Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
نشریه: 

اساس

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    24
  • صفحات: 

    6-13
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1368
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

در سال های اخیر پل سازی در کشور رونق زیادی یافته است. پل های بتنی که امروزه بیشتر مورد توجه محققان قرار دارند، اغلب بصورت مقاطع جدار نازک پیش یا پس تنیده ساخته می شوند. در ساخت این نوع سازه ها به جهت حفظ نیروی پیش تنیدگی اعمالی و افت کمتر نیروها می توان از بتن با مقاومت بالا استفاده کرد. در اکثر موارد تراکم میلگردها در مقاطع جدار نازک بتنی باعث عدم ویبره مناسب می گردد. امروزه تکنولوژی استفاده از بتن خودمتراکم (Self Compacting Concrete, SCC)، معروف به نسل جدید بتن که نیاز به ویبره کردن ندارد و بتن تحت وزن خود به راحتی از فضاهای کم، بین میلگردها عبور کرده و در قالب جا می گیرد، در سازه های پیش تنیده می تواند منجر به تحولی اساسی در ساخت این قطعات در جهان گردد. در تحقیق حاضر، مقایسه ای بین نتایج موجود آزمایشگاهی بارگذاری تیرهای ساخته شده بتنی T شکل پیش تنیده حاوی بتن خودمتراکم به طول 9 متر، (بارگذاری بر اساس آئین نامه پل ایران صورت گرفته است) با نتایج مدل سازی انجام شده به روش المان محدود در خمش، برش و شکل پذیری ارائه شده است. مقایسه نتایج حاکی از عملکرد بسیار مطلوب مدل ANSYS و نمونه های آزمایشگاهی می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1368

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
نشریه: 

اساس

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    24
  • صفحات: 

    14-27
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    815
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

مقاله حاضر مدل تحلیلی دقیقی را به منظور بررسی میزان تاثیر کابل های مقید کننده طولی در جلوگیری از سقوط عرشه پل های خمیده بتنی (قوس در پلان)، فراهم آورده است. از آن جا که رفتار دینامیکی نشیمن گاه های پل و به ویژه کابل های مقید کننده طولی به شدت پیچیده است و تعیین آن با روش های تحلیل خطی دقت لازم را ندارد، به همین منظور توسط نرم افزار ANSYS بر روی مدل 3 بعدی اجزاء محدود پل کنارگذر شمال شرقی کارون، با انتخاب شعاع های مختلف قوس و زمین لرزه های مختلف، آنالیز تاریخچه زمانی غیرخطی صورت گرفته است. با بهره گیری از این مدل تمرکز زیاد نیروهای لرزه ای در برخی کابل ها مشاهده گردیده است. همچنین توزیع نامتقارن نیروهای ضربه ای که ناشی از حرکات ناهمفاز دهانه های مجاور هم در محل درز انبساط می باشد، احتمال آسیب پذیری کابل ها و تکیه گاه های الاستومری (Bearing Support) را افزایش می دهد. عموما کابل های مقید کننده طولی احتمال سقوط عرشه را به طور موثری کم می کنند و از رسیدن نیروهای زیاد ناشی از ضربه به دهانه های مجاور درز انبساط جلوگیری می کنند. همچنین توجه خاصی به رفتار دینامیکی غیرخطی پل با توجه به خصوصیات هندسی مانند شعاع قوس و همچنین جزئیات نشیمن گاه ها لازم است تا از پارگی کابل های مقید کننده جلوگیری شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 815

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

اساس

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    24
  • صفحات: 

    28-42
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    950
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

در این مقاله، سعی بر آن است که با استفاده از روش شبکه های عصبی و ورودی قرار دادن داده های به دست آمده از ترافیک شمار حلقه ای و داده های مربوط به تاریخ و ایام تعطیل و غیرتعطیل و همچنین داده های حاصل شده از ایستگاه هواشناسی به پیش بینی هر یک از دو عامل سرعت و حجم ترافیک و در نتیجه به پیش بینی شکل دیاگرام اساسی سرعت - حجم ترافیک پرداخته شود.برای انجام مطالعات از داده های مربوط به ایستگاه ترافیک شماری گنجه واقع در محور قزوین - رشت و در 50 کیلومتری شهر رشت استفاده شده است. برای ساخت مدل شبکه عصبی نیز، از شبکه عصبی پرسپترون چند لایهMLP  (Multi Layer Perseptron) که دارای کاربرد وسیعی در زمینه مطالعات مربوط به حمل و نقل و ترافیک می باشد و نتایج مناسبی را در مطالعات قبلی از خود نشان داده، استفاده شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 950

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

اساس

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    24
  • صفحات: 

    44-59
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1824
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

در بادبندهای شورون و شورون معکوس دو عضو بادبندی در وسط دهانه تیر بهم می رسند که نیروی نامتعادل حاصل از تفاوت مقاومت کششی و فشاری بادبندها می توانند اثر زیادی بر روی رفتار چرخه ای قاب داشته باشد.در این قاب ها یک اشکال عمده وجود دارد که وقتی تمام ارتفاع ساختمان در حالت مکانیزم قرار گرفت، ناپایداری و خرابی در سازه اتفاق می افتد و این به سبب کاهش ظرفیت جانبی بعد از تشکیل مکانیزم کلی می باشد.برای بر طرف کردن این مشکل بادبندهای طبقه آخر طوری طراحی می شوند که وقتی تمام بادبندهای فشاری کمانش کرده و ستون های دوختی تسلیم شدند، سازه در محدوده الاستیک باقی بماند. در طراحی ستون های دوختی روش طراحی بر اساس ظرفیت به کار گرفته می شود که این روش طراحی از تشکیل مفاصل پلاستیک در تیرها و شکل گرفتن مکانیزم کامل گسیختگی جلوگیری می کند.این مقاله با بررسی رفتار سیستم لرزه ای به نام قاب های زیپی، افزایش مقاومت لرزه ای سازه و میزان جذب و توزیع انرژی آن را با استفاده از نرم افزار اجزای محدود مورد مطالعه قرار داده و ضمن معرفی روش مناسبی جهت تحقق اهداف فوق، مشخص می گردد که با افزایش ارتفاع سازه، ضریب رفتار مهاربند زیپی افزایش یافته و همواره، این ضریب در حدود 30 درصد بیش از ضریب رفتار مهاربندهای شورون می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1824

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

اساس

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    24
  • صفحات: 

    60-71
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1877
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

انرژی ورودی به یک سازه می تواند به عنوان معیاری از عملکرد لرزه ای سازه در هنگام زلزله مورد ارزیابی قرار گیرد. در این مقاله، انرژی ورودی به سیستم های مختلف سازه های فولادی از جمله قاب خمشی ویژه SMRF، قاب مهاربند هم مرکز ویژه SCBF، قاب مهاربند خارج از مرکز خمشی با اتصالات صلب EBF (R) و مفصلی EBF (H)، قاب با مهاربند زانو خمشی KBF، قاب خمشی با مقطع کاهش یافته RBS و قاب بادبندی ضد کمانش BRBF در دو حالت زلزله های حوزه دور و حوزه نزدیک با هم مورد مقایسه قرار گرفته است. همچنین نرم افزار Perform همراه با سه شتاب نگاشت (امپریال ولی، نورتریج و طبس) حوزه دور و نزدیک برای تحلیل دینامیکی غیرخطی سیستم ها مورد استفاده قرار گرفته است. در تمام تحلیل ها اثر P-D لحاظ شده است و نمودار نیرو - تغییر مکان اعضا و مفاصل به صورت الاستو - پلاستیک کامل در نظر گرفته شده است. در این مقاله همچنین اثر تغییرات PGA مورد مطالعه قرار گرفته است. نتایج نشان می دهد که در رکوردهای حوزه دور، انرژی ورودی سیستم SCBF از همه بیشتر و کمترین انرژی ورودی مربوط به سیستم RBS است و در رکوردهای حوزه نزدیک نیز کمترین انرژی ورودی مربوط به سیستمSCBF  است و بیشترین انرژی ورودی مربوط به سیستمEBF (R)  است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1877

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

اساس

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    24
  • صفحات: 

    72-88
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1679
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

در سال های اخیر، توجه محققین به بازیافت ضایعات مختلف صنعتی و کشاورزی در تولید بتن معطوف شده است. هزاران تن از پسماندهای کشاورزی و محصولات جانبی صنعتی هر سال تولید می شوند. بنابراین جهت صرفه جویی در هزینه و مصرف انرژی و جلوگیری از آلودگی محیط زیست، مطالعه خواص و امکان بازیافت آنها ضروری به نظر می رسد. ضایعات مختلف صنعتی و کشاورزی با خواص پوزولانی نظیر میکروسیلیس، خاکستر بادی، روباره کوره آهن گدازی، خاکستر پوسته برنج و خاکستر باگاس می توانند سهم عمده ای در تولید و بهبود خواص بتن ایفا نمایند. در تحقیق حاضر، خواص ملات حاوی خاکستر باگاس «کارخانه کشت و صنعت کارون» و پوزولان های مختلف در مقایسه با نمونه های شاهد (بدون پوزولان) مورد مطالعه و مقایسه قرار گرفته است. بدین منظور آزمایشاتی با استفاده از 19 طرح اختلاط انجام شده است از میان مخلوط های ساخته شده، 9 مخلوط دارای خاکستر باگاس سوزانده شده در دماهای مختلف، 3 مخلوط دارای خاکستر پوسته برنج، 3 مخلوط حاوی میکروسیلیس و 3 مخلوط دارای تراس هستند، این مواد پوزولانی، به عنوان ماده جایگزین سیمان در مخلوط ها استفاده شده اند. یک مخلوط نیز جهت کنترل فقط با سیمان ساخته شده است. این مطالعه نشان می دهد که خاکستر باگاس می تواند به عنوان یک ماده پوزولانی جایگزین سیمان گردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1679

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
نشریه: 

اساس

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    24
  • صفحات: 

    90-99
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1410
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

امروزه به واسطه توسعه شهرها اجرای ساختمان های بلند و پرتراکم رونق فراوان یافته است در اینگونه ساختمان ها به منظور اجرای تاسیسات مختلف مکانیکی و برقی پیش بینی فضای مناسب و کافی ضروری است که در ساختمان های بتن مسلح این فضاها به همراه ابعاد بزرگ تیرها و ستون ها درصد قابل توجهی از فضای ساختمان را به خود اختصاص می دهند در بسیاری موارد بخشی از کانال ها و لوله ها از زیر سقف و زیر تیرهای بتن آرمه عبور داده شده و بوسیله سقف های کاذب پوشانده می شوند. این امر سبب از بین رفتن فضای زیادی در بالای سقف کاذب می شود. اگر بتوان به طریقی لوله ها و کانال ها را از داخل جان تیرهای بتن آرمه عبور داد تا حدود زیادی فضای مرده بالای سقف کاذب کاهش یافته و در نهایت به کاهش ارتفاع ساختمان می انجامد. از طرفی ایجاد بازشو در جان تیرها، سبب کاهش چشمگیری در مقاومت و قابلیت باربری و خدمت پذیری آنها خواهد شد، به گونه ای که آزمایشات انجام شده توسط Anant Wisuttipat نشان می دهد، ایجاد بازشو در تیرهای بتن آرمه، بسته به اندازه و محل بازشو، سبب کاهش مقاومت آنها بین 8 درصد تا 49 درصد خواهد شد، همچنین بر اساس ACI318، این کاهش مقاومت بین 2 درصد تا 47 درصد می باشد.هدف از این مقاله ارائه ابعاد مناسب جهت بازشوها می باشد به نحوی که ایجاد آنها کمترین تاثیر را بر مقاومت نهایی تیرها داشته باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1410

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button