مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1403
  • دوره: 

    28
  • شماره: 

    113
  • صفحات: 

    3-23
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    14
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

امروزه، با توجه به شرایط متغیر و پیچیدگی موجود در محیط کسب وکار، مدیران برای داشتن یک عملکرد قابل قبول باید شایستگی ها و صلاحیت های خود را توسعه دهند. از این رو، هدف پژوهش حاضر ارائه الگوی ارتقای شایستگی های مدیران کلیدی در شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و در زمره تحقیقات آمیخته اکتشافی محسوب می شود. در مرحله کیفی تحقیق از روش مصاحبه نیمه ساختاریافته با خبرگان و تکنیک تحلیل تم استفاده شد. بدین منظور، مصاحبه ها با 22 نفر از خبرگان که به روش نمونه گیری هدفمند و قضاوتی و با استفاده از تکنیک گلوله برفی انتخاب شدند، انجام گرفت. در مرحله کمی نیز برای تایید اعتبار مدل ایجاد شده، از مدیران و متخصصان در شرکت های ایرانی با پرسشنامه نظرخواهی شد و داده ها با روش مدل سازی معادلات ساختاری و نرم افزار smart PLS تحلیل گردید. حجم نمونه تعداد 106 نفر با فرمول کوکران محاسبه شد و افراد نمونه آماری به روش تصادفی ساده انتخاب گردیدند. براساس نتایج تحلیل تم، شایستگی های مدیران کلیدی در 6 بعد و 17 مولفه تعیین شد که شامل صلاحیت دانشی، صلاحیت نگرشی، صلاحیت مهارتی، صلاحیت مدیریتی، صلاحیت رهبری و صلاحیت ارزشی است. همچنین، چهار دسته متغیر شامل صلاحیت حرفه ای مدیران کلیدی، پیش آیندها، عوامل تعدیل گر و پیامدها شناسایی شدند و بر این اساس مدل تحقیق طراحی شد. براساس نتایج مرحله کمی، مدل تحقیق مورد تایید قرار گرفت. شایستگی های مدیران کلیدی ساختاری چندبعدی و پیچیده دارد که توسعه آن می تواند نتایج ارزشمندی در داخل و خارج سازمان ایجاد کند.

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 14

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1403
  • دوره: 

    28
  • شماره: 

    113
  • صفحات: 

    24-33
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    18
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

این پژوهش با هدف بررسی رابطه خودکارآمدی با رضایت شغلی با نقش میانجیگری سخت رویی کارکنان یک شرکت لاستیک سازی انجام شد. پژوهش حاضر توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش را کارکنان یک شرکت لاستیک سازی تشکیل دادند که از این تعداد 200 نفر به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. برای اجرای پژوهش ابتدا با مراجعه به کارکنان شرکت لاستیک سازی، پرسشنامه های پژوهش (خودکارآمدی، سخت رویی و رضایت شغلی) بین آنها توزیع شد و بعد از گرد آوری، پرسشنامه ها مورد تجزیه و تحلیل قرارگرفتند. برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش های آماری ضرایب همبستگی و تحلیل رگرسیون استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که اثر مستقیم خودکارآمدی بر رضایت شغلی و اثر مستقیم خودکارآمدی بر سخت رویی مورد تأیید است. همچنین اثر غیر مستقیم خودکارآمدی بر رضایت شغلی با میانجی گری سخت رویی مورد تأیید قرار گرفت. خودکارآمدی یک منبع شخصی ضروری برای کارکنان، جهت افزایش رضایت شغلی و ارتقای سازگاری انطباقی است. از آنجایی که خودکارآمدی و عوامل مرتبط با آن به عنوان یک مهارت قابل یادگیری و آموزش است، مدیران شرکت های لاستیک سازی، با برگزاری کارگاه های آموزش خودکارآمدی به بهبود رضایت شغلی کارکنان کمک کنند.

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 18

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    0
  • دوره: 

    28
  • شماره: 

    113
  • صفحات: 

    34-48
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    55
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

بازار بیمه یکی از مهم ترین بازارهای مالی محسوب می شود. شرکت های بیمه از طریق پذیرش ریسک های متنوع و تقویت منابع مالی برای سرمایه گذاری در بازار سرمایه، سهم بسزایی در رشد و توسعه هر کشور دارند. شرکت های بیمه با توجه به ماهیت فعالیت خود، اگر به اندازه کافی توانمند نباشند، در ایفای تعهدات آتی خود با شکست روبرو می شوند. تاکید بر نسبت های مالی شرکت های بیمه به عنوان شاخص شفافی از عملکرد شرکت های بیمه، سبب شده است تا بررسی رابطه ی نسبت های مالی و نسبت توانگری مالی شرکت های بیمه با تاکید بر بیمه لاستیک خودرو هدف اساسی این پژوهش قرار گیرد. در این پژوهش، چهار دسته از نسبت های مالی تحت عنوان نسبت های اهرمی و کفایت سرمایه، نسبت های سودآوری، نسبت های نقدینگی و نسبت های عملیاتی برای 21 شرکت بیمه در دوره زمانی 1392-1390 متغیرهای مستقل در نظرگرفته شده اند و رابطه این نسبت های مالی با نسبت توانگری مالی شرکت های بیمه در این دوره زمانی مورد بررسی قرار گرفته است. براساس نتایج این پژوهش، نسبت های سودآوری و نسبت های نقدینگی همبستگی بالایی با نسبت توانگری مالی دارند و نسبت های ضریب خسارت، سودآوری عملیات بیمه ای، سود خالص به حقوق صاحبان سهام از مجموعه ی نسبت های سودآوری و نسبت جاری از مجموعه ی نسبت های نقدینگی، موثرترین نسبت های مالی در ارزیابی توانگری مالی هستند. مطلوب بودن نسبت های مالی بیانگر سلامت مالی شرکت های بیمه است و این که شرکت های بیمه توان ایفای تعهدات خود را خواهند داشت و می توان نسبت های مالی را به عنوان مولفه ا ی کارا برای ارزیابی سلامت و توانگری مالی شرکت های بیمه معرفی کرد و برای بررسی توانگری مالی از آن ها کمک گرفت.

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 55

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1403
  • دوره: 

    28
  • شماره: 

    113
  • صفحات: 

    49-67
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    7
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

در دنیای امروز ارتباط با مشتری و جلب رضایت او سرلوحه فعالیت همه سازمان ها قرار گرفته است. به خصوص بازاریابان در بخش خدمات ارزش بالقوه مرتبط با توسعه روابط بین ارائه دهندگان خدمت و مشتری را روشن کرده اند. امروزه خواست شرکت ها نه تنها جذب مشتری است، بلکه حفظ و نگهداری آنها برای تمام عمر است. بانک ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند، با تلاش های فراوانی که بانک ها به منظور ارائه خدمات باکیفیت انجام می دهند، ارائه خدماتی که تهی از عیب و نقص باشد غیرواقع بینانه است و از طرفی نارضایتی مشتریان ممکن است ناشی از نواقص موجود در خدمات ارائه شده باشد. به همین منظور، در این مطالعه به بررسی نقش بازیابی ناشی از شکست خدماتی بر ادراک عدالت و وفاداری نگرشی و وفاداری رفتاری، می پردازیم. تحقیق حاضر، کاربردی و از نوع توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری آن کلیه شهروندان مراجعه کننده به شعبه مرکزی سه بانک دولتی (ملی، کشاورزی، سپه)؛ سه بانک نیمه دولتی (تجارت، رفاه، ملت) و سه بانک خصوصی (اقتصاد نوین، پاسارگاد، آینده) در استان خوزستان، شهر دزفول می باشد که تعداد 384 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از ابزار پرسش نامه استفاده گردید و روایی سازه ها نیز با استفاده از تحلیل عاملی تأییدی بررسی شد و ضریب آلفای کرونباخ بزرگتر از 7/0 برای سازه های مختلف پرسشنامه، پایایی آن را مورد تأیید قرار داد. برای آزمون فرضیه ها از تکنیک مدل یابی معادلات ساختاری استفاده گردید. یافته های تحقیق نشان داد که، شکست خدماتی اثر مثبت و معناداری بر بازیابی خدمات دارد.

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 7

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1403
  • دوره: 

    28
  • شماره: 

    113
  • صفحات: 

    68-83
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    13
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

هدف: تجارت الکترونیکی نشان دهنده حرکت کسب و کار سنتی به سمت کسب وکار دیجیتالی در اقتصاد جهانی است. مفهوم تجارت الکترونیکی به روشی اشاره دارد که در آن، سازمان ها بصورت الکترونیکی تجارت کرده و از گروهی از فناوری ها برای برقراری روابط با مصرف کنندگان و دیگر شرکت ها، یا انجام مبادلات تجاری بهره می برند. از این رو در پژوهش حاضر به بررسی تاثیر بکارگیری تجارت الکترونیک و ریاکاری اخلاقی بر عملکرد شرکت با نقش میانجی مدیریت دانش و تعدیلگری مدیریت دانش پرداخته می شود. روش شناسی: این تحقیق از نوع توصیفی و همچنین همبستگی بوده است. جامعه مورد مطالعه نیز شامل کارکنانی می باشد که در شرکت های کوچک و متوسط صنعت لاستیک استان تهران فعالیت دارند. از بین این کارکنان تعداد 161 نفر بصورت کاملا تصادفی انتخاب شدند و به سوالات پاسخ دادند. داده های بدست آمده نیز با نرم افزار اس پی اس اس و پی ال اس تحلیل شد. نتایج: نتیجه حاصله نشان داد که بکارگیری تجارت الکترونیک، ریاکاری اخلاقی، مدیریت دانش و شایستگی کارآفرینی به طور مثبت بر عملکرد شرکت تأثیر می گذارد، همچنین در رابطه غیرمستقیمی مدیریت دانش رابطه بین بکارگیری تجارت الکترونیک و عملکرد شرکت را میانجی گری می کند. علاوه برآن نتایج نشان داد شایستگی کارآفرینی نتوانست رابطه بین بکارگیری تجارت الکترونیک و عملکرد شرکت را تعدیل نماید.

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 13

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

امیدی فریدون

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1403
  • دوره: 

    28
  • شماره: 

    113
  • صفحات: 

    84-105
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    9
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

این پژوهش با هدف ارائه مدل مفهومی زنجیره تامین پایدار مبتنی بر مزیت رقابتی برای شرکت پالایش نفت آبادان انجام شده است. برای دستیابی به این هدف از روش تحقیق آمیخته در دو فاز کیفی و کمی با رویکرد اکتشافی استفاده گردید. در فاز کیفی داده ها از طریق مصاحبه با 12 نفر با استفاده از روش نمونه گیری گلوله برفی و هدفمند و به کمک نظریه داده بنیاد طی سه مرحله کدگذاری باز، محوری و انتخابی تجزیه و تحلیل شدند. در تحلیل داده های فاز کیفی از نرم افزار اطلس تی استفاده گردید. در فاز کمی، با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته با روایی و پایایی در سطح مطلوب، به تعداد 284 پرسشنامه سالم گردآوری و به کمک روش معادلات ساختاری با نرم افزار PLS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. پاسخ دهندگان فاز کمی شامل پرسنل بخش تدارکات و خرید در شرکت پلایش نفت آبادان هستند. این افراد با استفاده از روش نمونه گیری دردسترس انتخاب و مورد نظرسنجی قرار گرفتند. یافته های فاز کیفی شامل ارائه مدل مفهومی زنجیره تامین پایدار مبتنی بر مزیت رقابتی است که اجزای این مدل از 339 کد باز، 62 مفهوم و 22 مقوله تشکیل می شود. یافته های فاز کمی نشان داد که اجزای مدل ارائه شده با هم در ارتباط بوده و علاوه بر معنی داری روابط شاخص های نیکویی برازش مدل در سطح مطلوب خود قرار دارند.

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 9

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    0
  • دوره: 

    28
  • شماره: 

    113
  • صفحات: 

    106-134
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    22
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

دست یافتن به سطح یکسانی از اکتشاف و بهره برداری در سازمان آسان نیست، اما می توان مدت زمان رسیدن به آن را کوتاه تر کرد. سازمان هایی که اکتشاف را ترجیح می‏دهند و استخراج را کنار می‏گذارند، دچار هزینه‏های آزمایش کردن می‏شوند، بدون اینکه مزایای چندانی از آن به دست آورند. این شرکت ها سرشار از ایده‏های ارائه نشده و قابلیت های غیرمتمایز هستند. در مقابل، سازمان هایی که اکتشاف را کنار می‏گذارند و درگیر استخراج می‏شوند، احتمالاً در دام توازن ثابت می‏افتند، یعنی پیشرفتی نمی‏کنند و فقط بازدهی دارند. ایجاد یک توازن مناسب بین اکتشاف و استخراج فاکتور اصلی در شکوفایی سیستم هر شرکت است. ازاین رو هدف این پژوهش طراحی و تبیین مدل دوسوتوانی سازمانی در هلدینگ های چندمنظوره بوده است. روش تحقیق این پژوهش آمیخته از نوع اکتشافی است. ابتدا با استفاده از روش دلفی مدل دوسوتوانی سازمانی در هلدینگ های چندمنظوره شکل گرفت. بر اساس روش دلفی، 16 مقوله فرعی در قالب 2 مقوله اصلی (اکتشاف و بهره برداری) اجزای مدل را تشکیل می دهند. سپس با استفاده از روش مدل سازی معادلات ساختاری مدل اندازه گیری اجزای مدل و مدل ساختاری کل مدل در سطح هلدینگ های چندمنظوره اعتبارسنجی شد. بر اساس یافته های روش مدل سازی معادلات ساختاری، در سطح هلدینگ های چندمنظوره موردبررسی، عامل «اکتشاف» از طریق زیر بعدهای «ارتباطات»، «استراتژی»، «انعطاف پذیری»، «توانمندی»، «چشم انداز»، «ساختار»، «فرهنگ سازمانی»، «گرایش کارآفرینی» و «مدیریت کاوشگر» و عامل «بهره برداری» از طریق زیر بعدهای «استراتژی»، «انطباق»، «توانمندی»، «چشم انداز»، «ساختار»، «فرهنگ سازمانی» و «مدیریت»، متغیر مکنون مرتبه ی بالاتر «دوسوتوانی سازمانی» را تبیین می کنند.

شاخص‌های تعامل:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 22

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button