکار رفته در اتومبیل ها، هواپیماها و نیز سازه های دریایی می باشد.در این مقاله شبیه سازی و تحلیل پوسته های استوانه ای فولادی با طول های متفاوت، شامل گشودگی شبه بیضوی، تحت بار فشاری محوری با استفاده از روش عددی اجزای محدود انجام و تاثیر موقعیت گشودگی و نسبت طول به قطر در رفتار کمانش و پس کمانش پوسته های استوانه ای بررسی شده است. همچنین برای چندین نمونه، آزمایش کمانش توسط یک دستگاه سرو هیدرولیک اینسترون 8802 انجام شده و نتایج بدست آمده از آزمایش های تجربی با نتایج عددی مقایسه شده اند. برابری بسیار خوبی بین نتایج بدست آمده از شبیه سازی عددی و نتایج تجربی دیده می شود. در پایان با توجه به نتایج تجربی و عددی رابطه ای برای یافتن بار کمانش اینگونه سازه ها ارائه شده است.