مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

1403 - 1397

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1403
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    2-15
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    31
  • دانلود: 

    4
چکیده: 

1هدف مزایا و فرصت های سلامت از راه دور برای سالمندان به خوبی شناخته شده است، ولی در زمینه چگونگی آمادگی، اجرا و استقرار بهتر آن برای این افراد مطالعات پراکنده ای وجود دارد و انجام مطالعه ای که به صورت منسجم الزامات مدیریتی را در تمام این مراحل شناسایی کند ضروری به نظر می رسد. بنابراین مطالعه حاضر با هدف شناسایی الزامات مدیریتی در ارائه خدمات سلامت از راه دور به سالمندان انجام شد. روش ها این بررسی براساس رویکرد پنج مرحله ای آرکسی و اومالی مؤسسه جوآنا بریگز انجام شد و با استفاده از سه پایگاه داده وب آو ساینس، اسکوپوس و پابمد و همچنین جست وجوی منابع خاکستری در گوگل اسکالر، مطالعات مرتبط شناسایی شدند. این جست وجو به مقالات منتشرشده بین سال های 2010 تا 2022 محدود شد. معیارهای ورود به مطالعه شامل این موارد بود: به الزامات مدیریتی در هر یک از مراحل آمادگی، اجرا و ارزیابی خدمات سلامت از راه دور اشاره شده باشد، مقالات منتشرشده بین سال های 2010 تا 2022، مقالات به زبان انگلیسی و زبان فارسی با چکیده انگلیسی، دارای شواهد کافی برای استخراج، و دسترسی به متن کامل مقالات وجود داشته باشد. هیچ محدودیتی درمورد کشور یا کشورهایی که مطالعات انجام شده بود وجود نداشت و صرفاً مطالعاتی از بررسی خارج شدند که دسترسی به متن آن ها امکان پذیر نبود. یافته ها درمجموع، 209 مفهوم اولیه، 55 مفهوم منحصربه فرد، 21 مضمون اولیه و 7 مضمون اصلی در 3 موضوع آمادگی، اجرا و ارزیابی شناسایی شدند. از 38 مطالعه موردبررسی، 34 مطالعه به الزامات مدیریتی در مرحله آمادگی، 32 مطالعه به مرحله اجرا و 13 مطالعه به مرحله ارزیابی اشاره داشتند. موضوع سازمان دهی منابع و نیروی انسانی در مرحله آمادگی، نظارت، حفظ و نگهداری در مرحله اجرا و ارزیابی پیامد بلندمدت و قابلیت مقیاس پذیری فناوری در مرحله ارزیابی بالاترین میزان الزامات نسبت به سایر الزامات در مطالعات بودند.   نتیجه گیری سلامت از راه دور شکل کارآمد و مؤثری از ارائه مراقبت های بهداشتی درمانی به ویژه برای افراد مسن است. ما به دنبال شناسایی الزاماتی بودیم که جهت طراحی، توسعه اجرا و ارزیابی موفقیت آمیز ارائه خدمات سلامت از راه دور به سالمندان مؤثر و ارزشمند واقع می شوند. گرچه تعداد مطالعاتی که به الزامات مدیریتی در زمینه اجرا و ارزیابی اشاره کرده بودند به مراتب پایین تر از الزامات در مرحله آمادگی بود، ولی شناسایی و اجرای این الزامات در تمام مراحل لازم و ضروری است. این مطالعه اطلاعات ارزشمندی درمورد الزامات مدیریتی در ارائه خدمات سلامت از راه دور به سالمندان ارائه می کند که نتایج آن می تواند به مدیران و سیاست گذاران نظام سلامت در جهت ارتقای خدمات سلامت از راه دور باکیفیت و دردسترس تر به این گروه سنی کمک کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 31

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 4 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1403
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    16-31
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    19
  • دانلود: 

    2
چکیده: 

1هدف اخلاق یکی از ارکان اساسی بقای جوامع است. اولویت دادن به این اصل مهم و تلاش برای آموزش و نهادینه کردن آن در جوامع ضروری به نظر می رسد. سنجش میزان سواد اخلاقی دانشجویان در جوامع مجازی همچون شبکه های اجتماعی می تواند در تحقق این مهم تأثیر بسزایی داشته باشد. روش ها روش پژوهش حاضر پیمایشی توصیفی بود. جامعه این مطالعه را کلیه دانشجویان تحصیلات تکمیلی مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل دانشگاه علوم پزشکی ایران در سال 1398-1399 تشکیل دادند. روش نمونه گیری، تصادفی طبقه ای بود و حجم نمونه با استفاده از جدول کرجسی-مورگان 327 نفر محاسبه شد. ابزار گردآوری داده ها پرسش نامه محقق ساخته بود که روایی آن توسط اساتید گروه کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی (5 نفر) بررسی شد و پایایی آن نیز با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ (0/818) برآورد شد. داده های این پژوهش پس از گردآوری به وسیله نرم افزار آماری SPSS نسخه 24 و با استفاده از آزمون های آماری توصیفی نظیر میانگین، انحراف معیار، درصد و فراوانی و آزمون های آمار استنباطی نظیر آزمون تی مستقل مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفتند. یافته ها یافته های پژوهش نشان داد میانگین سواد اخلاقی (3/58) بالاتر از میانگین فرضی (3) است. همچنین میانگین مؤلفه های آن یعنی حساسیت اخلاقی، استدلال اخلاقی و تخیل اخلاقی به ترتیب 3/75، 3/64 و 3/36 است.   نتیجه گیری دانشجویان تحصیلات تکمیلی به کسب سواد اخلاقی و آگاهی هرچه بیشتر از اصول اخلاقی در شبکه های اجتماعی تمایل دارند. این موضوع نشان می دهد دانشجویان با وجود داشتن احساس مسئولیت نسبت به جامعه خود در شبکه های اجتماعی، کسب مهارت ها و آگاهی از اصول اخلاقی در شبکه های اجتماعی را همچنان لازم می دانند و این خود روند آموزش پذیری را تسهیل می کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 19

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1403
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    32-41
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    29
  • دانلود: 

    1
چکیده: 

1هدف طرح سپاس یکی از بزرگ ترین طرح های فناوری اطلاعات حوزه سلامت در کشور است. «سپاس» مخفف «سامانه پرونده الکترونیکی سلامت» است. هدف این مقاله شناسایی نقاط قوت و ضعف این طرح براساس دیدگاه کاربران دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بود. روش ها این پژوهش کیفی به مطالعه دیدگاه کاربران سامانه سپاس در بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی اردبیل پرداخته است. جمع آوری داده ها از طریق مصاحبه نیمه ساختارمند با استفاده از راهنمای مصاحبه و با مراجعه حضوری انجام شد. جامعه پژوهش، کاربران سامانه سپاس بودند که تا مرحله اشباع داده با 14 نفر مصاحبه شد. یافته ها یافته های حاصل از مصاحبه در 7 گروه اصلی طبقه بندی شدند که این 7 محور شامل مدیریت راهبردی و نظارت، آموزش و فرهنگ سازی، استانداردها و قوانین، توسعه و استقرار، پژوهش، زیرساخت های فنی و توسعه طرح در دانشگاه ها بود. حوزه آموزش و فرهنگ سازی محور اصلی در پژوهش حاضر بوده است. نتیجه گیری برنامه های اجراشده طرح سپاس با برنامه های تدوین شده فاصله دارند. در این بین مسئله نظارت در سطح وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه ها و همچنین فرهنگ سازی و آموزش در سطح مدیران و کارکنان در اولویت قرار دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 29

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1403
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    42-53
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    26
  • دانلود: 

    9
چکیده: 

1هدف آگاهی از وضعیت موجود رفتار های سلامت دهان و عادت های جامعه جهت تصمیم گیری های نظام سلامت، ضروری است. هدف از انجام پژوهش حاضر، تبیین روابط میان متغیرهای مؤثر بر رفتار سلامت دهان مانند سواد سلامت دهان و نگرش به سلامت دهان در میان دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بود. روش ها پژوهش حاضر توصیفی-مقطعی است و در سال تحصیلی 1400-1401 به روش پیمایشی انجام شد. گردآوری داده ها با استفاده از پرسش نامه محقق ساخته و هنجارشده انجام گرفت. پرسش نامه مشتمل بر 42 سؤال شامل اطلاعات جمعیت شناختی (3 گویه)، سواد سلامت دهان (23 گویه، پاسخ صحیح غلط، نمره گذاری صفر و یک)، نگرش به سلامت دهان (7 گویه، طیف لیکرت نمره گذاری 1 تا 5) و رفتار سلامت دهان (9 گویه، بله-خیر و گزینه ای) بود. جامعه پژوهش 6851 نفر بودند که نمونه ای متشکل از 363 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در کلیه مقاطع تحصیلی (کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترای حرفه ای و دکترای تخصصی) به صورت تصادفی ساده انتخاب شدند و به صورت داوطلبانه در پژوهش شرکت کردند. شرط ورود به پژوهش شاغل به تحصیل بودن بود. تجزیه وتحلیل داده ها با نرم افزار SPSS نسخه 26 و با استفاده از آزمون های توصیفی و آزمون های همبستگی اسپیرمن، کروسکال والیس و من ویتنی انجام شد.   یافته ها 81 درصد از دانشجویان، نمرات بالایی در سواد سلامت دهان و دندان کسب کردند؛ متغیرهای جنسیت، سن و میزان تحصیلات در سواد سلامت، نگرش، و رفتار سلامت دهان و دندان دانشجویان نقش مؤثری ایفا نمی کردند؛ رابطه بین سواد سلامت و نگرش، معنی دار و معکوس بود و اغلب دانشجویانی که نگرش منفی نسبت به سواد سلامت دهان و دندان داشتند، نمرات سواد سلامت پایینی کسب کردند. همچنین بین نگرش و رفتار سلامت دهان رابطه معنی داری مشاهده نشد، اما رابطه بین سواد سلامت دهان و رفتار سلامت دهان و دندان معنی دار و مستقیم بود. نتیجه گیری سواد سلامت دهان و دندان با نگرش رابطه معنی دار و معکوس و با رفتار سلامت دهان و دندان رابطه معنی دار و مستقیم دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 26

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 9 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1403
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    54-67
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    41
  • دانلود: 

    4
چکیده: 

1هدف در حوزه سلامت، به دلیل کمبود منابع پزشکی و رشد نامتقارن بین عرضه و تقاضا، هزینه های خدمات سلامت بالاست. خدمات ارزش افزوده موبایل می تواند کمبود منابع پزشکی را جبران کند و عدالت در توزیع خدمات سلامت را ارتقا دهد. هدف مطالعه حاضر، ارائه الگوی مناسب و مؤثر برای به کارگیری خدمات ارزش افزوده موبایل در حوزه درمان سازمان تأمین اجتماعی بود. روش ها در این پژوهش که با روش توصیفی و به صورت مقطعی در سال 1401 انجام گرفت، جامعه آماری کارشناسان فناوری اطلاعات درمان سازمان تأمین اجتماعی استان تهران بودند. پرسش نامه با 62 سؤال تنظیم و برای همه اعضای جامعه ارسال شد. روایی پرسش نامه براساس نظر 5 نفر از خبرگان موردبررسی و تأیید قرار گرفت و پایایی آن با استفاده از آلفای کرونباخ 0/944 به دست آمد. برای تحلیل داده ها و شناسایی الگو از روش تحلیل عاملی اکتشافی و نرم افزار SPSS نسخه 25 استفاده شد. یافته ها 64 نفر در این مطالعه شرکت کردند که 29 درصد زن و 70 درصد مرد بودند. بر این اساس، الگوی خدمات ارزش افزوده موبایل در حوزه درمان سازمان تأمین اجتماعی در 16 عامل دسته بندی شد که به ترتیب رتبه، عامل درک منافع، درک رفاه، ارزش های کاربران، نتایج مشتریان، نتایج جامعه، نتایج سازمان، تأثیرات مالی و کسب و کار، تأثیرات کیفی، زیرساخت فناوری، کاهش ترس از فناوری، یادگیری و توانمندسازی، عوامل شغلی، حمایت و مشوق ها، نگرش، اطمینان پذیری و کاهش مخاطرات قرار گرفتند. نتیجه گیری مدیریت درمان سازمان تأمین اجتماعی می تواند به منظور به کارگیری صحیح از خدمات ارزش افزوده موبایل، در جهت افزایش رضایت بیمه شدگان و بازنشستگان و بهبود فرایندهای خود با توجه به ابعاد و الگوی ارائه شده در این پژوهش اقدام کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 41

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 4 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 5
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1403
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    68-81
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    18
  • دانلود: 

    1
چکیده: 

1هدف واقعیت افزوده یکی از فناوری های جدید است که امروزه به طور قابل توجهی در حوزه آموزش و به طور خاص آموزش علوم پزشکی مورداستفاده قرار گرفته است. پژوهش حاضر با هدف تعیین الزامات تهیه ابزار آموزشی مبتنی بر واقعیت افزوده برای آموزش مباحث کدگذاری بیماری ها انجام شد. روش ها پژوهش حاضر از نظر نوع، کاربردی و از نظر هدف توصیفی ـ تطبیقی بود و در سال 1401 انجام شد. در این مطالعه الزامات محتوایی، فنی و عملکردی ابزارهای آموزشی مباحث کدگذاری مبتنی بر واقعیت افزوده موردبررسی و شناسایی قرار گرفت. به منظور شناسایی الزامات فنی و عملکردی، ابزارهای مشابه در گوگل پلی و کافه بازار استخراج شدند و به صورت تطبیقی مورداستفاده قرار گرفتند. جهت تعیین الزامات محتوایی نیز پنل خبرگان متشکل از مدرسین مباحث کدگذاری تشکیل شد. یافته ها الزامات فنی و عملکردی موردنیاز جهت توسعه ابزارهای مبتنی بر واقعیت افزوده برای آموزش مباحث کدگذاری بیماری ها که از 12 نرم افزار مشابه موردبررسی استخراج شد شامل: اسکنر (موجود در 11 نرم افزار)، دسته بندی محتوای آموزشی (موجود در 9 نرم افزار)، راهنمای صوتی/متنی (موجود در 9 نرم افزار)، درباره ما (موجود در 8 نرم افزار) و قابلیت جست وجو (موجود در 3 نرم افزار) بود. الزامات محتوایی نیز با توجه به نظر پنل خبرگان متشکل از اساتید کدگذاری دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان شامل دو قسمت حل تمرین و آموزش با استفاده از تصاویر (دوبعدی و سه بعدی) بود. نتیجه گیری با توجه به ماهیت نظری عملی درس کدگذاری، حل تمرین در ارتباط با سناریوهای کدگذاری همواره جزئی جدانشدنی در آموزش این درس بوده است و باعث تشویق به یادگیری دانشجویان و به دنبال آن استقلال عمل و کنش متقابل آن ها می شود. همچنین محتوای متنی و تصویری با استفاده از فناوری واقعیت افزوده می تواند تأثیرگذاری عمیق تری در یادگیری دانشجویان داشته باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 18

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1403
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    82-97
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    28
  • دانلود: 

    4
چکیده: 

1هدف افزایش تکرار رفتارهای مخرب رهبران و تأثیرات مهم این رفتارها بر پیامدهای فردی و سازمانی در محیط های کاری، می تواند ناشی از سبک رهبری باشد. مطالعه حاضر با هدف بررسی تأثیر سبک رهبری خودشیفته بر بدبینی رفتاری کارکنان با نقش میانجی سکوت سازمانی و شایعه پراکنی در محیط کار انجام شد. روش ها مطالعه حاضر، توصیفی پیمایشی از نوع کاربردی است که به صورت مقطعی انجام شد. جامعه پژوهش شامل کلیه کارکنان بیمارستان دکتر غرضی استان اصفهان در سال 1401 بودند که از این جامعه 108 نفر از افرادی که داوطلب شرکت در پژوهش بودند به عنوان نمونه انتخاب شدند. جهت گردآوری داده ها از پرسش نامه های ویژگی های جمعیت شناختی، رهبری خودشیفته، سکوت کارمندان، بدبینی رفتاری و شایعه در محل کار استفاده شد. داده ها با استفاده از روش مدل معادلات ساختاری و با نرم افزارهای آماری SPSS نسخه 25 و PLS اسمارت نسخه 4 تحلیل شدند. یافته ها نتایج نشان داد سبک رهبری خودشیفته بر بدبینی رفتاری با نقش میانجی سکوت کارمندان تأثیر دارد که مقدار معنی داری 4/445 و ضریب استاندارد 0/147 به دست آمد. همچنین نتایج نشان داد سبک رهبری خودشیفته بر بدبینی رفتاری با نقش میانجی شایعه پراکنی در محیط کار تأثیر دارد که مقدار معنی داری 3/950 و ضریب استاندارد 0/135 کسب شد. نتیجه گیری براساس یافته های مطالعه حاضر، شایعه پراکنی در محیط کار در سازمان ها، سبب کاهش انگیزه خدمت و درنتیجه کاهش بهره وری در این سازمان ها می شود. این فرهنگ به داخل سازمان ها نیز منتقل شده و کاهش رضایت شغلی، تعهد سازمانی، عملکرد و بدبینی سازمانی را در پی دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 28

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 4 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1403
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    98-109
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    20
  • دانلود: 

    4
چکیده: 

1هدف زنجیره تأمین دارو و تجهیزات مصرفی بیمار یکی از زنجیره های مهم در حوزه سلامت است. پژوهش حاضر به بررسی عوامل تأثیرگذار بر اشتراک و کیفیت اطلاعات در مدیریت زنجیره تأمین دارو و تجهیزات مصرفی بیمار می پردازد. روش ها پژوهش حاضر، کاربردی و یک مطالعه پیمایشی تحلیلی است. جامعه پژوهش 78 نفر از افراد درگیر در زنجیره تأمین دارو و تجهیزات مصرفی بیمار در بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سال 1396 بودند. ابزار گردآوری داده ها پرسش نامه ای بود که روایی صوری و محتوایی آن با نظر اساتید گروه فناوری اطلاعات سلامت و مدیریت خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، و پایایی آن با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ برابر با 0/93 موردتأیید قرار گرفت. تحلیل داده ها با روش تحلیل عاملی و با استفاده از نرم افزار pls نسخه 23 انجام شد. یافته ها ناپایداری محیطی و تسهیل کنندگان بین سازمانی بر اشتراک و کیفیت اطلاعات مؤثر نیستند، اما روابط بین بخش های مختلف درگیر در زنجیره تأمین بر اشتراک و کیفیت اطلاعات مؤثر است. در تعریف عامل ناپایداری محیطی، متغیر نامشخص بودن تأمین کننده با ضریب 0/905 در تعریف عامل تسهیل کنندگان بین سازمانی، متغیر پشتیبانی مدیریت ارشد با وزن 0/997 در تعریف عامل روابط بین بخش های مختلف درگیر در زنجیره تأمین و متغیر تعهد بین شرکای زنجیره تأمین با ضریب 0/865 بیشترین تأثیر را دارند. نتیجه گیری افزایش صداقت، تعهد و دیدگاه مشترک بین شرکای زنجیره تأمین باعث بهبود اشتراک اطلاعات باکیفیت در زنجیره تأمین دارو و تجهیزات مصرفی می شود. بنابراین مدیریت مؤثر زنجیره های تأمین نیازمند برقراری روابط مؤثر بین اعضای مختلف درگیر در آن زنجیره است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 20

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 4 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button