هدف عمده این تحقیق، بررسی تاثیر بازخورد تعاملی بر گونه گونی زبان بینابینی از نظر صحت دستوری، پیچیدگی کلامی و روانی گفتار کنش زبانی زبان آموزان در پاسخ به دو Task یکسویه و دوسویه است. چهل شرکت کننده در تحقیق به طور تصادفی به دو گروه آزمایش و شاهد تقسیم شدند و هر یک از چهل شرکت کننده دو Task، یکی یکسویه و دیگری دو سویه را پاسخ دادند. گروه آزمایش هنگام پاسخ بازخورد تعاملی دریافت کردند در حالی که گروه شاهد هیچ نوع بازخوردی دریافت نکردند. نتایج بررسی آماری داده ها حاکی از صحت دستوری و پیچیدگی کلامی بیشتر و روانی گفتارکمتر کنش زبانی شرکت کنندگان بهره مند از بازخورد تعاملی در پاسخ به هر دو Task یکسویه و دوسویه است. بیشترین میزان صحت دستوری در کنش زبانی شرکت کنندگانی که Task یکسویه را ضمن دریافت بازخورد تعاملی پاسخ داده بودند و بیشترین میزان پیچیدگی کلامی در کنش زبانی شرکت کنندگان بهره مند از بازخورد تعاملی در Task دوسویه دیده شد. همچنین بیشترین میزان روانی گفتار در کنش زبانی شرکت کنندگانی مشاهده شد که هنگام پاسخ به Task یکسویه، بازخورد تعاملی دریافت نکرده بودند. نتایج این تحقیق نشان دهنده لزوم توجه بیشتر به عامل بازخورد تعاملی به عنوان یکی از شرایط اجرای Task است که در درجه بندی و توالی Taskها در حوزه تهیه و تدوین مطالب درسی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.