مقدمه امروزه در محیط های پویا، اختلالات و خطرات بسیاری در زنجیره های تامین ایجاد می شود که بر عملکرد و بهره وری سازمان تاثیر منفی می گذارد. در نتیجه شناسایی عوامل کلیدی موفقیت برای مدیریت و رفع آن ضروری است. این موضوع در زنجیره تامین گردشگری سلامت نیز صادق است. لذا، هدف اصلی این پژوهش طراحی مدل مفهومی از عوامل کلیدی موفقیت در زنجیره تامین گردشگری سلامت به منظور بهبود تاب آوری است. روش ها این پژوهش از نوع کاربردی بود که با روش ترکیبی (کیفی و کمی) در سال 1399 انجام شد. در مرحله اول عوامل کلیدی موفقیت از طریق مصاحبه با خبرگان زنجیره تامین گردشگری سلامت بیمارستان آیت الله یثربی شناسایی و دسته-بندی گردید. درمرحله دوم هم اندیشی خبرگان تشکیل شد و مدل عوامل کلیدی موفقیت از طریق مدلسازی ساختاری-تفسیری طراحی شد. یافته ها از نتایج مصاحبه با خبرگان 70 عامل کلیدی موفقیت بدست آمد که در قالب 12 دسته کلی طبقه بندی گردید. در نهایت از طریق اعضای هم اندیشی خبرگان، مدل عوامل کلیدی موفقیت مشخص گردید که عامل مدیریت محیطی دارای بیشترین اثر گذاری و عوامل انعطاف پذیری در زنجیره تامین، مدیریت تامین کنندگان، هماهنگی و همکاری در زنجیره تامین و مدیریت موجودی دارای بیشترین اثرپذیری بودند. نتیجه گیری: بررسی عوامل کلیدی موفقیت زنجیره تامین گردشگری سلامت برای کشورهایی که علاقه مند به بهبود تاب آوری این صنعت بوده بسیار حایز اهمیت است. انتظار می رود نتایج این پژوهش بتواند به مدیران، سیاست گذاران و برنامه ریزان حوزه گردشگری سلامت در شناسایی و تحلیل عوامل کلیدی موفقیت در سطح زنجیره تامین کمک نماید.