Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    16
  • صفحات: 

    1-11
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    364
  • دانلود: 

    458
چکیده: 

برابر سیاست های کلی خودکفایی دفاعی و امنیتی کشور ابلاغی در 1391، توسعه و تعمیق فرهنگ خودباوری، خودکفایی، نوآوری و خلاقیت در تمام سطوح و ابعاد دفاعی و امنیتی و ترویج نهضت نرم افزاری، تولید و توسعه علوم و فناوری و تحقیقات دفاعی و امنیتی و حرکت در مرزهای دانش با تاکید بر بومی سازی و روزآمدی از وظایف اصلی بخش دفاع کشور هستند. در این امتداد، آموزش عالی در بخش دفاع به عنوان زیربنای اساسی تحقق سیاست های مذکور قابل توجه هستند. بر این اساس، پژوهش حاضر به دنبال تبیین مختصات حکمرانی خوب آموزش عالی در بخش دفاع است. پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی و از نظر نحوه اجرا، ترکیبی (کیفی و کمی) است. یافته ها نشان می دهند که مشکلات و چالش های اساسی آموزش عالی در بخش دفاع نیازمند اتخاذ رویکردی جامع و فراگیر است که با توجه به مضامین شش گانه حاصل از پژوهش حاضر شامل طراحی و پیاده سازی الگوی بومی حکمرانی خوب آموزش عالی در بخش دفاع، طراحی مجدد ساختار و فراگردهای سازمانی نظام آموزش عالی بخش دفاع، اشاعه فرهنگ تحول گرا در نظام آموزش عالی بخش دفاع، طراحی و پیاده سازی نظام جامع ارزشیابی عملکرد اعضای هیات علمی در بخش دفاع، مدیریت سرمایه انسانی در آموزش عالی بخش دفاع و بازنگری در محتوا و متدولوژی آموزش و پژوهش بخش دفاع در حکمرانی خوب آموزش عالی در بخش دفاع محقق خواهد شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 364

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 458 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    16
  • صفحات: 

    12-31
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    393
  • دانلود: 

    432
چکیده: 

هدف این پژوهش ارائه ی مدلی برای ارزیابی دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) بود. روش پژوهش از نظر هدف، کاربردی، از نظر داده ها، پژوهشی کمی و کیفی از نظر نحوه ی اجرا، آمیخته می باشد. جامعه آماری پژوهش، کارکنان آموزشی و اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) بود و کل جامعه به تعداد 108 نفر به عنوان نمونه انتخاب شد. ابزارهای گردآوری داده ها در این پژوهش به صورت پرسشنامه ی محقق ساخته برمبنای طیف لیکرت. روایی ظاهری پرسشنامه پژوهش با مطالعه فردی و با نظر اساتید راهنما و مشاور و روایی محتوایی پرسشنامه با استفاده از نسبت روایی محتوا و شاخص روایی محتوا مورد بررسی قرار گرفت. پایایی پرسشنامه با استفاده از آلفای کرونباخ برای پرسشنامه 97/0تعیین گردید. در پردازش و تحلیل داده های گردآوری شده از نرم افزار SPSS و مدل سازی معادلات ساختاری، با استفاده از نرم افزار pls استفاده شد. پس از تجزیه و تحلیل داده ها در نهایت 17 مولفه و 64 ملاک برای ارزیابی دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) تعیین و مدل ارزیابی ارائه شد. مولفه های ارزیابی، توجه به رتبه عبارتند از: مدیریت و رهبری دانشگاهی، هیئت علمی، فعالیت های آموزشی با ضریب رضایت ذینفعان داخلی و خارجی از عملکرد دانشگاه، قوانین و مقررات، فضای فیزیکی، فعالیت های پرورشی، فن آوری اطلاعات و ارتباطات، کارکنان غیر هیئت علمی، خدمات، فعالیت های پژوهشی، منابع مالی، دانشجو، برنامه ریزی راهبردی، امکانات و تجهیزات آموزشی، نظام تضمین کیفیت و مدیریت دانش و یادگیری سازمانی در نهایت مدل ارزیابی نهایی شامل فلسفه و اهداف، مولفه ها و ملاک ها و سازوکار اجرایی مدل ارائه گردید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 393

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 432 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

پورصادق ناصر

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    16
  • صفحات: 

    32-47
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    497
  • دانلود: 

    661
چکیده: 

بدون تردید در جنگهای شبکه ای و دانش بنیان امروز و آینده منابع انسانی توسعه یافته و شایسته از اهمیت فوق العاده ای برخوردار خواهد بود. به همین نسبت مدیران منابع انسانی که متولی اصلی جذب و توسعه و بکارگیری منابع انسانی در سازمانهای نظامی از جمله ارتش هستند دارای جایگاه ویژه ای خواهند شد و برای انجام درست وظایف خود نیازمند شایستگی و قابلیت های لازم خواهند بود. لذا هدف اصلی این تحقیق«ارائه الگوی شایستگی های مکتبی مدیران منابع انسانی ارتش جمهوری اسلامی ایران » است. این پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی-توسعه ای بوده؛ روش انجام این تحقیق پیمایشی است. جامعه آماری را صاحب نظران و خبرگانِ آشنا و اعضای هیئت علمی نظامی به تعداد 130 نفر و حجم نمونه بر اساس فرمول کوکران به تعداد 110 نفر محاسبه گردید. جمع آوری داده ها از روش میدانی با استفاده ابزار پرسش نامه محقق ساخته و سوالات آن با استفاده از طیف لیکرت صورت گرفته. پایایی پرسشنامه از روش دو نیمه کردن با استفاده از آزمون گاتمن، 0. 85 به دست آمد. در نتیجه الگوی نهایی تحقیق با استفاده از 4مؤلفه و 34 شاخص ارائه شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 497

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 661 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    16
  • صفحات: 

    48-56
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    408
  • دانلود: 

    536
چکیده: 

این پژوهش با هدف بررسی تأثیر فاکتورهای تقویت کننده مدیریت دانش در راستای بهینه سازی فرایند تصمیم گیری در سازمان نداجا انجام گرفته است. جامعه آماری پژوهش فرماندهان ارشد نداجا به تعداد 280 نفر بوده که 120 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه عوامل تقویت کننده مدیریت دانش استفاده شد. یافته ها نشان داد فاکتورهای تقویت کننده ی مدیریت دانش شامل مهارت های Tشکل، مشارکت اعضای سازمانی، فرایند خلق دانش و پشتیبانی فناوری اطلاعات بر عملکرد سازمانی نداجا تاثیرگذار می باشد؛ که نیاز هست مسئولین نداجا به منظور بهینه سازی عملکرد مطلوب کارکنان برنامه ریزی لازم در راستای تقویت مهارت های T شکل کارکنان، مشارکت آنان و پشتیبانی از فناوری اطلاعات و همچنین حمایت از خلق دانش جدید را داشته باشند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 408

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 536 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    16
  • صفحات: 

    58-73
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    846
  • دانلود: 

    783
چکیده: 

این پژوهش با هدف ارائه مدل مفهومی بهره وری سرمایه انسانی در نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام شده است. تاکنون پژوهش هایی در حوزه بهره وری در سازمان های مختلف انجام شده که در آن ها عوامل موثر بر بهره وری نیروی انسانی مد نظر بوده است. اما این موضوع ارائه مدل کلی در بهره وری نیروی انسانی انجام شده است. در این تحقیق با بررسی پژوهش های قبلی و مستندات علمی موجود، همچنین استفاده از نظریات خبرگان موضوع، به ارائه مدل مفهومی بهره وری سرمایه انسانی در نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پرداخته گردید. پژوهش از نظر روش تحقیق کیفی بوده که در آن از روش تئوری داده بنیاد(گرند تئوری) استفاده گردید. برای ارزیابی صحت مدل از نرم افزار مکس کیو دی ای استفاده شده است. نتایج حاصله بر اساس داده های جمع آوری شده در این تحقیق نشان می دهد برای ارائه مدل مفهومی بهره وری سرمایه انسانی در نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، 6 طبقه اصلی و حیاتی باید مورد نظر قرار گیرد که ارتباط بین آن ها که در قالب مدل مفهومی در نداجا ارائه شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 846

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 783 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    16
  • صفحات: 

    74-87
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    312
  • دانلود: 

    525
چکیده: 

یق حاضر با هدف بررسی تاثیرآموزشهای فرهنگی ضمن خدمت برنوآوری سازمانی درسازمان شیلات ایران انجام شده است. حجم نمونه آماری به روش کوکران به تعداد 170 نفر انتخاب گردیده و روش نمونه گیری، تصادفی ساده بوده است. برای گردآوری داده ها از ابزاراندازه گیری پرسشنامه استفاده شده است. روایی و پایایی ابزاربه روش آلفای کرونباخ، پایایی مرکب، میانگین واریانس استخراج شده، فورنل – لارکر و با استفاده از نظرات خبرگان تائید گردیده است. برای آزمون فرضیه های تحقیق از روش حداقل مربعات جزئی به طریق مدل سازی معادلات ساختاری استفاده شده است. نتایج تجزیه وتحلیل داده ها نشان داد که، آموزشهای فرهنگی ضمن خدمت برنوآوری سازمانی درسازمان شیلات ایران موثر می باشد، به طوری که آموزشهای فرهنگی مهارت آموزی (95/0) بیشتر از سایر سوالات توانسته واریانس آموزشهای فرهنگی ضمن خدمت را تبیین نماید. مولفه آموزش های فرهنگی خلاقیت (53/0) کمتر از سایر سوالات توانسته اند واریانس آموزشهای فرهنگی ضمن خدمت را توزیع دهد. به عبارت دیگر این گویه با عامل یاد شده تاثیر کمتری نسبت به سایر گویه ها دارد. میزان اثر مثبت آموزش های فرهنگی ضمن خدمت بر نوآوری تولیدی، فرآیندی، اداری به ترتیب برابر 65/0، 72/0 و 53/0 است. آموزش های فرهنگی ضمن خدمت بیشترین تاثیر را بر نوآوری فرآیندی دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 312

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 525 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    16
  • صفحات: 

    88-98
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    524
  • دانلود: 

    552
چکیده: 

هدف اصلی تحقیق طراحی مدلی از تاثیر کیفیت دروس تربیت بدنی بر سلامت و شادکامی دانشجویان در دانشگاه علوم دریایی محمودآباد بود. این تحقیق بصورت ترکیبی (کیفی و کمی) انجام شد. در بخش کیفی تحقیق بعد از مرور مبانی نظری پرسشنامه ای توسط گروه تحقیق طراحی گردید و سپس در اختیار خبرگان و متخصصان (گروه دلفی) قرار گرفت به-طوریکه در سه مرحله مورد بازبینی قرار گرفت. اعضای گروه دلفی متخصصان مدیریت ورزشی و اعضای هیات علمی مرتبط با موضوع پژوهش بودند که بصورت گلوله برفی انتخاب شدند. بعد از مرحله کیفی سوالات در قالب پرسشنامه 22 سوالی در بین دانشجویان دانشکده علوم دریایی دانشگاه نفت و دانشکده فنی و حرفه ای محمود آباد که واحد درس تربیت-بدنی را گذرانده بودند بصورت کل شمار توزیع گردید. بعد از تعیین پایایی، مدل نهایی تحقیق با استفاده از مدل سازی معادلات ساختاری ترسیم گردید. نتایج نشان داد کیفیت دروس تربیت بدنی بر سلامت روانی، سلامت معنوی و شادکامی دانشجویان تاثیر گذار است. همچنین یافته ها نشان داد سلامت معنوی با ضریب 52/0 و سلامت روانی با ضریب 60/0 بر شادکامی تاثیرگذار است. با توجه به یافته های مدل پیشنهاد می شود محتوی دروس تربیت بدنی با نیازهای دانشجویان مطابقت داشته باشد تا استعدادهای و مهارتی دانشجویان شکوفا شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 524

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 552 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

ابراهیمی کیاپی هادی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    16
  • صفحات: 

    99-109
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    357
  • دانلود: 

    603
چکیده: 

چکیده دریای خزر با مساحتی میان 424300 تا 438690 کیلومتر مربع بزرگترین دریاچه دنیا به شمار میرود. با وجود چنین وسعتی مشمول کنوانسیون حقوق دریاها نمی شود و تابع یک رژیم حقوقی خاص است که ارزیابی رژیم های حقوقی و الگوی کنش راهبردی ایران در دریای خزر ارزیابی رژیم های حقوقی و الگوی کنش راهبردی ایران در دریای خزر (منافع ملی، کنترل منطقه ای، توزیع سرزمینی و همکاریهای چند جانبه آن به قراردادهای 1921 و 1940 ایران و شوروی سابق باز می گردد. ظهور چهار مدعی از کشورهای تازه استقلال یافته اتحاد جماهیر شوروی و افزایش کشورهای ساحلی دریای خزر از دو به پنج کشور(ایران، فدراسیون روسیه، آذربایجان، قزاقستان و ترکمنستان)اقبال کنسرسیوم ها و قدرتهای فرامنطقه ای برای سرمایه گذاری در استخراج نفت و گاز این منطقه و تلاش کشورهای نوظهور برای برخورداری از سهمی بیش از سهم اتحاد شوروی سابق که در قراردادهای فوق تعیین شده بود ضرورت تعیین رژیم حقوقی با اهم موضوعاتی چون (پرواز هواپیما بر فراز دریا، رژیم کشتیرانی، ماهیگیری، آلودگی دریایی، مکانیسم مناسب برای شراکت منابع نفتی و. . . )و وجود کنش راهبردی ایران به منظور دفاع از حق تاریخی خود در این دریا که ناظر بر حفظ منافع ملی کنترل منطقه ای توزیع سرزمینی و در عین حال تعامل چند جانبه است را اجتناب ناپذیر ساخته است. در این مقاله ضمن ارزیابی رژیم های حقوقی تعیین شده در باب این دریاچه(21 مرداد 1397هجری شمسی برابر با 12 آگوست 2018 میلادی و. . . ) الگوی کنش راهبردی ایران در دریای خزر را بازشناسی خواهیم کرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 357

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 603 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    16
  • صفحات: 

    110-122
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    877
  • دانلود: 

    608
چکیده: 

در سال های اخیر، منابع انسانی در سازمان ها جایگاه محوری پیدا کرده و عامل راهبردی برای اداره سازمان به شمار می رود. بنابراین هدف عمده این تحقیق بررسی اثربخشی عضویابی کارمندان تجربی درنیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که در طی انجام آن همچنین اهداف دیگری شامل: بررسی میزان اثربخشی آزمون ها، مصاحبه، تحقیقات و معاینات پزشکی در عضویابی کارمندان تجربی در تأمین نیروهای تخصصی در گزینش نیروی دریایی آجا مورد تحقیق و بررسی قرار گرفت. روش تحقیق توصیفی و شیوه تجزیه و تحلیل اطلاعات به صورت کیفی انجام می شود رویکرد تحقیق به صورت آمیخته است. جامعه مورد مطالعه در این تحقیق تعداد 47 نفر فرماندهان مناطق و پایگاه های نیروی دریایی, اداره مهندسی و ف فنی نداجا و 313 نفر مدیران و سرپرستان در رده های میانی و کارخانجات مناطق و پایگاه ها که مستقیماً با متخصصین و کارمندان تجربی مشغول خدمت هستند، بوده و روش جمع آوری اطلاعات و داده ها میدانی(مصاحبه و پرسشنامه) و کتابخانه ای بوده است. تجزیه وتحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار spss صورت می گیرد. نتایج کلی حاصله از بکارگیری ابزارهای مختلف اعم از پرسش نامه، مصاحبه با صاحب نظران و بررسی اسناد و مدارک نشان می دهد که آزمون های استخدامی، مصاحبه، تحقیقات و معاینات پزشکی در عضویابی کارکنان تجربی موثر است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 877

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 608 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    16
  • صفحات: 

    123-138
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1288
  • دانلود: 

    1012
چکیده: 

امروزه در دانشگاه ها نیاز به رهبرانی است که نه تنها فعالیت های آموزشی و پژوهشی (اکتشاف) را کارآ نموده، بلکه در مأموریت ویژه خود بهره برداری از فعالیت های لازم را فراهم نمایند. هدف پژوهش حاضر شناسایی و تعیین عوامل مرتبط با رهبری دوسو توان در دانشگاه ها به منظور ارائه چارچوب جامع و نظامند می باشد. روش پژوهش از نوع کیفی و فراترکیب است. برای گردآوری داده ها از روش کتابخانه ای استفاده شده است. جامعه مورد مطالعه ی پژوهش، تمامی منابع علمی مرتبط با موضوع رهبری دوسو توان می باشد. در راستای انجام پژوهش پس از طراحی سؤال پژوهش، جستجویی نظام مند بر اساس کلید واژه های مرتبط یعنی رهبری دوسوتوان و چیرگی (جدید بودن موضوع پژوهش) از پایگاه داده ها Proquest، Emerald، Web of science، Google scholar و همچنین سایت SID بین سال های 2007 تا 2017 صورت گرفته است. با بررسی 15 مقاله از 4850 مقاله ی اولیه پژوهشگران 4 بعد و 13 مؤلفه را به عنوان عوامل مرتبط با موضوع که در پژوهش های مختلف داخلی و خارجی به آن اشاره شده است را شناسایی کردند. یافته ها نشان داد که ابعاد اساسی مرتبط با رهبری دوسو توان شامل: 1-روانشناختی 2-زمینه ای 3-حمایتی 4-سازمانی می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1288

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1012 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    16
  • صفحات: 

    139-156
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    481
  • دانلود: 

    179
چکیده: 

این پژوهش با هدف، ارائه الگوی بهینه انتخاب استراتژی های مدیریت دانش جهت پایش فرایندهای داخلی به کمک مدل ترکیبی دیمتل و تحلیل شبکه فازی در یکی از سازمان های نظامی انجام شده است. این تحقیق در دو فاز میدانی انجام پذیرفته است. جامعه آماری فاز نخست 44 نفر از خبرگان به روش نمونه گیری هدفمند که شامل صاحبنظران اساتید دانشگاه های تهران، شهید بهشتی و دفاع ملی در حوزه های مدیریت و مهندسی صنایع به همراه مدیران و معاونین سازمان نظامی و در فاز دوم شامل 310 نفر از کلیه پرسنل ستادی سازمان بوده که از این تعداد به روش تصادفی ساده، 201 نفر به عنوان نمونه انتخاب شده اند و با استفاده از پرسشنامه های محقق ساخته مقایسه زوجی در فاز اول و پرسشنامه استاندارد در فاز دوم و با کمک نرم افزارهای S. P. S. S و Super Decision داده ها جمع آوری و تحلیل شده است. نتایج فاز نخست انتخاب استراتژی مستندسازی به عنوان بهترین استراتژی برای پایش فرآیندهای سازمانی و همچنین فاکتورهای رسمیت، اندازه و پراکندگی جغرافیایی، ماهیت کار و محافظه کاری مدیران به عنوان زیرشاخص بوده است. یافته های فاز دوم نشان داد که استراتژی مدیریت دانش در پایش فرآیند مؤثر است و مدیریت دانش از طریق شاخص های تاثیرگذار شامل کاهش هزینه، کاهش زمان، جلوگیری از دوباره کاری ها، کاهش ریسک از دست دادن دانش بعلت ترک سازمان توسط افراد، کاهش وابستگی دانش به افراد و افزایش سرعت دسترسی به دانش، بر روی پایش فرایندهای داخلی موثر واقع شده است. پیشنهاد می شود سازمان از ابزارهای فناورانه همانند سیستم های پشتیبانی از تصمیم گیری (DSS) و گروه افزارها نظیر مخازن مستندات، نقشه های دانشی، جریان کار و پایگاه های داده مشترک استفاده نماید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 481

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 179 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    16
  • صفحات: 

    157-172
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    539
  • دانلود: 

    643
چکیده: 

در دو دهه ی اخیر اجتماعات کاری به طور فزاینده ای مورد توجه محققین و فعالان مدیریت دانش واقع شده است. گواه این مسئله تعداد بالای چاپ مقالات علمی پژوهشی در سطح بین الملل در این زمینه و پیاده سازی آن در سازمان ها و شرکت های متعدد است که نشان دهنده ی کاربردی بودن این موضوع می باشد. اجتماعات کاری، گروهی از اعضای سازمان هستند که مسائل، علایق و دانش عمیق خود را به وسیله ی تعامل پیرامون یک موضوع با یکدیگر به اشتراک می گذارند. مفهوم اجتماعات کاری به این دلیل توسعه داده شده است که نشان دهد یادگیری یک تجربه اجتماعی است. بر این اساس اعضای سازمان زمانی یک تجربه را به بهترین شکل یاد می گیرند که با افرادی که در آن زمینه دارای مهارت و دانش هستند در تماس باشند. شناخت عوامل موفقیت اجتماعات کاری، می تواند تاثیر مهمی در بهبود فرایند اشتراک و یادگیری سازمانی داشته باشد. این پژوهش با هدف بررسی و شناسایی عوامل موفقیت اجتماعات کاری در سازمان های فناوری محور ایران، سعی در توسعه ی ادبیات مدیریت دانش و بومی سازی آن در این حوزه داشته است. به منظور بررسی این عوامل از گروهی 13 نفره از خبرگان و از روش دلفی فازی استفاده شده است. نتایج حاصل از این پژوهش نشان می دهد که عوامل موفقیت اجتماعات کاری در سازمان های فناوری محور در ایران در دو بخش عوامل موفقیت درونی شامل ده عامل و عوامل موفقیت بیرونی، شامل یازده عامل است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 539

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 643 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0