مقدمه انتقال خبر بد، از وظایف دشوار تیم مراقبتی است. این موقعیت به همان اندازه ایی که برای مددجویان طاقت فرسا و گران است برای تیم مراقبت از سلامت نیز استرس زا و ترس آور است. از این رو مطالعه حاضر با هدف تعیین [L1] عوامل موثر بر مهارت ارایه خبر بد به بیمار و همراهان انجام شد. روش کار این مطالعه بصورت مرور روایتی انجام گرفت. در مطالعه حاضر، مطالعات فارسی در پایگاه های اطلاعاتی فارسی زبان، مانند Elm Net، Noormag، SID, Magiran، با کلید واژه های خبر بد، افشای تشخیص، حقیقت گویی، بیمار، کادر درمان از سال 1385تا 1399جستجو شد. برای جستجوی مطالعات به زبان انگلیسی از کلید واژه های Diagnosis Disclosure, Breaking Bad News, Truth-Telling, Patient, Medical Staff در پایگاه داده های Research gate, Elsevier, Science DirectPubmed, Scopus در بین سال 2009-2020 استفاده شد. همچنین جستجو در پایگاه اطلاعات Google Scholar به فارسی و انگلیسی انجام شد. معیار های ورود شامل: مقالات کامل فارسی و انگلیسی بوده است. معیار های خروج شامل عدم دسترسی به مقاله کامل بوده است. مقالات مروری نیز از مطالعه خارج شدند. پس از جستجو در بانک های اطلاعاتی، 208 مقاله وارد مطالعه شد. محققین با اعمال معیارهای ورود و خروج و حذف موارد تکراری، تعداد 27 مقاله را مورد بررسی قرار دادند. یافته ها [L2] یافته ها نشان داد عوامل فردی و سازمانی، ارتباطی و حمایتی از عوامل موثر بر خبر بد هستند و آموزش در این زمینه ناکافی است، لذا با توجه به یافته های مطالعه می توان از شیوه ایفای نقش و ابزار مولتی مدیا استفاده نمود و همچنین دستورالعمل اسپایکز نقش مهمی در ارتقا مهارت ارتباطی دارد. بحث و نتیجه گیری با توجه به یافته های مطالعه توصیه می شود سیاستگذاران خدمات سلامتی و مدیران بیمارستان ها با ارایه دستورالعمل مناسب با شرایط فرهنگی و اجتماعی کشور و نیز با برگزاری کلاس های مهارت ارایه خبر بد، با در نظر گرفتن عوامل موثر ذکر شده در ارتقا مهارت ارایه خبر بد تلاش نمایند.