مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی در صنعت دفاعی، بازدارندگی دفاعی را از راه ساخت درونی قدرت موردتأکید مقام معظم رهبری(مدظله العالی) فراهم می آورند. این تحقیق، در گام اول به دنبال ارائه الگوی مدیریت جهادی در صنعت دفاعی بوده و در گام دوم به بررسی تأثیر مدیریت جهادی بر اقتصاد مقاومتی پرداخته است. بنابراین، هدف اصلی تحقیق، ارائه الگوی مدیریت جهادی درراستای اقتصاد مقاومتی در صنعت دفاعی ج. ا. ایران می باشد. این تحقیق در زمره تحقیقات کاربردی می باشد. جامعه آماری تحقیق، کارکنان صنعت دفاعی ج. ا. ایران می باشند. نمونه گیری به صورت هدفمند برای انتخاب خبرگان صورت پذیرفت. مدیریت جهادی در این تحقیق، شامل ابعاد نگرش جهادی، رفتار جهادی و دانش جهادی شناسایی شد و اقتصاد مقاومتی شامل ابعاد تأمین نیازهای مشتری، حداکثر تعامل و همکاری، مدیریت بهبود و مخاطره ها، تقویت نیروی انسانی و دانش درنظر گرفته شده است. نتایج تحقیق، نشان دهنده این است که مدیریت جهادی بر اقتصاد مقاومتی دارای تأثیر مثبت و معناداری می باشد.