سابقه و هدف: روانشناسان مدت ها ست عنوان کرده اند که عملکرد والدین بر شکل گیری افکار، رفتار و هیجانات کودکان تاثیر معناداری دارد. به همین منظور، پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه شیوه سبک های فرزندپروری والدین با سلامت روان و نگرش های مذهبی در دانش آموزان دختر دورهی دوم متوسطه شهرستان بابل انجام گرفت.مواد و روش ها: روش تحقیق در این پژوهش، توصیفی ساده و از نوع همبستگی بود. جامعه آماری آن، تعداد 336 نفر دانش آموز دختر را در بر میگرفت که به شیوه نمونه گیری تصادفی ساده گزینش شدند تا به آزمون سلامت عمومی گلدبرگ (Health Questionnaire General - 28: GHQ-28) و سنجش نگرش های مذهبیسراجزاده (1377) و مادران آن ها به آزمون سبک های فرزندپروری (Parenting Style Inventory: PSI-I) Baumrindپاسخ دهند. تجزیه و تحلیل داده ها با روش آمار توصیفی و ضریب همبستگی پیرسون با استفاده از نرمافزار SPSS 16 انجام شد.یافته ها: نتایج پژوهش حاضر نشان داد که بین سبک فرزندپروری مستبدانه و سلامت روان رابطه منفی معنادار وجود دارد (r=-0.122, p<0.026)، اما بین دو سبک فرزندپروری سهل گیرانه (r=-0.049, p<0.375) و مقتدرانه (r=-0.036, p<0.515) با سلامت روان رابطه معناداری وجود ندارد (p>0.05). همچنین سبک های فرزندپروری مستبدانه (r=0.183, p<0.001) با مقتدارنه (r=0.142, p<0.009) دارای رابطه مثبت معناداری هستند. بدین معنا که با افزایش میزان استفاده از این دو سبک، میزان نگرش مذهبی در دانش آموزان افزایش می یابد، اما بین سبک فرزندپروری سهل گیرانه و نگرش مذهبی رابطه معناداری یافت نشد (r=-0.021, p<0.702).استنتاج: سبک های فرزندپروری بر سلامت روان و نگرش مذهبی دانش آموزان دختر تاثیرگزار است، بنابراین توصیه می شود با دادن آموزش های لازم به والدین، موجب بهبود کیفیت سبک های فرزندپروری شد.