از جمله مهمترین دلائل اختلاف نتایج حاصل از آزمایشات تونل باد با شرایط پروازی، آثار دیواره های مقطع آزمون تونل باد است. دیواره ها در مقطع آزمون جریان هوا را در جهت های طولی و عرضی تحت تاثیر قرار می دهند و سبب ایجاد اختلاف بین مقادیر اندازه گیری شده با شرایط جریان آزاد می شوند. در این مقاله آثار انسداد مربوط به یک ایرفویل فوق بحرانی در حالت پایا به ازای زوایای حمله متفاوت بررسی و روشی برای اصلاح آثار دیواره ها تدوین شده است. آزمون ها در تونل باد مادون صوت و مدار بسته در سرعت 30 متر بر ثانیه و رینولدز معادل 600000 با استفاده از اندازه گیری توزیع فشار روی مدل و دیواره تونل انجام شده است. با استفاده از توزیع فشار اندازه گیری شده روی دیواره تونل، میدان جریان حول مدل با پتانسیل های چاه و چشمه به صورت تقریبی تخمین زده شده و با به کارگیری الگوریتمی سریع، توزیع این پتانسیل ها در راستای خط مرکزی تونل محاسبه و در نهایت با محاسبه آثار انسداد، توزیع فشار، فشار دینامیکی و ضرایب ائرودینامیکی اصلاح شده است. همچنین ضرایب ائرودینامیکی اصلاح شده از دو روش مجزا مقایسه شده است. نتایج حاصل از این دو روش اختلاف نسبتا کمی به ازای زوایای حمله متفاوت دارند و بیشترین اختلاف به میزان 7 درصد مربوط به زاویه حمله 20 درجه به دست آمده است. همچنین روش های به کار گرفته شده حاکی از دقت مناسب تصحیحات روی ضرایب ائرودینامیکی می باشد.