این مقاله ساختاری امکانی-احتمالاتی برای برنامه ریزی یک روز پیش ریزشبکه ها در حضور پارکینگ خودروهای برقی و منابع تولید پراکنده ارائه می دهد. برنامه ریزی ریزشبکه بر اساس عملکرد آن در حالت عادی و حالت جزیره به دلیل رخداد خطا در شبکه اصلی انجام می گردد. در این مطالعه ابتدا عدم قطعیت تعداد خودروهای موجود در پارکینگ در هر ساعت با روش Z-number تعیین می گردد. در گام بعد میزان توان تولیدی توربین بادی و پنل های فتوولتاییک، قیمت بازار و میزان بار به صورت احتمالاتی با استفاده از روش مونت کارلو مدل می گردند. همچنین رخداد حوادث در شبکه بالادست که جزیره شدن ریزشبکه را در پی دارد، به صورت سناریومحور و بر اساس زمان شروع رخداد و مدت زمان تأثیرگذاری آن در نظر گرفته می شود. علاوه بر این، در برنامه ریزی بهینه ریزشبکه، ساختاری مبتنی بر عدم قطعیت و شارژ و دشارژ خودروهای برقی برای بهره برداری از پارکینگ ها پیشنهاد شده است. در این مدل، هزینه بهره برداری ریزشبکه در شرایط عملکرد معمول و هزینه عدم تأمین بار و بهره برداری به صورت توأمان در حالت رخداد خطا به عنوان توابع هدف پیشنهادی در نظر گرفته شده اند. نتایج حاصل از اجرای ساختار پیشنهادی بر روی ریزشبکه اصلاح شده 33 باس IEEE، اهمیت این مدل را در بهبود وضعیت امنیت و بهره برداری ریزشبکه نشان می دهد.