ایناین تحقیق به بررسی مصادیق حمایت دولت از رشد مبتنی بر نوآوری بنگاه های بزرگ می پردازد. نقش بنگاه-های بزرگ در توسعه اقتصادی، زمانی مهم تر می شود که از طریق نوآوری بتوانند محصول/ خدمت جدید به بازارهای داخلی و بین المللی عرضه کنند. به همین دلیل دولت ها با کمک به رشد و توسعه توانمندی نوآوری در بنگاه های بزرگ، می توانند زمینه را برای رشد و سودآوری این بنگاه ها و در نتیجه توسعه اقتصادی کشور فراهم کنند. توسعه توانمندی نوآوری بنگاه ها توسط دولت نیاز به دخالت در امور داخلی بنگاه ها دارد که امری پیچیده است. به همین دلیل، معمولأ دولت ها با "تقویت انگیزه" و "ایجاد فرصت" به ارتقای سطح توانمندی نوآوری کمک می کنند. در این تحقیق، بر اساس یک مدل مفهومی رشد، سطح و نحوه مداخله دولت در توسعه توان نوآوری بنگاه ها تشریح شده است. اگرچه سیاست ها و خط مشی های حمایتی دولت خاص هر صنعت است، سعی شده است که سیاست های مشترک قابل کاربرد درصنایع مختلف، با استفاده از تحلیل تم شناسایی و پیشنهاد شوند. این سیاست ها به محک قضاوت متخصصین صنایع بزرگ شامل؛ فولاد، دارو، خودرو و انرژی گذاشته شده است. بنابراین از طریق مصاحبه با خبرگان، نه تنها نتایج تحقیق بلکه اعتبار مدل مفهومی پیشنهادی مورد ارزیابی قرار گرفته و تکمیل شده اند. تحریک سمت تقاضا، برقراری توازن در قدرت چانه زنی، حمایت های مالی از فعالیت های تحقیق و توسعه، کمک به توسعه توانمندی یکپارچه سازی بنگاه ها و سعی در کاهش/حذف اثر تحریم های بین المللی، از جمله مواردی هستند که دولت ها می توانند از آن طریق در تقویت توانمندی نوآوری بنگاه ها نقش آفرینی کنند.