Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
نشریه: 

تعالی بالینی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    1-11
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    685
  • دانلود: 

    488
چکیده: 

نیوپلازی سنگفرشی سطح چشم (OSSN) به طیف وسیعی از تومورهای اپیتلیال ملتحمه و قرنیه شامل دیسپلازی، کارسینوما درجا و سرطان تهاجمی اشاره دارد. افزایش بروز OSSN با ویروس نقص ایمنی انسانی(HIV) به دلیل عوامل خطر مرتبط با آن، مانند ویروس پاپیلومای انسانی و قرار گرفتن در معرض نور ماوراءبنفش خورشید قابل ملاحظه است. در این مرور، اپیدمیولوژی، تظاهرات بالینی، نحوه تشخیص و درمان OSSN مرتبط با عفونت HIV را موردبحث قرار می دهیم. جستجوی الکترونیک با کلیدواژه های لاتین شامل: Acquired Immune Deficiency Syndrome (AIDS), Eye Surface, Squamous Neoplasia, Human Immunodeficiency Virus (HIV) در پایگاه داده های Google Scholar, Elsevier, Pubmed, ISI (Web of Science), Iran Medex, Scopus با زبان انگلیسی از سال 2018-1992 استفاده شد. 101 مقاله مرتبط از طریق جستجو شناسایی شده اند، در این مرور، OSSNبه عنوان اولین نشانگر HIV/AIDS در 86-26 درصد موارد گزارش شده است، تست مثبت HIV در 92-38 درصد بیماران با OSSN ذکر شده است. سن متوسط بروز OSSN در بیماران مبتلا به HIV در کشورهای درحال توسعه به دهه سوم تا چهارم کاهش یافته است. مبتلایان به ویروس HIV، تومورهای تهاجمی بزرگ تر، بدخیمی شدیدتر، تهاجم قرنیه ای، اسکلرال و اربیتال بیشتر، تومورهایی با مرحله پیشرفته تر(T4)، نیاز بیشتر به تخلیه و وسیع تر و افزایش خطر عود مجدد تومور را نشان داده اند. قابل توجه است که مدیریت فعلی OSSN در افراد دارای HIV مثبت مبتنی بر همان دستورالعمل های استاندارد درمانی است که برای OSSN در عموم جامعه شرح داده شده است. اغلب مطالعات نشان دادند که OSSN می تواند در هر زمانی از دوره بیماری HIV/AIDS رخ دهد و هیچ ارتباط قابل توجهی بین تعداد CD4 و درجه OSSN پیدا نشده است. علاوه بر این، تاثیر درمان ضد رتروویروس بر OSSN بحث برانگیز است. براساس شواهد موجود غربالگری HIV در کلیه موارد همراه با OSSN توصیه می شود. اهمیت بیماری و خطر عود و گسترش آن به بیماران با تاکید بر پیگیری منظم و مراجعه بهنگام به چشم پزشک برای هرگونه علایم نامشخص چشمی گوشزد گردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 685

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 488 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

تعالی بالینی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    12-22
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    319
  • دانلود: 

    485
چکیده: 

روش های ارایه آموزش جهت افزایش توانمندی حرفه ای یکی از دغدغه های آموزش علوم پزشکی است. یکی از روش های رایج آموزشی، آموزش مداوم در دانشگاه های علوم پزشکی می باشد. براین اساس مطالعه حاضر با هدف ارایه روش های رایج و موثر آموزشی د راین گروه پرداخته است. این مطالعه از نوع مروری، از طریق جستجوی مقالات فارسی و انگلیسی در پایگاه های اطلاعاتی؛ Google Scholar, Elsevier ISI (Web of Science), Barakatkns Scopus در طی سال های 2018-2000 صورت گرفته است. جستجو با استفاده از کلیدواژه های روش آموزش، مشمولین آموزش مداوم، روش رایج آموزشی، آموزش و معادل انگلیسی آن ها؛ Educational Method, Continuing education, Common Method of Teaching, Education انجام گردید. حاصل جستجو، تعداد 84 مقاله بوده که پس از غربالگری عنوان و چکیده 35 مقاله واجد معیارهای ورود به مطالعه شناخته شدند. نتایج نشان داده است یکی از مهم ترین عوامل موثر بر تاثیرگذاری آموزش مداوم شیوه های تدریس و روش تدریس می باشد. به طوری که در تحقیقات متعددی بر اهمیت روش های تدریس در برنامه های آموزش مداوم پزشکان تاکید شده است. با توجه به اینکه نمی توان نقش روش های جدید آموزش را در اثرگذاری یادگیری در حین فعالیت های بهداشتی و درمانی نادیده گرفت، روش های رایج در آموزش علوم پزشکی در کنار روش های نوین یکی از رویکردهای موثر در یادگیری پایدار در کارکنان می باشد زیرا یادگیری پایدار افراد را در مقابل تداوم و انجام صحیح مراقبت های بهداشتی و درمانی ترغیب خواهد کرد ضمن اینکه یادگیری پایدار، عملکرد پایدار را ایجاد خواهد نمود. در کنار سخنرانی می توان از روش های موثر آموزشی همانند؛ بحث گروهی، الگوی آموزشی همیاری، روش حل مسیله، یادگیری الکترونیکی، آموزش بالینی، پزشکی مبتنی بر شواهد و آموزش پزشکی مبتنی بر شبیه سازی استفاده نمود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 319

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 485 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

تعالی بالینی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    23-34
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    425
  • دانلود: 

    567
چکیده: 

امروزه محققان و سازمان های بهداشتی، جنبه های احساسات و روانی رفاه جنسی را یکی از جنبه های مهم سلامت جنسی در نظر می گیرند، به نحوی که یکی از اجزا مهم سلامت جنسی، خودپنداره جنسی می باشد. عوامل متعددی می تواند بر جنبه های مختلف خودپنداره جنسی زنان موثر واقع گردد. لذا مطالعه حاضر با هدف مروری بر عوامل مرتبط با خودپنداره جنسی زنان صورت پذیرفت. در این مطالعه مروری از نوع اسکوپینگ، پژوهشگران جستجوی کامپیوتری را با استفاده از کلمات کلیدی در پایگاه های اطلاعاتی؛ Google Scholar، PubMed، SID، Magiran، ProQuest، Web of science، Irandoc، library of Cochrane، Scopus انجام دادند. در نهایت از داده های کامل 30 مقاله این مقاله مروری استفاده شده است. یافته های مطالعه حاضر منجر به دسته بندی مطالب در 3 طبقه کلی عوامل زیستی(با زیر طبقات: سن، جنس، وضعیت تاهل، نژاد، ناتوانی و بیماری ها)، عوامل روانی با زیر طبقات: تصویر بدن، سابقه سوءاستفاده جنسی در دوران کودکی و سلامت روان) و عوامل اجتماعی (با زیرطبقات: والدین و همسالان، ارتباط با همسر و رسانه ها) گردید. یافته های مرور نقلی حاضر نشان می دهد که خودپنداره جنسی به عنوان یک شاخص کلیدی در فعالیت های جنسی و پیشگویی کننده رفتار جنسی، تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد. بنابراین به نظر می رسد توجه به عوامل مرتبط و متناسب با ویژگی های هر فرد می توان سلامت جنسی زنان را بهبود بخشد. گرچه به نظر می آید برای اینکه عمق و وسعت دانسته های ما از عوامل مرتبط و متاثر بر خودپنداره جنسی افزایش یابد، انجام مطالعات با رویکرد کیفی نیز توصیه می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 425

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 567 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

تعالی بالینی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    35-42
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    415
  • دانلود: 

    572
چکیده: 

شایع ترین نقص های مادرزادی در نوزادان می باشد، شکاف کام و لب یکی از نواقص قابل رفع در نوزادان می باشد که با پیشگیری و درمان به هنگام می توان از سایر اختلالات جسمی و روحی روانی جلوگیری نمود. براین اساس مطالعه حاضر با هدف ارایه رویکردهای درمانی شکاف کام و لب صورت گرفته است. مطالعه حاضر یک مطالعه مروری نقلی که از طریق جستجو پایگاه های اطلاعاتی؛ Sciencedirect، Pubmed، Magiran، SID، Proquest، Eric، Psychinfo، Springer، Ebsco، نیز جهت جمع آوری مقالات در بازه زمانی 2018-2000 صورت گرفته است که پس از جستجو، 36 منبع به دست آمد که نهایتا 20 منبع برای تحلیل انتخاب شدند. نتایج یافته ها با رویکرد درمانی شکاف کام و لب انتخاب شده و مورد استنتاج قرار گرفته است. یافته ها نشان داده است که با تسریع اقدامات درمانی می توان از بروز عوارض بعدی جسمی و روحی روانی جلوگیری کرد. اقدام درمانی در نوزادی رویکرد پیشگیری در کودکی، نوجوانی و بزرگسالی خواهد داشت، بر این اساس توصیه می شود رویکرد موثر درمانی به نوزادی بیمار نزدیکتر باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 415

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 572 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

تعالی بالینی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    43-48
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    255
  • دانلود: 

    440
چکیده: 

دیابت مونوژنیک یک گروه هتروژن از اختلالات تک ژنی است که منجر به دیابت می شود MODY شایع ترین نوع دیابت مونوژنیک بوده که معمولا به صورت اتوزوم غالب یا مغلوب به ارث می رسد. شیوع این نوع دیابت با شروع در دوره جوانی بسیار نادر است. براین اساس مطالعه حاضر گزارش پسر یازده ساله مبتلا به دیابت از نوع MODY می باشد. در حال حاضر بیمار تحت درمان با رژیم غذایی و رژیم MDI است و بیماری وی در کنترل بوده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 255

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 440 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button