آتشزنه ها بخش مهمی از موتور هستند که سبب آغازش اشتعال گرین پیشرانه می شوند. در موتورهای بزرگ معمولا از آتشزنه های کامپوزیتی تحت عنوان پایروژن استفاده می شود. آتشزنه های پایروژنی فرمولاسیونی مشابه پیشرانه های جامد مرکب دارند و نرخ سوزش آنها نسبتا بالا است. در این تحقیق یک نمونه آتشزنه کامپوزیتی بر پایه رزین پلی بوتادی ان با انتهای هیدروکسی به روش ریخته گری-پخت تهیه شده و در آن اثر افزایش 02/0 درصد ترکیب آلی فلزی دی بوتیل تین دی لورات در نقش کاتالیزور پخت مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان می دهد که به کارگیری این جزء میزان سختی را حدود 15 درصد افزایش می دهد. همچنین، استحکام کششی به شدت افزایش یافته و درصد ازدیاد طول به مقدار حدودا 50 درصد کاهش می یابد. به کارگیری کاتالیزور پخت تاثیر چندانی بر محدوده نرخ سوزش نداشته، ولی نمای فشار را از 353/0 به 383/0 افزایش می دهد.