اخیرا تحقیقات زیادی در زمینه ساختار بازار صورت گرفته است. یکی از اجزای مهم ساختار بازار، اختلاف قیمت پیشنهادی خرید و فروش سهام است. هدف اصلی این مقاله بررسی رابطه میان اطلاعات مالی و اختلاف قیمت پیشنهادی خرید و فروش سهام در بورس اوراق بهادار تهران می باشد. این تحقیق، تعداد 156 شرکت از بین جامعه آماری که اطلاعات مورد نیاز برای دوره سه ساله مورد تحقیق (81-83) در مورد آن ها قابل دسترسی بود، انتخاب گردید. سپس اطلاعات مربوط به هشت متغیر مستقل مورد مطالعه قرار گرفته است. اختلاف قیمت پیشنهادی خرید و فروش سهام نیز به عنوان متغیر وابسته محاسبه گردید. به منظور آزمون فرضیه ها از تکنیک های آماری رگرسیون ساده و رگرسیون چند متغیره بهره گرفته شد. آزمون معنی دار بودن الگوها با استفاده از آماره های Tو F صورت گرفت. نتایج تحقیق بیان کننده این مساله است که متغیرهای مستقل به کار گرفته شده در این تحقیق، بیش از 51 درصد تغییرات در اختلاف قیمت پیشنهادی خرید و فروش سهام را اندازه گیری می کند.