در این تحقیق سعی شده با انجام یکسری مطالعات نظری در مورد « ارتباطات شبکه ای سازمانی» و مطالعه میدانی در میان کارمندان سازمان مرکزی دانشگاه علمی کاربردی» به بررسی عوامل موثر در ارتباطات شبکه ای سازمانی بپردازیم. متغیرهای موجود در این تحقیق مشارکت کنندگان (ویژگی های فردی و شخصیتی مشارکت کنندگان فناوری های اطلاعاتی (کیفیت وسله ارتباطی) و زمینه های ارتباطی سازمان (عوامل محتوایی سازمان) می باشد که رابطه شان را با ارتباطات شبکه ای سازمانی (تعاملات اجتماعی و تعاملات مشارکتی) مورد بررسی قرار می دهیم. بنابراین چند هدف عمده بر این تحقیق مترتب خواهد بود که عبارتند از: 1-1-بررسی رابطه بین مشارکت کنندگان و ارتباطات شبکه ای سازمانی 2-1-بررسی رابطه بین فناوری های اطلاعات و ارتباطات شبکه ای سازمانی 3-1-بررسی رابطه بین زمینه های ارتباطی سازمان و ارتباطات شبکه ای سازمانی به منظور تکمیل اهداف تحقیق و با بررسی متون فارسی و انگلیسی مرتبط با مفاهیم تحقیق, پرسشنامه ای با 24 سوال طراحی و در میان کارمندان سازمان مرکزی دانشگاه علمی و کاربردی توزیع شد. با استفاده از آزمون آلفای کورنباخ و انجام پیش آزمون مقدماتی و رسمی، روایی و پایایی پرسشنامه مورد تایید قرار گرفت. در مرحله بعد، با استفاده از آزمون رگرسیون چند متغیره با روش گام به گام و روش معادلات ساختاری با استفاده از روش حداقل مربعات جزیی به تجزیه و تحلیل فرضیات تحقیق پرداختیم که نتایج تحلیل واریانس و آزمون آماری به کاربرده شده (نسبتF ) معنادار بودن همبستگی بین عوامل موجود در مدل یعنی X1 (مشارکت کنندگان, فناوری اطلاعات و زمینه های سازمانی)، X2(ویژگی های شخصیتی کاربران IT )X3 (کیفیت ابزار ارتباطی مصرفی توسط کاربران)، X4 (زمینه های سازمانی) و ارتباطات شبکه ای سازمانی (Y) را در سطح ٩ 9 درصد تایید می نمود.