یافته های پژوهش های اخیر درباره رفتار هزینه ها نشان داده است که هزینه ها متناسب با تغییرات فروش تغییر نمی کند. به عبارت دیگر، هزینه ها هنگام افزایش فروش، افزایش می یابد، اما در هنگام کاهش فروش، به همان میزان کاهش نمی یابد، این رفتار نامتقارن هزینه ها، چسبندگی هزینه نامیده می شود. از لحاظ نظری، مسوولیت پذیری اجتماعی شرکت ها از عوامل اصلی موثر بر چسبندگی هزینه ها است. برای اندازه گیری مسوولیت پذیری اجتماعی شرکت ها به عنوان متغیر مستقل، از معیارهایی کا. ال. دی استفاده شده است. بنابراین هدف این پژوهش تعیین تاثیر مسوولیت پذیری اجتماعی شرکت ها بر چسبندگی هزینه ها می باشد. به منظور آزمون فرضیه های پژوهش، به بررسی 115 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در دوره زمانی 1385 تا 1393 پرداخته شد. همچنین برای آزمون فرضیه های پژوهش از الگوی رگرسیون چند متغیره و شیوه داده های ترکیبی استفاده گردید. نتایج نشان می دهد رابطه مثبت و معناداری بین مسوولیت پذیری اجتماعی شرکت ها و چسبندگی هزینه وجود دارد. به بیان دیگر مسوولیت پذیری اجتماعی شرکت منجر به افزایش چسبندگی هزینه می شود.