خرابی رطوبتی در مخلوط های آسفالتی از دست دادن دوام و مقاومت ناشی از تاثیر رطوبت تعریف می شود. در این پژوهش، تاثیر استفاده از ماده پلیمری پلی وینیل کلراید به عنوان اصلاح کننده قیر بر خرابی رطوبتی مخلوط های آسفالتی بررسی شده است. آزمایش مقاومت کششی غیرمستقیم در شرایط خشک و 1، 3 و 5 سیکل یخ‐ ذوب و روش ترمودینامیک بر اساس اندازه گیری اجزای انرژی آزاد سطحی سنگ دانه ها و قیرها برای بررسی تاثیر مواد پلیمری استفاده شده است. نتایج ارائه شده در این پژوهش نشان می دهد که استفاده از پلیمر پلی وینیل کلراید باعث افزایش مقاومت مخلوط آسفالتی در برابر خرابی رطوبتی شده است. همچنین، پلی وینیل کلراید مقدار انرژی آزاد پیوستگی را افزایش و انرژی جداشدگی را کاهش داده است که باعث کاهش نرخ خرابی رطوبتی مخلوط های آسفالتی می شود.