تحقیق حاضر با هدف تاثیر رضایت مشتری و تصویر برند بر وفاداری به برند در صنعت هتل داری در هتل های 5 ستاره استان آذربایجان شرقی، شامل: هتل های پارس ائل گلی و شهریار در تابستان 1394 صورت پذیرفته است. داده های مورد نیاز برای این تحقیق با روش نمونه گیری غیر تصادفی در دسترس از میهمانان هتل های 5 ستاره شهر تبریز و با ابزار پرسش نامه جمع آوری شده است. تحقیق حاضر، از نظر هدف، کاربردی و براساس روش گردآوری داده ها، توصیفی و از نوع پیمایشی است. همچنین از روش معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار Smart pls به منظور تجزیه و تحلیل داده ها استفاده شده است. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه میهمانان هتل های 5 ستاره شهر تبریز می باشد. با توجه به این که حجم جامعه نامعلوم می باشد، از فرمول کوکران به منظور تعیین حجم نمونه استفاده شده است. نتایج به دست آمده حاکی از آن است که رضایت مشتری و تصویر برند هر دو تاثیر مثبت و معناداری بر وفاداری به برند دارند. و همچنین تاثیر رضایت مشتری بر وفاداری به برند بیشتر از تاثیر تصویر برند بوده است.