هدف این پژوهش, بررسی رابطه بین قابلیت مقایسه حسابداری و مدیریت سود می باشد. قابلیت مقایسه یکی از ویژگی های کیفی صورت های مالی در مبانی نظری حسابداری و گزارشگری مالی می باشد. در این پژوهش, قابلیت مقایسه صورتهای مالی با استفاده از مدل دی فرانکو (2011), در سطح هر صنعت به صورت جداگانه اندازه گیری شده است. پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی و از بعد روش شناسی از نوع همبستگی می باشد. جامعه آماری پژوهش شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران هستند که 146 شرکت اطلاعات لازم را برای تجزیه و تحلیل دارا بودند. دوره زمانی پژوهش سال های 1388 تا 1394 می باشد. مدل آماری به کارگرفته شده, مدل رگرسیون چند متغیره بوده و جهت آزمون فرضیه ها از داده های ترکیبی استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان می دهد که بین قابلیت مقایسه حسابداری و مدیریت سود مبتنی بر اقلام تعهدی و واقعی رابطه معناداری وجود ندارد.