قابلیت اتکای اطلاعات و محتوای اطلاعات شرکت ها دو شاخص انتقال اطلاعات در سطح گزارشگری سالیانه است. این دو شاخص با کاهش تقارن اطلاعاتی هزینه سرمایه را کاهش می دهد و از این طریق نقشی اساسی در کارایی بازار سرمایه ایفاء می نمایند. بر این اساس این پژوهش با تخمین دو الگو اقدام به بررسی تاثیر انتقال اطلاعات بر اثرگذاری بازده غیرعادی بر راهبرد تجاری شرکت ها با استفاده از داده های مندرج در صورت های مالی 120 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در قلمرو زمانی 1390 تا 1396 نموده است. روش پژوهش، ازنظر رویکرد خردگرایانه، از نظر هدف کاربردی و ازنظر ماهیت علی-معلولی است، زیرا به موجب آن سعی می شود تاثیر چند متغیر بر یک متغیر موردبررسی قرار گیرد و ازنظر زمان اجراء گذشته نگر، ازنظر منطق اجراء استقرایی، ازنظر ماهیت داده ها کمی، ازنظر استدلال میدانی و ازنظر طول مدت زمان ترکیبی است. برای آزمون فرضیه ها از مدل رگرسیون چند متغیره با استفاده از داده های ترکیبی و نرم افزار استتا بهره گرفته شده است. نتایج پژوهش حاکی از آن است که بازده غیرعادی بر راهبرد تجاری شرکت ها تاثیر مثبت و معناداری دارد و انتقال اطلاعات بر تاثیر بازده غیرعادی بر انتخاب راهبرد تجاری، نقش تعدیل کنندگی منفی دارد.