مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

1394 - 1379

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1383
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    4-3 (پیاپی 14)
  • صفحات: 

    30-41
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    505
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

هدف از پژوهش حاضر بررسی تأثیر شرایط فرهنگی و اجتماعی بر تحول استدلال جامعه پسندانه است. بدین منظور 330 نفر از کودکان و نوجوانان 5تا15 ساله به طور تصادفی از مدارس تهران انتخاب شدند و به وسیله یکی از معماهای آیزنبرگ مورد آزمون قرار گرفتند. نتایج به دست آمده نشان داد که نوع استدلال جامعه پسندانه کودکان در هر مرحله سنی از لحاظ کیفی نسبت به مراحل قبل متفاوت است. همچنین الگوی تحول استدلال جامعه پسندانه آزمودنی¬های مورد مطالعه با الگوی تحولی ارایه شده توسط آیزنبرگ تقریباً تطابق دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 505

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1383
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    4-3 (پیاپی 14)
  • صفحات: 

    7-29
تعامل: 
  • استنادات: 

    4
  • بازدید: 

    2083
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

مقاله حاضر به بررسی فراوانی و علل پدیده خشونت کلامی در مدارس راهنمایی شهر تهران و واکنش مسئولین مدرسه در مقابل این پدیده از نظر دانش آموزان می پردازد. نمونه مورد مطالعه شامل 498 نفر از دانش آموزان دختر و پسر است . یافته ها نشان داد که خشونت کلامی از سوی دانش آموزان نسبت به یکدیگر و از سوی معلمان و سایر مسئولین مدرسه نسبت به آنها از فراوانی بالا و قابل توجهی برخوردار است . میزان خشونت در مدارس پسرانه به مراتب بیش از مدارس دخترانه است و پسران بیش از دختران خشم خود را با خشونت کلامی و بدنی نشان می دهند. دانش آموزان مهمترین عوامل پدیدآورنده خشونت کلامی در مدرسه را ویژگیهای فردی دانش آموز، افت تحصیلی، ناتوانی درسی و حجم زیاد کتب درسی می دانند.آنها ویژگیهای فردی معلمان ، شلوغ بودن و جو نامناسب کلاس را موجب خشونت معلمان به دانش آموزان ذکر کرده اند. پسران حقوق و در آمد کم معلم را نیز از جمله عوامل موثر در خشونت کلامی وی می دانند. دانش آموزان مواخذه هر دو طرف دعوا، احضار اولیا به مدرسه و کم کردن نمره انضباط را به عنوان واکنش های مسئولین مدرسه در برابر خشونت کلامی دانش¬آموزان نام برده اند به اعتقاد آنها مسئولین مدرسه معمولاً به شکایات آنها در مقابل خشونت کلامی معلمان اعتنایی نمی کنند یا به هر حال حق را به معلم می دهند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2083

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 4 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
نشریه: 

PSYCHOLOGICAL RESEARCH

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2005
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    3-4
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    366
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

The present research investigates the existence of verbal aggression and its causes in Tehran middle schools. Subjects consist of 498 students (boys and girls) from Tehran educational districts. Research findings highlight the fact that there exits verbal aggression not only between students but also between teachers, non-teaching staff and students. There is a significant difference between boys and girls: boys being more aggressive than girls. The most important factors causing the verbal aggression of students is seen by them as their individual characteristics, the school failure and excessive amount of homework. The students see the cause of teachers verbal aggression as being the teachers characteristics and the crowded and negative atmosphere of the classroom. Boys express their anger more by verbal and physical aggression than girls

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 366

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

عسکری سعید

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1383
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    4-3 (پیاپی 14)
  • صفحات: 

    58-64
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    867
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

: مقیاس مواجهه با جنگ به عنوان یک آزمون مبتنی بر گزارش ذهنی فرد به منظور ارزیابی میزان تجربه استرس های ناشی از جنگ در مجروحان و نظامیان توسط کیین و همکاران (1989) ساخته شده است. سازندگان آزمون برآنند که این مقیاس نسبت به آزمون های مشابه واجد خصوصیات برجسته روان سنجی است. در پژوهش حاضر نیز این ویژگی ها در نمونه ای از جانبازان ایرانی مورد بررسی و تأیید مجدد قرار گرفته اند. همان طور که در پژوهش های دیگر و نیز در این تحقیق نشان داده شده است، میزان مواجهه با جنگ به طور معناداری با شدت علائم اختلال استرس پس از ضربه همبستگی دارد. مقیاس مواجهه با جنگ می تواند به عنوان نخستین گام برای به دست آوردن جزییات خاص استرس هایی که شخص آن ها را تجربه کرده است، به کار گرفته شود : محدودیت های اندازه گیری های مبتنی بر گزارش ذهنی (شخصی) نیز مورد بحث قرار گرفته اند .

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 867

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

PSYCHOLOGICAL RESEARCH

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2005
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    3-4
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    240
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

The Purpose of this research is to study the effect of cultural and social conditions on the development of prosocial reasoning. Subjects were 330, 5-15 year - old children and adolescents who were randomly selected from Tehran schools. One of the Eisenberg stories was administered. The results of the study showed the quality of prosocial reasoning in each stage differs from the previous stages. The pattern of prosocial reasoning development was approximately congruent with Eisenbergs pattern.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 240

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

حمیدی منصورعلی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1383
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    4-3 (پیاپی 14)
  • صفحات: 

    42-87
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    746
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

هدف این کاوش دستیابی به نمایی از بازخوردهای دوگروه ایرانی و آمریکایی و آزمایش الگویی در زمینة تعامل بازخوردهای میان گروهی و فعالیت ذهنی این دو گروه در هنگام به یادآری رویدادهای گذشته است. پایة نظری این بررسی الگویی است که میکام (1977) پیشنهاد کرده است. در این الگو بازخوردها، خاطره ها، و پیشینة فرهنگی- گروهی فرد در هنگام یادآری گذشته پیوسته و به طور همزمان و پایاپای بر یکدیگر اثر می گذارند. تجربه های فرهنگی گروهی افراد گوناگون، بازخوردها و خاطره های گوناگون، از یک رویداد را به همراه دارند و هر گونه دگرگونی در بازخوردها یا خاطره¬ها سبب دگرگونی در دیگری می شود. برای آزمودن این الگوی داد و استادی، دو گروه بیست و هشت نفری از دانشجویان ایرانی و امریکایی برگزیده شدند و نخست بازخوردهای آنها به شش موضوع گوناگون سنجیده شد. پس از گذشت یک هفته، آزمودنی ها در یک فعالیت یادآری شرکت کردند و در پی آن ، بازخوردهای آنها دوباره سنجیده شد تا تأثیر فعالیت یادآری بر روی بازخوردها روشن شود. موضوع های شش¬گانه بازخوردی که در پیش و پس فعالیت یادآری به سنجش گذاشته شدند شامل مردمان و حکومت های سه کشور ایران، آمریکا، و سوئد بود. فعالیت حافظه ای دارای دو بخش بود: در بخش نخستین از افراد هر گروه خواسته شد که تا آن جا که در توان حافظه شان است داستان گروگان های امریکایی در ایران را بازگو کنند. در بخش دوم گزاره هایی که هر کدام حاوی چهار بخش عامل، عمل، زمان، و دلیل بود و در مجموع نکات اصلی و دقیق این رویداد را بازگو می کرد به هر دو گروه داده شد، تا آن بخش هایی از هر گزاره را که باز می شناسند مشخص کنند. یافته¬های این بررسی الگوی میکام را تأییدننمود ولی نشان دهنده تفاوت های قابل توجهی میان دو گروه آزمودنی در زمینه های حافظه و بازخورد بود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 746

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

عسگری محمد

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1383
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    4-3 (پیاپی 14)
  • صفحات: 

    65-80
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    1109
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

در این طرح پژوهشی که به منظور هنجاریابی پرسشنامة شخصیتی نوجوانان آیزنک برای دانش آموزان دختر و پسر دورة متوسطة استان همدان اجرا شده است، نمونه ای 1333نفره از این دانش آموزان به روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند و تحت شرایط یکسان به سوالات پرسشنامة مذکور پاسخ دادند. برای استاندارد کردن پرسشنامه ویژگی های روان سنجی آن (اعتبار ، روایی و هنجار) برآورد شد و سئوالات نامناسب حذف گردیدند. نتایج حاصل از پژوهش ضرورت اجرای طرح در استان همدان را تأیید نمود و بر لزوم استفاده از هنجارهای استانی به تفکیک سن و جنس تأکید کرد. همچنین تفاوت های بین فرهنگی در این پرسشنامه تأیید شد

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1109

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button