سدهای لاستیکی ازجمله سازه های هیدرولیکی هستند که بر روی رودخانه ها احداث شده و نسبت به سازه های مشابه کم هزینه تر هستند. در این تحقیق، مدل سازی سد لاستیکی با سه فشار مختلف درون تیوپ (1.5 تا 3 کیلو نیوتن بر مترمربع) و سه دبی (1.5 تا 5.5 لیتر بر ثانیه) با کمک نرم افزار Flow- 3 D انجام شده است. یک سد لاستیکی واقع بر روی کانال روباز با استفاده از یک مدل آزمایشگاهی صحت سنجی گردید و ضریب همبستگی حاصل از تطابق نتایج مدل عددی با مقادیر مدل فیزیکی برابر با 9357.0 به دست آمد که نشان دهنده دقت بالای مدل عددی است. بیشترین ضریب دبی متعلق به دبی 25.5 لیتر بر ثانیه و فشار 3 کیلو نیوتن بر مترمربع، حدود 46.0 محاسبه شد. همچنین مشخص شد که افزایش 100 درصدی فشار هوای درون تیوپ، موجب رشد 5 درصدی ضریب دبی می شود. درحالی که همین مقدار رشد در مقدار دبی، منجر به افزایش بیش از 25 درصدی ضریب دبی می شود. پارامتر H/Dh نیز به عنوان یکی از عوامل تاثیرگذار بر ضریب دبی شناخته شد و نتایج مدل سازی نشان داد رشد 31 درصدی این پارامتر، حدود 70 درصد بر مقدار ضریب دبی می افزاید. همچنین عوامل موثر بر سرعت جریان عبوری از سد لاستیکی نیز مورد ارزیابی قرار گرفتند.