Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    11-30
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    964
  • دانلود: 

    491
چکیده: 

امروزه شهرها مهم ترین خاستگاه زیستی انسان ها هستند و با پدیده هایی مدرن نظیر آلودگی هوا، ترافیک، رانندگی پرخطر و تصادف مواجه اند که ناشی از ورود به دنیای مدرن است. رانندگی کردن و خطر تصادف احتمالی آن را باید در بافت زندگی افراد جست وجو کرد. رفتارهایی که فرد در زمینه رانندگی نظیر ویراژ دادن، سبقت گرفتن، عبور از چراغ قرمز، نبستن کمربند ایمنی و .... انجام می دهد، برخاسته از موقعیت های ساختاری و انتخاب های فردی می باشد. هدف اصلی این پژوهش بررسی و شناخت سبک زندگی فرهنگی رانندگان در رفتار ترافیکی رانندگان درون شهری تبریز است. روش تحقیق در این مطالعه، توصیفی از نوع پیمایشی است و جامعه آماری این پژوهش را کلیه رانندگان درون شهری تبریز تشکیل می دهند که به روش نمونه گیری طبق های تصادفی مورد مطالعه قرار گرفته است. ابزار گردآوری این پرسش نامه می باشد. نتایج نشان می دهد که بین سرمایه فرهنگی و اشتباه های بی توجهی، اشتباه های خطرناک، تخلفات خطرناک و سبک زندگی و رفتارهای ترافیکی، رابطه معناداری وجود دارد و از بین ویژگی های فردی، جنسیت، سطح تحصیلات و نوع خودروی رانندگان نیز بر رفتارهای ترافیکی تاثیر گذار است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 964

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 491 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 5
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    31-55
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2625
  • دانلود: 

    1023
چکیده: 

موفقیت هر سازمانی در گروی معطوف کردن کانون توجه آن سازمان بر استعدادهای منحصر به فرد کارکنان آن و تبدیل صحیح این استعدادها به عملکردی پایدار نهفته است. تاثیر عوامل مدیریت منابع انسانی بر کارآیی کارکنان از اهمیت فزآینده ای برخوردار است، با شناسایی این عوامل و بهبود و تقویت آنها می توان شاهد رشد و پیشرفت روز افزون سازمان ها بود مقاله حاضر برآن است تا عوامل مدیریت منابع انسانی موثر برارتقای کارآیی کارکنان در ستاد پلیس راهنمایی و رانندگی را بررسی کند. این مطالعه از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش های گردآوردی داده ها توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعه آماری مطالعه حاضر را کلیه کارکنان ستادی پلیس راهنمایی و رانندگی تشکیل می دهند که بر اساس جدول مورگان تعداد 120 نفر به عنوان نمونه به روش تصادفی انتخاب مورد ارزیابی قرار گرفتند. نتایج این مطالعه نشان می دهند که مولفه مشارکت دادن کارکنان در تصمیم گیری های سازمانی بیشترین و ارزیابی عملکرد مناسب کارکنان ستادی کمترین تاثیر در کارآیی کارکنان ستادی پلیس راهنمایی و رانندگی دارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2625

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1023 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    57-76
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    976
  • دانلود: 

    631
چکیده: 

ساختار پیچیده مسائل طراحی شبکه حمل و نقل همگانی باعث شده تا روش های ریاضی و عددی در بسیاری از مواقع راهکار مناسبی برای حل آن ها محسوب نشوند. در دو دهه اخیر، استفاده از الگوریتم های ابتکاری و فرا ابتکاری، رویکردی مناسب تر برای حل اینگونه مسائل ایجاد کرده به طوری که می توان امید داشت در زمان مناسب و با تقریب بهتر به جواب های معنادارتری دست یافت. در این مقاله به معرفی جزئیات و نوآوری های ایجاد شده در الگوریتم اجتماع مورچگان برای طراحی شبکه حمل و نقل همگانی تغذیه کننده چند طریقه ای پرداخته شده و از زوایای مختلف کاربرد و روند بهینه سازی آن بررسی می شود. برای تحلیل نتایج بدست آمده، روش بر روی یک شبکه فرضی اجرا گردیده و اثر پارامترهای مختلف الگوریتم بر روی نتایج مدل بررسی شده است. طبق نتایج به دست آمده، پارامترهای ورودی به الگوریتم نقش موثری در رسیدن به جواب بهینه دارند، به طوری که با انتخاب بازه مناسب آنها، می توان زمان اجرای برنامه را کاهش و دقت مورد نیاز را افزایش داد. همچنین انتخاب مقادیر زیاد برای پارامتر تنظیم شدت فرمون باعث همگرایی سریع به سمت جواب بهینه کلی می شود حال آنکه مقادیر کم این پارامتر ممکن است که منجر به واگرایی برنامه شود. از طرف دیگر، هرچه تعداد مورچه ها در شبکه بیشتر باشد، دقت جواب های بدست آمده نیز بیشتر خواهد بود. تعداد چرخه نقش موثری در زمان حل برنامه دارند به طوری که کم بودن آن منجر به کاهش دقت در جواب مساله می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 976

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 631 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    77-98
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1836
  • دانلود: 

    1948
چکیده: 

تصادفات ترافیکی در حال حاضر به صورت یک معضل اجتماعی در سطح جهان مطرح است که همه ساله جان تعداد زیادی از مردم را گرفته و هزینه های اقتصادی بزرگی را به جامعه وارد می کند. در کشور ما نیز این موضوع به مشکلی بزرگ و مهم تبدیل شده است؛ به گونه ای که ایران به لحاظ تصادف ها و سوانح جاده ای و ترافیکی به عنوان یکی از کشورهای دارای بیشترین موارد تصادف و مرگ و میر ناشی از آن معرفی شده است. با توجه به این که بزرگراه های شهری سهم بسزایی از تردد و سفرهای شهری را به خود اختصاص می دهند، بنابراین در این تحقیق علل تصادفات بزرگراه های شهر اصفهان در سال های 88 و 89 مورد بررسی قرار گرفته است. هدف اصلی پژوهش حاضر شناسایی علل تصادفات در بزرگراه های درون شهری اصفهان است و هدف دیگر آن تعیین سهم هر یک از عوامل موثر در بروز تصادفات در بزرگراه ها، تحلیل توزیع و پراکنش فضایی تصادفات رخ داده در بزرگراه های مورد مطالعه و ارائه راهکارهایی برای کاهش عوامل تاثیر گذار در بروز تصادفات است. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی - تحلیلی از نوع پیمایشی بوده که در قالب تحلیل های همبستگی و خی دو و تحلیل فضایی با استفاده سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) به انجام رسیده است. نتایج این تحقیق نشان می دهد که بیش ترین دلایل تصادف در بزرگراه های دورن شهری اصفهان، عدم توجه به جلو (14.6 درصد)، عدم رعایت حق تقدم (12.2 درصد) و عدم رعایت فاصله طولی (9 درصد) است. در این میان سبقت و سرعت غیر مجاز بیشترین تصادفات فوتی در بزرگراه ها را به خود اختصاص داده اند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1836

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1948 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 7
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    99-127
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    845
  • دانلود: 

    580
چکیده: 

امروزه رشد و توسعه فیزیکی سریع و پرشتاب شهرها تحولات چشم گیری را در کیفیت کالبدی و کارکردی آنها سبب شده است و به تبع آن معضلات، مشکلات و نیازهای جدیدی را در عرصه برنامه ریزی شهری مطرح کرده است. شهر کرمانشاه نیز به عنوان یکی از کلان شهرهای ایران، از این قاعده مستثنی نبوده که با توجه به توسعه بدون برنامه آن در سال های اخیر و تمرکز و تراکم بیش از حد انواع کاربری های به ویژه کاربری ها و خدمات درمانی در بخش مرکزی مسائل و مشکلاتی از جمله نارسایی در شبکه حمل و نقل، کمبود پارکینگ و... مواجه است که با توجه به ارتباط دوجانبه بین ساختار فضایی و کالبدی و سیستم های حمل و نقل موجود به عنوان عامل ارتباط دهنده کاربری ها در شهر به عنوان تعیین کننده رفتار ترافیکی و میزان ترافیک شهری باید مورد توجه جدی قرار بگیرند. این تحقیق با هدف شناخت پیامدهای توزیع نامناسب کاربری ها (خدمات پزشکی) بر ترافیک شهری و چند و چون آن در مرکز شهر کرمانشاه صورت پذیرفته است. نوع پژوهش توسعه ای-کاربردی و روش بررسی آن توصیفی- تحلیلی از نوع پیمایشی بوده است. ابزار گردآوری داده ها، پرسش نامه ای بوده است. نتایج این تحقیق نشان می دهد که مکان یابی کاربری های بهداشتی- درمانی در سطح شهر کرمانشاه بر اساس اصول و ضوابط شهرسازی و برنامه ریزی نبوده و از بخشایش مناسبی برخوردار نیستند؛ به طوری که تمرکز بسیار زیاد این کاربری ها در محدوده ای از بخش مرکزی شهر سبب تداخل شعاع کارکردی آنها در این منطقه و عدم دسترسی مناسب محدوده وسیعی از دیگر مناطق شهری به این نوع کاربر یها شده است. همچنین این تمرکز، بیشترین تاثیر را در جذب سفرهای روزانه به این بخش از شهر داشته است. به طوری که بیشتر مشکلات ترافیکی بخش مرکزی شهر ناشی از همین امر است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 845

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 580 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    129-148
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1281
  • دانلود: 

    927
چکیده: 

مطالعه حاضر به منظور بررسی و شناسایی راهکارهای مدیریتی برای حل معضلات ترافیکی شهرستان تنکابن از شهرهای شمالی استان مازندران انجام شد. جامعه آماری مطالعه حاضر، کلیه رانندگان وسایط نقلیه سواری شخصی و عمومی شهرستان تنکابن تشکیل می دهند و برای انتخاب نمونه از روش نمونه گیری طبقه بندی شده استفاده شده است. ابزار گردآوری اطلاعات این مطالعه، مصاحبه و پرس شنامه است. نتایج این تحقیق نشان می دهد، سهم وسایط نقلیه شخصی بالغ بر 95 درصد و سهم وسایط نقلیه عمومی تنها 5 درصد خودروهای موجود در شهرستان تنکابن را به خود اختصاص داده اند. همچنین کلیه مسایل اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، زیست محیطی و اجرایی شهروندان و موقعیت جغرافیایی محیط مورد مطالعه، به عنوان عوامل موثر در ایجاد معضل ترافیک، نقش بسزایی دارند. به طوری که مردم تمایل شدیدی به داشتن وسیله نقلیه شخصی دارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1281

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 927 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2