در این پژوهش روشی جدید جهت تشخیص عیب ترک نازل انژکتور موتور لکوموتیو، با استفاده از آنالیز ارتعاشات و استفاده از آزمون های آماری، داخل الگوریتم ماشین بردار پشتیبان، ارائه شده است. در برنامه ارائه شده ابتدا سیگنال های ارتعاشی در حوزه فرکانس دریافت شده و محدوده فرکانسی مورد بررسی به چندین محدوده کوچکتر تقسیم می شود. سپس RMS هر محدوده به عنوان یک ویژگی فرکانسی استخراج و به عنوان ورودی به الگوریتم ماشین بردار پشتیبان داده می شود. به دلیل اینکه انتخاب زیاد ویژگی باعث پایین آمدن دقت طبقه بندی شده و همچنین جهت انتخاب ویژگی های بهتر، بردار ویژگی استخراج شده ابتدا از فیلترهای آزمون [i]T، با سطوح معناداری مختلف، عبور کرده و سپس به عنوان ورودی به الگوریتم [ii]SVM داده می شود. استفاده از این روش ضمن افزایش دقت طبقه بندی از 4/78 به 6/94 درصد، به فرایند تشخیص محدوده های فرکانسی، که تحت تأثیر عیب، تغییرات محسوسی دارند، کمک می کند. براساس نتایج به دست آمده عیب ترک نازل انژکتور بیشتر باعث افزایش شدت ارتعاشات در باندهای فرکانسی بالای 1500 هرتز می شود.
[i]. T Test
[ii]. Support Vector Machine