برآورد توزیع سرعت جریان از مباحث مهم در هیدرولیک جریان کانال های روباز، فاضلاب روها، و رودخانه هاست. وجود پدیده ی سرعت حداکثر زیر سطح آب (پدیده ی دیپ)، برآورد توزیع سرعت را در جریان های روباز با پیچیدگی هایی مواجه می کند. در این مقاله توزیع سرعت در کانال های مرکب فاضلاب رو تنگ، با استفاده از تئوری آنتروپیبرآورد و تأثیر توابع توزیع تجمعی مختلف بر منحنی های توزیع سرعت بررسی شده است. مقایسه ی نتایج دو تابع آنتروپی چیو و مارینی در برآورد توزیع سرعت و تخمین پارامترها نشان می دهد که مدل پیشنهادی دقت بالاتری ارائه داده است. همچنین، مقایسه ی داده های میدانی تحقیقات گذشته با نتایج مدل پیشنهادی نشان می دهد که مدل پیشنهادی در ترازها و مقاطع عرضی مختلف تطابق مناسبی با داده های میدانی دارد. نتایج بررسی ها بیانگر دقت قابل قبول مدل پیشنهادی در برآورد توزیع سرعت (R2 برابر 86/0، خطای نسبی برابر 11 درصد، RMSE برابر 0758/0، و MAPE برابر 84/7 درصد) است. همچنین، مقایسه ی این مدل با مدل توزیع سرعت چیو نشان می دهد که مدل پیشنهادی علاوه بر اینکه نسبت به مدل های موجود ساده تراست، محدودیت های مدل های پیشین را ندارد و عملکرد بهتری نیز نشان می دهد.