امروزه علی رغم فرصت برخورداری از داشته ها و گزینه های انتخابی بیشتر در مقایسه با گذشته، امکان تجربه ی همه ی این گزینه ها، به دلیل محدود بودن زمان، وجود ندارد. این تعارض در حرفه ی طراحی، به دلیل ماهیت مسائل این حرفه، که در دسته ی مسائل با دامنه ی باز قرار می گیرند و نیاز به خلق حداکثری ارزش های زیبایی شناسی دارند، بیشتر دیده می شود. به صورتی که تعریف طراحی با واژه ی قیود، به معنی عاملی محدودکننده، پیوند خورده است. بنابراین، جستجو در چیستی قیود در روند طراحی از مسائل بااهمیت در طراحی پژوهی است. در این پژوهش، با هدف پاسخ به سؤال چیستی قیود طرح و مراتب و چگونگی اِعمال آنها در روند طراحی، از روشی مبتنی بر هستی شناسی در علم اطلاعات که در مطالعات هستی شناسی طراحی نیز به کار رفته است و رویه ی اسنادی استفاده شده است. با توجه به این روش، پژوهش به پنج مرحله ی شناخت دامنه ی قیود، بازخوانی تعاریف موجود، واژگان مشابه، مراتب قیود، و نحوه ی اعمال قیود در روند طراحی تقسیم شد. نتیجه آن است که قیود طرح در دو مرتبه ی معطوف به درون ذهن طراح و معطوف به خارج از ذهن او قرار دارند که هرکدام نیز به زیرمجموعه های دیگری تقسیم می شوند. همچنین مشخص شد که طراح در روند طراحی ممکن است نیاز به تشخیص، انتخاب، مدیریت، و تولید قیود طرح داشته باشد تا بتواند با محدود کردن راه حل های ممکن، به ساختاردهی مجدد مسئله بپردازد و فعل طراحی را ممکن کند.