Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    11
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    497
  • دانلود: 

    174
چکیده: 

بررسی های زبان شناسی نشان می دهد که تلفظ یکی از سخت ترین جنبه های یادگیری زبان دوم است. تحقیق حاضر حکم فقهی صحت تلفظ را از دیدگاه زبان شناسی و با تاکید بر فرضیه دوره بحرانی بررسی کرده است. نتایج حاصل نشان داد که روش های متاخر به آموزش زبان دوم، یادگیری تلفظ مطلق بعد از این بازه بحرانی را ناممکن می دانند و بر معیارهای دیگری مانند فهم پذیری و معناداری تاکید می کنند. همچنین یافته ها حاکی از آن است که رویکرد فقهای شیعه در صدور حکم صحت تلفظ، بسیار ظریف و در سه حیطه اصلی علوم آواشناسی و سمانتیک، منطبق با علم زبان شناسی و در عین حال غیر سخت گیرانه و تحقق پذیر است. در پایان نیز با بررسی عوامل عمده در دشواری تلفظ، راهکارهایی از حوزه دین و زبان شناسی برای تسهیل در یادگیری تلفظ ارایه شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 497

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 174 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2019
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    11
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    174
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

Linguistic studies show that pronunciation is one of the most difficult aspects of learning a second language. Some theoretical approaches popular in linguistics, such as the critical age hypothesis, make it impossible to learn this aspect of language after puberty. The results showed that the later methods of second language teaching makes learning absolute accurate pronunciation impossible after the critical period; they, they are emphasizing upon other criteria such as comprehensibility and meaningfulness. The findings also indicate that the approach of Shiite jurists in issuing accurate pronunciation verdict is very subtle in the areas of phonology and semantics consistent with linguistics, but at the same time it is non-rigid and achievable. Finally, by exploring the major factors in the difficulty of pronunciation, strategies from the perspective of religion and linguistics to facilitate pronunciation learning are presented.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 174

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    11
  • صفحات: 

    7-35
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    555
  • دانلود: 

    236
چکیده: 

انسان موجودی مرکب از روح و جسم، ذوابعاد و به اصطلاح دارای ساحات وجودی است, تکامل آدمی، تدریجی بوده و در تمام ابعاد و ساحات، قابلیت کامل شدن را دارد, اما توان و استعدادهای آدمی خودبه خود شکوفا نمی شوند بلکه باید شرایط لازم آن فراهم گردد، حال به مهیا نمودن این شرایط و زمینه ها «تربیت» اطلاق می شود, رعایت توان و ظرفیت متربی به عنوان اصل عام بر هر روش و اقدام تربیتی اثرگذار و حاکم بر کاربست سایر اصول تربیتی است, نظر به اهمیت این اصل، بررسی حکم فقهی این قاعده تربیتی، بیش ازپیش لزوم پیدا می کند, این نوشته در پی آن است که حکم فقهی «رعایت توان متربی» در اقدامات تربیتی را با روش تحقیق اجتهادی از خلال ادله عقلی و نقلی استنباط نماید,

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 555

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 236 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    11
  • صفحات: 

    37-61
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1114
  • دانلود: 

    666
چکیده: 

پژوهش حاضر به هدف بررسی «حرمت اذلال نفس» به مثابه یک قاعده فقهی و واکاوی دلالت های تربیتی آن نگاشته شده است. مطالعات نشان می دهد که با وجود جایگاه ویژه قواعد فقهی در تفریع و تطبیق احکام؛ هنوز قواعدی هستند که استخراج و اصطیاد نشده و یا در میان فقها به عنوان یک قاعده فقهی شهرت نیافته اند. یکی از این موارد «حرمت اذلال نفس» است. این پژوهش به روش اسنادی – کتابخانه ای و به صورت توصیفی-تحلیلی انجام گرفته است. یافته ها نشان می دهد که حرمت اذلال نفس، هم تحت عنوان یک قاعده فقهی در حوزه فقه فردی و حاکمیتی قرار می گیرد و هم به عنوان یک اصل تربیتی پیش گیرانه در دو بعد فردی و اجتماعی مطرح می شود. دلالت های تربیتی مستنتج از این امر عبارتند از: ضرورت سازواری متربیان با فطرت انسانی، اصل تربیتی خوداجتنابی در برابر رذایل اخلاقی، اصل حریت و آزادگی، اصل عزت اجتماعی و حفظ اقتدار ملی است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1114

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 666 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    11
  • صفحات: 

    63-87
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2851
  • دانلود: 

    1179
چکیده: 

بی تردید اساس شکل گیری جامعه اسلامی برخورداری افراد از تربیت شایسته دینی است که زمینه ساز تحقق آرمان های اسلامی است. در دین شریف اسلام بر دو عنصر خانواده و تعلیم و تربیت الهی تاکید شده است. اکنون سوال این است که حدود وظایف والدین در تربیت فرزندان در خانواده چیست؟ دانش فقه اسلامی که مرجع تعیین وظایف مکلفان در حیطه های مختلف می باشد، مرجع معتبری است که می تواند حدود و ضوابط تکلیف والدین در تربیت فرزندان را با ملاحظه منابع استنباط حکم فقهی بیان نماید. سیره، یکی از ادله معتبر شرعی قابل استناد است. در این پژوهش دلالت انواع سیره از جمله سیره انبیا در قرآن و سیره معصومین(بر وظایف والدین در تعلیم و تربیت فرزندان بررسی می شود. سیره های مذکور به طور عمده بیانگر اهتمام به امور آموزشی و تربیتی در حد اباحه بالمعنی الاعم است و برخی قراین و ارتکازاتی که در مورد آن وجود دارد، بر رجحان که اعم از وجوب و استحباب است دلالت می کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2851

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1179 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    11
  • صفحات: 

    89-121
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    554
  • دانلود: 

    628
چکیده: 

از نگاه قرآن کریم، یکی از مظاهر ویژه سلامت اجتماعی، الگوی صحیح راه رفتن است. حالاتی که فرد راه رونده در حین راه رفتن بر نفس و یا جوارح خود عارض می سازد، مسایل دقیق و گسترده ای را در مورد تاثیر و تاثرات مثبت و منفی فردی و یا اجتماعی برجای می گذارد که شایسته بررسی است. این پژوهش با تمرکز بر روی آیات قرآن کریم و کتب روایی اربعه و تحلیل های بنیادین روان شناختی، آموزه های تربیتی راه رفتن را از جوانب مختلف، ارزیابی نموده است. بررسی تربیتی بحث حاضر، مقتضی ضرورت تفکیک جوانب مختلف مسیله به حالات ظاهری و حالات باطنی راه رفتن، ملزومات آن و راه رفتن به سوی اماکن مقدس است. تکیه بر سفارش هایی نظیر «اعتدال در راه رفتن» با هدف عقلانیت در تعاملات اجتماعی و پرهیز از هرگونه افراط و تفریط در مظاهر آن و «داشتن آرامش و وقار در راه رفتن» که از صفات عبادالرحمن است، مورد بررسی قرار گرفته است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 554

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 628 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    11
  • صفحات: 

    123-143
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    930
  • دانلود: 

    369
چکیده: 

تربیت اخلاقی که حاصل نگاه علمی به تربیت و تمایز ساحت های مختلف آن از یکدیگر است، فرایند یاری رسانی به متربی برای ایجاد تغییر تدریجی در ساحت صفت و رفتار اخلاقی است که به واسطه عامل انسانی دیگر و به منظور زمینه سازی در جهت تخلق وی به فضایل اخلاقی و دوری از رذایل اخلاقی و نهایتا نیل به کمال اخلاقی صورت می گیرد. این مقاله با روش تحقیقی تحلیلی محتوا، سیره معصومین(در تربیت اخلاقی را از نگاه فقهی بررسی کرده و به این نتیجه رسیده است که علاوه بر وجود تربیت اخلاقی در سیره این بزرگواران، این امر به دو صورت «پیش گیرانه و درمان گرانه» جاری بوده و با روش های گوناگون: موعظه، سالم سازی محیط، امر و نهی، سوال و جواب، نظارت و مراقبت انجام می گرفت. فضایل و رذایل اخلاقی نیز از مواردی است که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 930

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 369 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button