با توجه به آسیبهای ناشی از زلزله های گذشته در سکوهای فراساحل که از سازه های بسیار حیاتی در صنایع نفت و گاز هستند، دستیابی به طراحی لرزه ای اینگونه سازه ها با قابلیت اعتماد بالا از اهمیت زیادی برخوردار است. در این مطالعه یک سکوی نفتی از نوع جاکت با ارتفاع 304 فوت و با عرشه ای با ابعاد 964 فوت و وزن 290 میلیون پوند به کمک تحلیل تاریخچه زمانی غیرخطی (Nonlinear Time History Analysis - NLTHA) که روش تحلیل لرزه ای با قابلیت اعتماد بسیار بالا است، مورد بررسی قرار گرفته است. در ابتدا با انجام تحلیل های استاتیکی غیرخطی به تشخیص اعضای بحرانی تر جاکت بر اساس محدوده ی تغییرشکل خمیری انها پرداخته، سپس با استفاده از شتابنگاشت های سه مولفه ای 100 زلزله که دربرگیرنده ی محدوده فرکانسی گسترده ای هستند و با همپایه نمودن 3 تراز PGA به شتاب های 0.3 g،0.65 g ، g به اجرای NLTHA پرداخته شده است. با استفاده از نتایج NLTHA احتمال صدمه اعضای بحرانی مورد مطالعه قرار گرفته و بدین ترتیب قابلیت اعتماد سکوی جاکت ارزیابی شده است. با توجه به اینکه اعضای سازه ای متفاوت جاکت اثرات متفاوتی بر روی پایداری سکو دارد، برای هر عضو بحرانی سازه ضریب اهمیتی خاص بر اساس نوع، موقعیت قرارگیری و جهت قرارگیری آن عضو در نظر گرفته شده و با ترکیب قابلیت اعتماد اعضای بحرانی با ضرایب اهمیت ویژه شان قابلیت اعتماد کل سازه ارزیابی شده است.