اهداف: همه گیری COVID-19 بر همه جنبه های زندگی تاثیر داشته و آنها را در بر می گیرد. این مطالعه با هدف بررسی وضعیت سلامت روان دانشجویان دانشگاه اردن در طول همه گیری COVID-19 انجام شد. ابزار و روش ها: این مطالعه مقطعی از آوریل تا می 2020 بر روی 1000 دانشجو در قالب یک نظرسنجی مبتنی بر وب جهت بررسی پریشانی و اضطراب روان شناختی دانشجویان انجام شده بود. برای انجام نظرسنجی از Google Form استفاده شده و با استفاده از اپلیکیشن های فیس بوک و واتس اپ در گروه های دانشجویان دانشگاه به اشتراک گذاشته شده بود. داده ها در نرم افزار SPSS 19 و با استفاده از آزمون های ناپارامتریک (مان ویتنی و کروسکال-والیس) و آنالیز رگرسیون ترتیبی تحلیل شده بود. یافته ها: از 1000 دانش آموزی که پرسشنامه را تکمیل کردند، 39. 3 درصد مرد و 60. 7 درصد زن بودند. میانگین ± انحراف معیار سن دانشجو 3. 8± 22 سال بود. 42. 1 درصد از پریشانی و 72. 6 درصد از اضطراب رنج می برند. علاوه بر این، جنسیت مرد و ثبات درآمد خانواده عوامل محافظتی در برابر پریشانی روانی و اضطراب بودند. مناطق (اربید، بلقا، جراش، عجلون، الزرقا، تفیله، عمان، عقبه، کرک، معان) به عنوان یک عامل خطر در نظر گرفته شدند. نتیجه گیری: همه گیری کووید-19 بر سلامت روان دانش آموزان تاثیر می گذارد که در درجه اول می توان به پریشانی و اضطراب اشاره کرد. در این بین جنسیت مرد و ثبات درآمد خانواده از عوامل محافظت کننده در بین دانشجویان بودند. برخی از مناطق اردن به عنوان عوامل خطر در نظر گرفته شده بودند.متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.