مقدمه: اعضاءهیئت علمی مهم ترین منابع دانشگاه ها و مسئول تربیت نیروی انسانی نظام بهداشتی درمانی کشور هستندو ارتقای رضایت مندی ایشان سبب ارتقای آموزش در دانشجویان و نظام سلامت کشور می گردد. هوش معنوی توانایی بکارگیری ارزش ها و کیفیت های معنوی است به گونه ای که بتواند کارکرد روزانه و سلامت جسمی و روحی را ارتقا دهد. به نظر می رسد افزایش هوش معنوی می تواند با ارتقاء انگیزه اعضای هیئت علمی و کاهش اضطراب باعث بهبود رابطه استاد و دانشجو و نهایتاً افزایش رضایت شغلی شود. بنابراین مطالعه حاضر جهت شناسایی همبستگی هوش معنوی با رضایت شغلی اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان طراحی شد. روش کار: پژوهش حاضر، مطالعه تحلیلیمقطعی است که در سال 1398 انجام شد و جامعه مورد مطالعه اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بودند. ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه هوش معنوی کینگ SISRI و رضایت شغلی JDI و نرم افزار تجزیه و تحلیل آمار SPSS 16 بود. نتایج: در مطالعه حاضر تعداد 100 نفر عضو هیئت علمی مورد بررسی قرار گرفت که 67 نفر هیئت علمی علوم پایه و 33 نفر هیئت علمی علوم بالینی بودند. در مطالعه حاضر میانگین سابقه کار شرکت کننده ها7/4 ± 74/ 10سال بود. بین هوش معنوی و رضایت شغلی در جامعه مورد مطالعه ما ارتباط وجود نداشت. بین نمره هوش معنوی ونمره کلی رضایت شغلی در بین اعضای هیئت علمی علوم پایه و علوم بالینی تفاوت معناداری وجود داشت. میانگین هوش معنوی و رضایت شغلی در بین اعضای هیئت علمی علوم پایه بیشتر بود. نتیجه گیری: هر چند میانگین هوش معنوی و رضایت شغلی در بین اعضای هئت علمی علوم پایه بیشتر بود. اما هوش معنوی بر رضایت شغلی تاثیر قابل توجهی نداشت.