به منظور بررسی اثر سیستم جداساز بر پاسخ پل ها، دو نوع پایه متفاوت مورد مطالعه قرار گرفته است. پل ها در حالت جدا نشده طبق ضوابط آیین نامه AASHTO96 طراحی شده و سپس مدل تحلیلی آن ها با استفاده از برنامهDRAIN-2DX ساخته شده و در حالت های مختلف جدا نشده و جدا شده با استفاده از شتاب نگاشت های مختلف، تحت تحلیل تاریخچه زمانی غیر خطی قرار گرفته اند. جهت مطالعه اثر سختی و مقاومت تسلیم سیستم جداساز بر پاسخ پل با پایه جداشده، طی تحلیل های مکرر، سختی سیستم جداساز به صورت گام به گام از 20% تا 100% سختی الاستیک پایه و در هر گام، مقاومت تسلیم سیستم جداساز از 5% تا 20% جرم سهمیه پایه تغییر داده شده است. در هر مورد، مقادیر حداکثر تغییر مکان عرشه، شکل پذیری مورد نیاز جداساز، ضریب حفاظت پایه و تغییر مکان پسماند عرشه محاسبه گردید و نتایج در قالب نمودارهایی ارایه شده است. در پایان با استناد به نتایج به دست آمده از این تحقیق، پیشنهاداتی در زمینه نحوه تحلیل و طراحی پل های جداسازی شده ارایه شده است.