سیستم احتراق اضافه یکی از روش های مرسوم برای جبران کمبود انرژی حرارتی ارسال شده توسط توربین های گازی و افزایش توان تولیدی واحدهای سیکل ترکیبی است. هزینه پایین سرمایه گذاری نسبت به میزان افزایش توان تولیدی، موجب شده است که طراحان تشویق به استفاده از این روش در نیروگاه های فوق شوند. در این مقاله به بررسی میدانی تغییرات عملکرد یک واحد سیکل ترکیبی واقعی در حالت های مختلف بهره برداری از توربین های گازی، با در نظر گرفتن وجود یا عدم وجود سیستم احتراق اضافه از دیدگاه انرژی و اگزرژی پرداخته شده است. بررسی ها نشان می دهد که در تمامی حالات بهره بردای موضوع تحقیق، مکانیزم احتراق اضافه موجب افزایش توان تولیدی تا مقادیر 26. 3MW، افزایش راندمان انرژی سیکل بخار در حدود 2. 43% می گردد ولی این سیستم بر راندمان انرژی و اگزرژی کل سیکل ترکیبی تاثیر منفی دارد. به گونه ای که در بدترین حالت مورد مطالعه، مقدار 1. 7% افت در راندمان انرژی و 1. 13% افت در راندمان اگزرژی سیکل ترکیبی بوقوع پیوست. همچنین مشخص شد، بهره برداری از نیروگاه در بارهای جزیی موجب افزایش قابل توجه تخریب اگزرژی در سیکل می گردد که حتی افزایش راندمان های انرژی و اگزرژی سیکل بخار در اثر استفاده از سیستم احتراق اضافه، قادر به جبران آن نمی باشد.