هویت بویژه در بعد اجتماعی و ملی آن در دهه های اخیر به عنوان یکی از مهمترین مولفه های کلیدی علوم انسانی و اجتماعی مورد توجه صاحب نظران و دانشمندان قرار گرفته است. مقاله حاضر سعی دارد هویت ملی را در عرصه جهانی شدن فرهنگ و جهان گستری فرهنگ مصرف مورد مطالعه قراردهد. از آنجا که این فرهنگ ابعاد مختلفی را شامل می شود، مقاله حاضر با هدف بررسی رابطه بین مدیریت بدن و هویت ملی جوانان صورت گرفته است. جامعه آماری تحقیق، جوانان 18 تا 30 ساله شهر ساری می باشد. حجم نمونه 384 نفر است که با استفاده از فرمول کوکران بدست آمد و به روش خوشه ای اجرا شده است. در مجموع نتایج حاکی از آن است، بین مدیریت بدن و هویت ملی جوانان رابطه منفی و معکوسی وجود دارد. نتایج تحلیل رگرسیون نشان می دهد متغیرهای مستقل تحقیق در مجموع 23.4 درصد از تغییرات هویت ملی را تبیین می کنند.