مقدمه: هدف از انجام تحقیق حاضر، بررسی مقایسه ای تأثیر تمرینات اصلاحی و Taping بر اصلاح وضعیت سر به جلو در دانش آموزان دختر بود. روش ها: در یک مطالعه ی نیمه تجربی تصادفی، تعداد 30 نفر از دانش آموزان دختر 13-7 سال مبتلا به عارضه ی سر به جلو به طور تصادفی به دو گروه 15 نفری تمرینات اصلاحی و استفاده از Taping تقسیم شدند. گروه تمرینات اصلاحی به مدت 6 هفته (سه جلسه ی یک ساعته در هفته)، تمرینات اصلاحی منتخب را انجام دادند. گروه Taping نیز به مدت 6 هفته، موظف به بستن نوار کینزیوتیپ در قسمت خلفی گردن (به موازات ستون مهره های گردنی) شدند. ارزیابی وضعیت جلو آمده ی سر، توسط گونیامتر انجام شد و بین دو گروه مقایسه گردید. یافته ها: طی 6 هفته مداخله، بهبودی وضعیت سر به جلو در دو گروه تحت تمرینات اصلاحی و Taping به ترتیب 5/13 و 5/34 درصد به دست آمد. بین تأثیر تمرینات اصلاحی و استفاده از Taping بر بهبود وضعیت سر به جلو، تفاوت معنی داری به نفع گروه Taping وجود داشت (001/0 = P). نتیجه گیری: تمرینات اصلاحی و استفاده از Taping، باعث کاهش زاویه ی سر به جلو می گردد. با این حال، استفاده از Taping، تأثیر بیشتری بر کاهش زاویه ی سر به جلو داشت. بنابراین، می توان از Taping و تمرینات اصلاحی در بهبود وضعیت سر به جلو استفاده کرد.