Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    1 (پیاپی 11)
  • صفحات: 

    1-7
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    459
  • دانلود: 

    529
چکیده: 

گسترش خصوصی سازی نیروگاه ها موجب تحول بنیادین در ساختار اقتصادی صنعت برق و رقابتی شدن فضای تبادل توان شده است. بدین ترتیب، جنبه های مختلف برنامه ریزی و بهره برداری سیستم قدرت نیز با چالش های متعددی مواجه گشته است. یکی از این چالش ها، چگونگی برنامه ریزی تعمیراتِ واحد های نیروگاهی است. در فضای سنتی، چنین تصمیم هایی به شکل مرکزی و توسط دیسپاچینگ گرفته می شد. اما در محیط های تجدید ساختاریافته، با کم رنگ تر شدن نقش دیسپاچینگ، نیروگاه ها نیز در فرآیند تصمیم گیری تعمیرات نقش پیدا می کنند. از یک سو دیسپاچینگ نگران پایایی و قابلیت اطمینان سیستم قدرت جهت تامین پیوسته ی برق مصرف کنندگان است و از سوی دیگر نیروگاه های خصوصی به دنبال حداکثر سازی سود خود هستند. بنابراین در محیط های تجدید ساختاریافته بر خلاف محیط های سنتی، برنامه ریزی تعمیرات نیروگاه ها قابل بیان به فرم یک مساله ی بهینه سازی ساده نیست و به ابزاری نیاز داریم که به خوبی رفتار متقابل عوامل ذینفع را مدل کند. با توجه به این توضیحات، می توان از تئوری بازی ها جهت مدل سازی مساله استفاده کرد. در این مقاله ابتدا مساله به شکل یک بازی تعریف می شود. سپس با حل این بازی، تعدادی نقطه ی تعادل بدست می آید که با تحلیل آن ها، رفتار تکنولوژی های مختلف نیروگاهی پیش بینی می گردد. در نهایت نیز از میان نقاط تعادل مختلف، به کمک شاخص رفاه اجتماعی، برنامه ی نهایی تعمیرات تعیین می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 459

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 529 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    1 (پیاپی 11)
  • صفحات: 

    8-19
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    543
  • دانلود: 

    542
چکیده: 

هماهنگی حفاظتی تطبیقی که با استفاده از لینک های گسترده مخابراتی تحقق می یابد یک راه حل مناسب برای حل مشکلات هماهنگی حفاظتی در میکروگریدها است. مسئله ای که عملکرد صحیح این روش را می تواند تحت تاثیر قرار دهد عدم قطعیت در عملکرد صحیح لینک های مخابراتی است. به منظور بررسی میزان تاثیرپذیری عدم قطعیت لینک های مخابراتی بر عملکرد صحیح حفاظت تطبیقی و نیز قابلیت اطمینان میکروگریدها، در این مقاله یک الگوریتم جدید زنجیره مارکوف مبتنی بر مونت کارلو پیشنهاد شده است. در الگوریتم ارائه شده احتمال خرابی لینک های مخابراتی و سیستم های حفاظت ثابت درنظر گرفته نمی شوند بلکه به ترتیب متناسب با تاخیر زمانی لینک های مخابراتی و جریان خطای عبوری از بریکرها، متغیر خواهند بود. روش پیشنهادی در این مقاله بر روی میکروگرید نمونه که مجهز به حفاظت تطبیقی مرکزی و لینک های گسترده مخابراتی است، تست می شود. به منظور ارزیابی تاثیر عدم قطعیت لینک های مخابراتی بر قابلیت اطمینان میکروگرید از شاخص های متوسط مدت زمان خاموشی، میانگین انرژی تزریق نشده و هزینه قطعی مورد انتظار استفاده می شود. نتایج شبیه سازی نشان می دهند که طرح های سنتی هماهنگی حفاظتی نسبت به طرح هایی که از تصمیم گیری های کلی بهره می برند، تاثیرپذیری بیشتری از عدم قطعیت لینک های مخابراتی دارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 543

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 542 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    1 (پیاپی 11)
  • صفحات: 

    20-29
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    446
  • دانلود: 

    534
چکیده: 

با توجه به مزایای انرژی های تجدیدپذیر موسوم به تولیدات پراکنده، بهره برداری از این منابع در شبکه های برق سرتاسر جهان رو به افزایش می باشد. در این مقاله سعی شده است تا از این منابع در کنار شبکه سراسری برق برای تامین توان مصرفی قطارهای برقی استفاده شود، اما به دلیل تکفاز بودن قطارهای برقی در شبکه ی AC با سطح ولتاژ 25 کیلوولت و همچنین متغیر بودن میزان توان مصرفی آنها در طی زمان و مکان، مشکلات کیفیت توانی شدیدی را در شبکه سراسری برق ایجاد می نمایند لذا هدف از مقاله، علاوه بر تامین توان مورد نیاز قطارهای برقی، بهبود نامتعادلی، حذف هارمونیک های جریان از شبکه ی بالادست و همچنین دستیابی به ضریب توان تقریبا واحد از دید شبکه می باشد که این اهدف با پیاده سازی تئوری توان لحظه ای بر روی مبدل های کنترلی تولید پراکنده محقق گشته است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 446

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 534 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    1 (پیاپی 11)
  • صفحات: 

    30-41
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    370
  • دانلود: 

    501
چکیده: 

در این مقاله، یک الگوریتم بهینه سازی هوشمند برای محاسبه مقادیر نامی بهینه بازیابنده های دینامیکی ولتاژ (DVR) در ساختار بازیابنده دینامیکی ولتاژ بین خطی ( Interline DVR: IDVR) با در نظر گرفتن تغییرات بار فیدرها ارائه شده است. با توجه به محدودیت مبادله توان اکتیو بین DVRها در IDVR، انتخاب ولتاژ نامی مناسب برای هر کدام از DVRهای IDVR باید به گونه ای باشد که اولاً کمبودهای ولتاژ مورد نظر در هر کدام از فیدرها قابل جبران باشند و ثانیاً ولتاژ نامی DVRها بی دلیل بزرگ انتخاب نشوند تا هزینه کل IDVR کاهش یابد. بدین منظور در تحقیقات گذشته با تشکیل یک مسئله بهینه سازی و با فرض ثابت بودن بار فیدرها، ولتاژ نامی DVRها تعیین شده است. درحالی که تغییرات بار فیدرها در میزان توان اکتیو قابل مبادله بین DVRها تاثیرگذار بوده و لذا ولتاژ تزریقی DVRها تغییر خواهند کرد. در نتیجه، تغییرات بار فیدرها باید در مسئله بهینه سازی مذکور لحاظ گردد که این موضوع هدف اصلی این مقاله می باشد. با توجه به اینکه در عمل تعداد بازه های منحنی تغییرات بار فیدرها زیاد است، فضای جواب مسئله بهینه سازی مورد نظر بسیار بزرگ بوده و جستجوی تمام فضای جواب، امکان پذیر نیست. بنابراین استفاده از روش های بهینه سازی هوشمند ضروری است. از اینرو در این مقاله پس از ارائه و تشریح استراتژی و الگوریتم پیشنهادی، مثال ها و نتایج عددی با استفاده از الگوریتم های PSO و GA در حالت های مختلف ارائه می شود. سپس به منظور اثبات قابلیت های روش پیشنهادی، مقایسه ای با نتایج به دست آمده از جستجوی تمام فضای جواب، انجام می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 370

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 501 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    1 (پیاپی 11)
  • صفحات: 

    42-53
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    474
  • دانلود: 

    552
چکیده: 

در این مقاله، یک چهارچوب کلی به منظور مطالعه تأثیر میزان قرارداد بسته شده مابین سیستم هیبریدی و ریزشبکه (MG) بر روی سود سیستم هیبریدی در شرایط عدم قطعیت ارائه می شود. سیستم هیبریدی مورد مطالعه شامل مزارع بادی، سامانه فتوولتائیک (PV) و واحد تلمبه-ذخیره ای (PSH) می باشد. در این روش هدف به حداکثر رساندن سود سیستم هیبریدی با برنامه ریزی بهینه ی واحد تلمبه-ذخیره ای در محیط قیمت گذاری بر اساس فرکانس (FBP) در بازار روز-پیش می باشد. از واحد تلمبه-ذخیره ای جهت کاهش نامتعادلی های مثبت و منفی انرژی در طول زمان برنامه ریزی و همچنین حداکثر سازی سود سیستم هیبریدی از طریق مشارکت در کنترل فرکانس شبکه بر اساس قیمت انرژی استفاده می شود. ماهیت غیرقطعی توان تولیدی نیروگاه های بادی و خورشیدی، این مسئله برنامه ریزی را به یک مسئله برنامه ریزی تصادفی تبدیل می کند. برای نشان دادن مزایای روش پیشنهادی، الگوریتم بهینه سازی برای سناریوهای مختلف باد و خورشید در بازار روز-پیش اجرا شده است. نتایج عددی بیانگر تاثیرات مثبت روش پیشنهادی بر روی سیستم می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 474

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 552 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    1 (پیاپی 11)
  • صفحات: 

    54-63
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    450
  • دانلود: 

    581
چکیده: 

مصرف بالای انرژی الکتریکی در سامانه های قطار شهری، بسیاری از پژوهشگران را بر آن داشته است تا به دنبال راهکارهایی برای صرفه جویی انرژی باشند. از طرف دیگر سرویس دهی مناسب همراه با دقت و سرعت بالا از خواسته های اصلی مسافران به عنوان مشتریان این سامانه هاست. در این میان بهره برداری کارآمد قطارها به دلیل در نظر گرفتن هم زمان صرفه جویی انرژی و وقت شناسی، از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مقاله ضمن ارائه راهکاری برای صرفه جویی انرژی با رعایت قید های مربوط به زمان سفر، تاثیر در نظر گرفتن نرخ متغیر میزان بازیابی انرژی بازتولیدی ترمزی، در بهبود کاهش انرژی مصرفی کل شبکه نشان داده شده است. این کار طی یک فرایند بهینه سازی دومرحله ای انجام شده است. ابتدا با در نظر گرفتن انرژی خالص قطار همراه با زمان سفر بین ایستگاهی به عنوان تابع هدف، با استفاده از الگوریتم مرتب سازی نا مغلوب، مشخصه های سرعت بهینه برای سیستم تک قطاره به دست آمده است، سپس با توزیع زمان سفر بین ایستگاه ها و استفاده از مشخصه های بهینه مرحله قبل انرژی کل دریافتی سیستم چندقطاره از شبکه بالادستی حداقل شده است. نتایج شبیه سازی در خط 1 قطار شهری مشهد کارایی روش مورد نظر را تایید می کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 450

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 581 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    1 (پیاپی 11)
  • صفحات: 

    64-70
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    623
  • دانلود: 

    693
چکیده: 

تداوم برق رسانی بارهای مهم یکی از مهم ترین رویکردهای توانایی خودترمیمی یک شبکه هوشمند است. استفاده از خودروهای برقی به این منظور می تواند چالش برانگیز باشد. از طرفی مطلوب است که باتری خودروهای برقی به محض دسترسی به شبکه شارژ شود تا در مواقع اضطراری شارژ بیشتری داشته باشند؛ اما این روش می تواند منحنی بار را خراب کند، و مشکلات دیگری را در پی داشته باشد. لذا یک تابع هدف تعریف شده است تا زمان شارژ خودروهای برقی در یک شبکه هوشمند را با دو هدف مشخص کند: حداکثر سازی انرژی ذخیره شده در باتری خودرو برقی، حداقل سازی انحراف معیار منحنی بار شبکه با احتساب بار شارژ خودروها. در این مقاله نامعینی در زمان عزیمت و زمان رسیدن و مقدار سطح شارژ در زمان رسیدن در رفتار خودروهای برقی در نظر گرفته شده است. برای کاهش تعداد متغیرهای تابع بهینه سازی در شرایط نفوذ بالای خودروهای الکتریکی، با کمک روش های آماری خودروها دسته بندی شده اند. روش بهینه سازی تابع هدف بر اساس الگوریتم سیستم ایمنی مصنوعی است. شبیه سازی بر روی شبکه استاندارد IEEE 37 باس توسط الگوریتم ذکر شده و الگوریتم ژنتیک اجرا شده و نتایج آن با یکدیگر مقایسه شده است و موفقیت الگوریتم پیشنهاد شده را تایید می کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 623

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 693 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    1 (پیاپی 11)
  • صفحات: 

    71-79
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    549
  • دانلود: 

    601
چکیده: 

عبور جریان هجومی بالا از ترانسفورماتورهای قدرت باعث کاهش طول عمر و عملکرد نادرست رله های حفاظتی آن ها می گردد. در این مقاله یک محدود کننده جریان هجومی حالت جامد (SSICL[1]) جدید برای ترانسفورمر های قدرت ولتاژ متوسط جهت به کارگیری با مدارشکن های موجود ارایه می شود. ساختار پیشنهادی متشکل از مجموعه سوییچ های نیمه هادی دوسویه مشابه و یک مقاومت محدودکننده جریان هجومی می باشد. با استفاده از یک روش مبتنی بر فیلتر کالمن[2]، جریان هجومی ترانسفورماتور در طول فرآیند مغناطیسی کاهش داده شده است. در واقع شکل جریان هجومی به وجود آمده مطابق با جریان تخمینی توسط یک فیلتر کالمن با پاسخ کند تعیین می شود. ساختارSSICL پیشنهادی در محیط MATLAB-SIMULINK شبیه سازی شده و یک نمونه اولیه آزمایشگاهی تکفاز از آن پیاده سازی گردیده است. الگوی کنترلی ساختار پیشنهادی با استفاده از میکروکنترلر dsPIC30F4011 اجرا شده است. به منظور ارزیابی عملکرد محدود کننده جریان هجومی حالت جامد جدید آزمایش هایی صورت گرفته است. نتایج شبیه سازی و آزمایش ها نشان می دهد که ساختار ارایه شده می تواند به طور قابل توجهی جریان هجومی ترانسفورماتور را کاهش دهد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 549

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 601 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    1 (پیاپی 11)
  • صفحات: 

    80-93
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    521
  • دانلود: 

    545
چکیده: 

موتور القایی قفس سنجابی با تحریک دوگانه، یک موتور القایی بدون جاروبک و تک قابه است که دو سیم پیچ سه فاز متعادل با تعداد قطب نابرابر داشته که هر دو بر روی استاتور نصب می شوند. در این موتور سیم پیچ های استاتور از طریق دو اینورتر سه فاز مستقل تغذیه می شوند. هدف اصلی این مقاله کاهش تلفات توان واحدهای اینورتر درایو موتور القایی قفس سنجانی دو سیم پیچه در سرعت های پایین است. این هدف از طریق حفظ کارکرد استاندارد موتور در سرعت های پایین از طریق کاربرد ایده ی جبران شار روتور در سیستم کنترلی درایو آن حاصل می شود. در این مقاله با بکارگیری این ایده، مشکل تخمین شار در سرعت های پایین حل می شود و برخلاف روش مرسوم، نسبت دو فرکانسی که برای تغذیه ی ماشین بکار می روند برابر نسبت تعداد قطب ها خواهد بود. لذا تلفات توان مبدل های الکترونیک قدرت بکار رفته مقدار قابل توجهی کاهش خواهند یافت. روش پیشنهادی، در محیط سیمولینک نرم افزار متلب شبیه سازی شده است که نتایج شبیه سازی شده موید ادعاهای ارائه شده هستند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 521

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 545 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1396
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    1 (پیاپی 11)
  • صفحات: 

    94-102
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    448
  • دانلود: 

    564
چکیده: 

امروزه به دلایل فنی و اقتصادی استفاده از ریزشبکه ها به طور گسترده ای موردتوجه قرارگرفته است. یکی از مهم ترین قابلیت های ریزشبکه ها انعطاف پذیری آن ها است که قادر به عملکرد در دو حالت جزیره ای و متصل به شبکه اصلی می باشند. در این مقاله با استفاده از روش تجزیه بندرز یک مدل دوسطحی برنامه ریزی بهینه ریزشبکه به منظور عملکرد یکپارچه آن بین حالت های اتصال به شبکه و جزیره ای ارایه شده است. همچنین در مدل پیشنهادی، با درنظرگرفتن اثر یک ریزشبکه مجاور فرض گردیده که ریزشبکه اصلی در حالت جزیره ای قادر به تبادل انرژی با آن هست. مدل ارایه شده شامل یک مسئله اصلی برای عملکرد در حالت اتصال به شبکه اصلی و یک زیر مسئله جهت عملکرد در حالت جزیره ای است. تابع هدف مسئله اصلی سعی در حداقل نمودن هزینه عملکرد کل ریزشبکه شامل هزینه سوخت، هزینه راه اندازی، هزینه ذخیره چرخان، هزینه خرید توان از شبکه بالادست و ریزشبکه مجاور دارد؛ درحالی که تابع هدف زیر مسئله به بررسی کافی بودن تولید ریزشبکه و تامین بدون وقفه بارها در ریزشبکه در حالت جزیره ای می پردازد. عدم قطعیت های مربوط به توان تولیدی منابع تجدیدپذیر، قیمت انرژی الکتریکی و بار ثابت توسط روش تخمین دونقطه ای مدل سازی شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 448

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 564 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button