ارائه اطلاعات جامع از خدمات در فضای مجازی، نقش مهمی در انتخاب هتل ها به عنوان مهم ترین مقاصد اقامتی گردشگران دارد، بنابراین، لازم است به لحاظ مدیریتی، وب سایت هتل ها مطابق با نیاز کاربران طراحی و تهیه شود. هدف این مطالعه، ارزیابی و رتبه بندی وب سایت هتل های پنج ستاره شهر مشهد است. بدین منظور، ابتدا با مرور پیشینه، 51 شاخص برای ارزیابی وب سایت هتل در دو بعد عملکرد کارکردی (25 شاخص) و عملکرد قابلیت استفاده (26 شاخص) شناسایی شدند. پس از تعیین وزن های نسبی فازی، هریک از این شاخص ها بر اساس نتیجه مطالعات گذشته، نظرسنجی از خبرگان و بر اساس روش شباهت به حل ایده آل فازی، به ارزیابی و رتبه بندی هتل های پنج ستاره مشهد پرداخته شد. یافته ها نشان می دهد از نظر عملکرد کارکردی وب سایت، به ترتیب هتل های قصر، درویشی، پارس، هما و پردیسان، از نظر عملکرد قابلیت استفاده وب سایت هتل های درویشی، قصر، هما، پردیسان و پارس، و از نظر عملکرد کل وب سایت هتل های درویشی و قصر به طور مشترک در رتبه اول، هتل هما در رتبه دوم و هتل های پردیسان و پارس به طور مشترک در رتبه سوم قرار می گیرند.