مخزن گاز طبیعی فشرده CNG از جنس کامپوزیت کربن- اپوکسی با آستر غیرفلزی حدودا %60 از مخزن آلومینیومی با ابعاد و هندسه و شرایط کاری مشابه، سبک تر است. یکی از پارامترهای مهم در طراحی این مخزنها، مقاومت آنها در برابر ضربه و جلوگیری از انفجار است. در این مقاله، اثر ضربه با سرعت پایین بر مخزن کامپوزیتی گاز طبیعی فشرده بوسیله روش اجزاء محدود مورد بررسی قرار گرفته است. رفتار مخزن تحت ضربه با سرعت و زوایای مختلف و تغییر زوایای پیچش بر اساس معیار شکست چانگ- چانگ ارایه گردیده و در نهایت، اثر وجود فشار گاز در داخل مخزن قبل و بعد از ضربه در شکست مخزن مورد تحلیل واقع شده است.