نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1384
  • دوره: 

    31
  • شماره: 

    2 (پیاپی 38) ویژه مکانیک
  • صفحات: 

    1-9
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    718
  • دانلود: 

    195
چکیده: 

در مقاله حاضر یک مدل شبه بعدی احتراق ارایه شده که در آن برای پیشگویی فرآیند احتراق و آلایندگی موتورهای دو گانه سوز (دیزل- گاز) پاشش مستقیم از مدل سینتیک شیمیایی مفصل برای سوخت گازی استفاده شده است. مکانیسم سینتیکی شامل 325 واکنش و 53 گونه شیمیائی می باشد (GRI3). انرژی آزاد شده توسط سوخت آتش زای دیزلی به صورت توابع ویب در نظر گرفته شده است. مقادیر پیش‍گویی شده برای فشار سیلندر در این مدل برای موتور دوگانه سوز (گاز طبیعی - گازوییل) با مقادیر تجربی مقایسه شده و توافق خوبی را نشان می دهد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 718

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 195 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1384
  • دوره: 

    31
  • شماره: 

    2 (پیاپی 38) ویژه مکانیک
  • صفحات: 

    11-21
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    840
  • دانلود: 

    531
چکیده: 

با توجه به اهمیت روزافزون روش های عیب یابی توسط پارامترهای ارتعاشی، روش های مختلفی جهت عیب یابی وجود دارند که از میان آن ها، روش عیب ‏یابی شاخص با عنایت به ویژگی های بارز خود از اهمیت زیادی، مخصوصا در عیب یابی سازه های ساختمانی و پل ها برخوردار می‏ باشد. قبلا این روش بر روی مدل ریاضی دقیق به کار برده نشده است، بنابراین بررسی ویژگی های روش شاخص غیر ممکن بود. در این پژوهش با ارایه یک مدل مناسب از تیر، اولا نشان داده شده است که می توان نظریه عیب یابی شاخص را با استفاده از فرض های اولیه آن بر روی تیر دو سر مفصل همراه با ترک عرضی جهت شناسایی ترک به کار برد. ثانیا با استفاده از مدل مذکور ویژگی های روش شاخص را مورد بررسی و ارزیابی دقیق قرار گرفته شده است. از جمله نتایج مهم به دست آمده که قبلا ناشناخته بودند عبارتند از این که شاخص های بالاتر بر روی گره های تیر تشکیل می شوند و با افزایش عمق ترک این شاخص ها به سمت ترک حرکت می ‏کنند. در قسمت تجربی این پژوهش، روش شاخص را بر روی تیر دو سر مفصلی آلومینیومی به کمک آنالیز مودال تجربی به کار برده شده و نتایج حاصله با نتایج تئوری مقایسه شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 840

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 531 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1384
  • دوره: 

    31
  • شماره: 

    2 (پیاپی 38) ویژه مکانیک
  • صفحات: 

    23-36
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    724
  • دانلود: 

    568
چکیده: 

آلودگی هوا یکی از معضلات مهم و بزرگ شهرهای پر جمعیت و صنعتی جهان می باشد. حالت فیزیکی مخلوط سوخت و هوا در لحظه اشتعال یکی از پارامترهای مهم جهت کنترل عملکرد و آلایندگی موتور می باشد. تکنیک EGR سرد و محل ورود آن به مانیفولد هوا که در این اواخر توسط برخی محققین جهت مهارکردن آلاینده NO پیشنهاد شده به عنوان پارامترهای مهم می توانند در بهبود خاصیت فیزیکی مخلوط در نظر گرفته شوند. لیکن جهت حذف ذرات ریز و استفاده بهینه از گونه های تشکیل دهنده گاز EGR و افزایش کارایی آن در جهت کاهش آلاینده های موتور به ویژه آلاینده NO، EGR تمیز (تصفیه شده) در موتور پیکان کاربوراتوری 1600cc ساخت کارخانه ایران خودرو مورد بررسی قرار گرفت. داده های تجربی بر اساس استاندارد 18 مد اروپا نشان دادند که اگر گاز EGR بعد از تصفیه شدن از دو نقطه متفاوت مانیفولد هوا به مخلوط سوخت و هوا اضافه شود ضمن جلوگیری از مسدود شدن لوله های مدار EGR، باعث کاهش آلاینده های UHC، CO، NOو bsfc نسبت به موتور پایه به ترتیب به میزان 9/5، 6/12، 59 و 8/8 درصد، مقدار کاهش توان با همان مقدار و شرایط EGR بر اساس استاندارد دین 70020 در شرایط full-load و سرعت2500 rpm  حدود 2/2 درصد می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 724

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 568 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1384
  • دوره: 

    31
  • شماره: 

    2 (پیاپی 38) ویژه مکانیک
  • صفحات: 

    36-44
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    796
  • دانلود: 

    619
چکیده: 

یکی از مسایل مهم در ماشین کاری ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏اندازه گیری غیر مستقیم سایش ابزار در حین ماشین کاری و بدون توقف عملیات ماشین کاری می باشد. در این مقاله یک سیستم هوشمند برای تخمین سایش ابزار فرزکاری به صورت بلادرنگ و از طریق اندازه گیری جریان موتور اسپیندل ارایه شده است. برای این کار با انجام آزمایشات عملی مقدار جریان موتور در شرایط مختلف ماشین کاری یعنی پیشروی‏‏‏‏، عمق بار و دور ابزار و در سایش های مختلف ابزار اندازه گیری شده و تاثیر سایش ابزار فرزکاری روی جریان موتور بررسی شد. همچنین با استفاده از اطلاعات به دست آمده یک شبکه عصبی از نوع bp طراحی شده و آموزش داده شد. طوری که می ‏توان در شرایط مختلف ماشین کاری با اندازه‏گیری جریان موتور، سایش ابزار را در حین ماشین کاری تخمین زد. از این سیستم می ‏توان در کنترل و مونیتورینگ فرایند ماشین کاری استفاده نمود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 796

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 619 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1384
  • دوره: 

    31
  • شماره: 

    2 (پیاپی 38) ویژه مکانیک
  • صفحات: 

    45-57
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    787
  • دانلود: 

    605
چکیده: 

در این مقاله یک مدل عددی برای جریان درون کانال های روباز ارایه شده است. الگوریتم عددی به صورتی طراحی شده که می تواند سطح آزاد را ردیابی کرده و از ناپایداری های ناشی از تولید امواج سطحی جلوگیری کند. به کمک این مدل اثرات تنش های برشی بر تغییرات سطح آزاد، به خصوص در محل هایی که این تنش ها بزرگ هستند، در سه کانال مختلف بررسی شده است. همچنین اثر افزایش عدد فرود بر نتایج عددی مطالعه شده است. نتایج عددی به دست آمده نشان می دهند که با افزایش عدد فرود در مقطع خروجی کانال دقت روش عددی کاهش می یابد. در یک مورد که با افزایش عدد فرود روش عددی به معیار همگرایی معین شده نرسید، جزییات روش عددی بررسی شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 787

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 605 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1384
  • دوره: 

    31
  • شماره: 

    2 (پیاپی 38) ویژه مکانیک
  • صفحات: 

    61-74
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    952
  • دانلود: 

    499
چکیده: 

ثبت و تحلیل اطلاعات امواج دریا نقش مهمی در طراحی، ساخت، تعمیر و نگهداری سازه های دریایی و ساحلی در صنایع نفت، شیلات و کشتیرانی دارد. از این رو ساخت وسیله هایی که بتوانند داده های دقیق و به هنگام را از رفتار امواج دریا در اختیار قرار دهند، همواره مورد توجه محققان بوده است. در ایـن مقالـه مبانی طراحی، ساخت و نحوه عملکرد دستگاه ضربه سنج امواج دریا، مورد بررسی قرار گرفته است. داده های حاصـل از مراحل سنجش ضربه امواج به دست آمده از آزمایش با دستگاه در سال های 1379-1374 شمسی در سه ایستگاه تحقیقاتی نصرت آباد، بندر انزلی و رامسر ارایه شده است. در ادامه داده های به دست آمده مورد بررسی قرار گرفته است. در تحلیل عددی نتایج مشخص شده است که دستگاه ضربه سنج نیروی امواج دریا با توجه به آزمایش در شرایط واقعی، امکان بررسی و تحلیل رفتار امواج دریا را مهیا می سازد و می توان رفتار امواج را به این وسیله در دوره های زمانی مختلف بررسی نمود. تحلیل داده های به دست آمده از سه ایستگاه مختلف در طی سال های یاد شده در سواحل جنوبی دریای خزر نشان دهنده این واقعیت است که الگوی کلی رفتار امواج در این ناحیه مستقل از مکان است. همچنین نشان داده شده است که همگونی قابل توجهی میان زمان حداقل و حداکثر شدن نیروی امواج در سه محل مورد آزمایش وجود دارد. در پایان تلاش شده است تا یک تابع ریاضی برای ضربه امواج در سواحل جنوبی دریای خزر ارایه شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 952

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 499 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0