Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    47
  • صفحات: 

    7-22
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    163
  • دانلود: 

    547
چکیده: 

در این تحقیق سعی شده با انجام یکسری مطالعات نظری در مورد « ارتباطات شبکه ای سازمانی» و مطالعه میدانی در میان کارمندان سازمان مرکزی دانشگاه علمی کاربردی» به بررسی عوامل موثر در ارتباطات شبکه ای سازمانی بپردازیم. متغیرهای موجود در این تحقیق مشارکت کنندگان (ویژگی های فردی و شخصیتی مشارکت کنندگان فناوری های اطلاعاتی (کیفیت وسله ارتباطی) و زمینه های ارتباطی سازمان (عوامل محتوایی سازمان) می باشد که رابطه شان را با ارتباطات شبکه ای سازمانی (تعاملات اجتماعی و تعاملات مشارکتی) مورد بررسی قرار می دهیم. بنابراین چند هدف عمده بر این تحقیق مترتب خواهد بود که عبارتند از: 1-1-بررسی رابطه بین مشارکت کنندگان و ارتباطات شبکه ای سازمانی 2-1-بررسی رابطه بین فناوری های اطلاعات و ارتباطات شبکه ای سازمانی 3-1-بررسی رابطه بین زمینه های ارتباطی سازمان و ارتباطات شبکه ای سازمانی به منظور تکمیل اهداف تحقیق و با بررسی متون فارسی و انگلیسی مرتبط با مفاهیم تحقیق, پرسشنامه ای با 24 سوال طراحی و در میان کارمندان سازمان مرکزی دانشگاه علمی و کاربردی توزیع شد. با استفاده از آزمون آلفای کورنباخ و انجام پیش آزمون مقدماتی و رسمی، روایی و پایایی پرسشنامه مورد تایید قرار گرفت. در مرحله بعد، با استفاده از آزمون رگرسیون چند متغیره با روش گام به گام و روش معادلات ساختاری با استفاده از روش حداقل مربعات جزیی به تجزیه و تحلیل فرضیات تحقیق پرداختیم که نتایج تحلیل واریانس و آزمون آماری به کاربرده شده (نسبتF ) معنادار بودن همبستگی بین عوامل موجود در مدل یعنی X1 (مشارکت کنندگان, فناوری اطلاعات و زمینه های سازمانی)، X2(ویژگی های شخصیتی کاربران IT )X3 (کیفیت ابزار ارتباطی مصرفی توسط کاربران)، X4 (زمینه های سازمانی) و ارتباطات شبکه ای سازمانی (Y) را در سطح ٩ 9 درصد تایید می نمود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 163

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 547 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    47
  • صفحات: 

    23-32
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    275
  • دانلود: 

    525
چکیده: 

تحقیق حاضر با هدف مقابله با تاکتیک عملیات روانی ایجاد تفرقه مذهبی و الزامات سیاستگذاری رسانه ای با مراجعه به صفحات خبرگزاری تقریب، تسنیم و ایکنا انجام گرفت که برای این منظور تاکتیک عملیات روانی در قالب 6 مولفه ترساندن و تهدید کردن، تحقیر، یأس و ناامیدی، جوسازی، استهزاء و پراکنده گویی و شایعه با مراجعه به صفحات خبرگزاری های ذکر شده مورد بررسی قرار گرفت. روش پژوهش: روش پژوهش، روش تحلیل محتوای کیفی نشانه شناسی تصویر خواهد بود. واحد مشاهده، صفحات خبرگزاری های ذکر شده و واحد تحلیل عناصر بصری موجود در این خبرگزاری ها در بازده زمانی سه ماهه اول سال 1398(اول فروردین تا آخر خرداد) می باشد. یافته ها: نتایج نشان داد تمام تاکتیک های عملیات روانی در صفحات خبرگزاری های تقریب، تسنیم و ایکنا قابل مشاهده بودند ولی در این میان تفاوت فاحشی داشتند به گونه ای که میزان مقابله صفحات خبرگزاری ها به مولفه ی پراکنده گویی و شایعه نسبت به سایر تاکتیک ها بیشتر بوده در حالی که کمترین مقابله با تاکتیک یاس و ناامیدی بوده است. نتیجه گیری: به نظر می رسد خبرگزاری های ذکر شده الزامات سیاست گذاریشان بیشتر در زمینه مقابله یا پراکنده گویی و شایعه بوده است. و توجه کمتری به مقابله با سایر تاکتیک های عملیات روانی ایجاد تفرقه مذهبی داشته اند. برنامه ریزان و متولیان امر می توانند با استفاده از سیاست گذاری های رسانه ای سعی در حل ایجاد تفرقه مذهبی بین مردم نمایند تا آنان نیز نسبت به جنبه ها و تاکتیک های مختلف عملیات روانی اگاه بوده و در صورت ایجاد تفرقه قبل از هر چیز خود نیز با آن مقابله نمایند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 275

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 525 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    47
  • صفحات: 

    33-49
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    248
  • دانلود: 

    488
چکیده: 

این تحقیق با هدف آسیب شناسی برنامه رادیویی سلام ساوالان از دیدگاه مخاطبان به منظور ارائه راهکارهایی برای جذب مخاطب بیشتر انجام شد. روش این تحقیق توصیفی – پیمایشی بود. جامعه آماری تحقیق شامل تمامی شهروندان بالای 18 سال شهر اردبیل بودند که از بین آنها 384 نفر به عنوان نمونه و با استفاده از فرمول کوکران انتخاب شدند. داده های تحقیق با استفاده از پرسشنامه در پنج بعد میزان جذب مخاطب، مصرف خانواده، هویت دینی، هویت ملی و شادکامی گردآوری شد. روایی صوری محتوایی با استفاده از نظر متخصصان مشخص شد و پایایی پرسشنامه با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ به دست آمد. داده های تحقیق پس از گرداوری با استفاده از نرم افزار Spss و با استفاده از آزمون t تک نمونه ای و آزمون فریدمن مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج این تحقیق نشان داد که جذب مخاطب در برنامه سلام ساوالان 68% است. عملکرد برنامه سلام ساوالان در اصلاح سبک زندگی مخاطبان متوسط به پایین، در تقویت هویت دینی متوسط به بالا، در تقویت هویت ملی متوسط به پایین و در ایجاد شادی و شادکامی در مخاطبان متوسط به بالا بوده است. آسیب شناسی برنامه سلام ساوالان نشان می دهد که ایجاد شادکامی در مخاطبان دارای بیشترین اهمیت بوده و نقطه قوت برنامه محسوب می شود و کاهش مصرف خانواده برای برنامه سلام ساوالان دارای پایین ترین اهمیت بوده و نقطه ضعف برنامه محسوب می شود. در رتبه های دوم از نظر اهمیت، هویت دینی و در رتبه سوم هویت ملی قرار دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 248

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 488 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

قلی زاده گللو شهریار

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    47
  • صفحات: 

    51-69
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    233
  • دانلود: 

    507
چکیده: 

هدف اصلی پژوهش حاضر، بررسی ساختار و محتوای مطبوعات محلی از منظر توجه به اصول روزنامه نگاری حرفه ای و توسعه ای با مطالعه بر روی نشریات استان اردبیل است. چارچوب نظری، برگرفته شده از نظریه «برجسته سازی » و مفاهیم روزنامه نگاری حرفه ای و روزنامه نگاری توسعه، می باشد. برای تحلیل هفته نامه های استان اردبیل از روش تحلیل محتوای کمی استفاده شده است. نتایج در قالب پنج مقوله در زمینه اصول ساختاری روزنامه نگاری شامل: سبک مطالب، تولیدی بودن یا نبودن مطالب، منطقه رویداد مطالب، ماهیت مطالب و جهت گیری مطالب مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. همچنین در زمینه روزنامه نگاری توسعه، سه مقوله نوع مطالب توسعه ای، کارکرد مطالب توسعه ای و توجه به سنت ها و فرهنگ های بومی-محلی، مورد بررسی قرار گرفتند. یافته ها نشان دهنده این واقعیت هستند که نشریات استان اردبیل، از ضعف و عقب ماندگی قابل ملاحظه ای در کاربرد و توجه به اصول پایه ای و بنیادین روزنامه نگاری برخوردارند. غیر تولیدی بودن اکثر مطالب نشریات حتی اخبار مربوط به استان و در اغلب موارد بدون ارجاع به منبع مشخصی، توجه صرف به رویدادها و عدم مطالبه گری از نکات بارز در این نشریات بودند. با توجه به این که استان اردبیل از مناطق کمتر توسعه یافته کشور می باشد، ضرورت به کارگیری روزنامه نگاری توسعه و پوشش اخبار توسعه ای دو چندان احساس می شود. اما با استناد به یافته های پژوهش می توان گفت که مطبوعات استان در این حطیه نیز عملکرد مناسبی نداشته اند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 233

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 507 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    47
  • صفحات: 

    71-84
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    186
  • دانلود: 

    501
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر، تحلیل عامل مولفه های انگیزه دیدن برنامه های ورزشی از طریق وسایل دیجیتال آنلاین بود. روش پژوهش، آمیخته اکتشافی بود. جامعه آماری این پژوهش کلیه دانشجویان دانشگاه پیام نور استان تهران بود که تعداد کل آن ها22000 نفر و نمونه آماری با توجه به تحلیل عامل اکتشافی310 نفر و به روش تصادفی از نوع طبقه ای نسبتی تعیین شد. ابزار پژوهش پرسشنامه محقق ساخته بود. برای روایی صوری و محتوایی از نظر خبرگان و برای روایی سازه از تحلیل عامل اکتشافی استفاده شد. برای تحلیل داده ها از مدل یابی معادلات ساختاری به روش حداقل مربعات جزئی با استفاده از نرم افزار Smart PLS استفاده شد. شناسایی و استخراج عامل ها و بارهای عاملی از روش تحلیل عامل اکتشافی با چرخش متعامد با استفاده از نرم افزارهای آماریSPSS در سطح معناداری 05/0 و دو سویه استفاده شد. پس از شناسایی متغیرهای انگیزشی بینندگان برنامه های ورزشی8 متغیر پنهان انگیزه مورد بررسی قرار گرفت. یافته های پژوهش هشت مولفه انگیزه بینندگان برنامه های ورزشی از طریق وسایل دیجیتال آنلاین نشان داد که به ترتیب سازه های لذت، سرگرمی و تفریح، کسب اطلاعات ورزشی، به روز بودن اطلاعات ورزشی، استراحت و آرامش، تعاملات اجتماعی، رهایی از امور روزمره و آخرین عامل همراهی و همنشینی می باشد. با توجه به نتایج به دست آمده می توان نتیجه گرفت که تولید کنندگان برنامه های ورزشی علاوه بر تمرکز بر روی تولید محتوا، بایستی برنامه هایی تولیدکنند که بتوان از هر جا، هر زمان و با وسایل گوناگون آنلاین تماشا کرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 186

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 501 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

ساکی امیر

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    47
  • صفحات: 

    85-111
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    236
  • دانلود: 

    520
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر که با روش کیفی گروه  های کانونی و نمونه  گیری گلوله برفی به  انجام رسیده، بررسی تاثیر برنامه  های ماهواره بر سبک زندگی بینندگان ماهواره در شهر اراک می  باشد و در نهایت با توجه به سن، میزان تحصیلات و درآمد، 8 گروه (هر گروه 9 نفر)، 4 گروه با عنوان بینندگان برنامه  های ماهواره و 4 گروه دیگر به  عنوان غیر  بینندگان برنامه  های ماهواره انتخاب شدند. یافته  های پژوهش نشان می  دهد که داشتن تمکن مالی، کیفیت و نوع نیاز از عوامل موثر در الگوهای خرید بینندگان ماهواره بوده و الگوهای تغذیه  ای آنان بیشتر سنتی و ایرانی می  باشد و برنامه های تبلیغی ماهواره بر نوع غذا، نحوه پذیرایی و وسایل آشپزی این افراد تاثیر چندانی را نداشته و در خصوص مدیریت بدن نیز چه بینندگان ماهواره و چه غیر  بینندگان ماهواره دوست داشتند تناسب اندام خود را از طریق روش  های طبیعی مثل ورزش کردن، پیاده  روی و مشاوره با متخصصان تغذیه و پزشکان با تجربه بدست آورده و حفظ نمایند. پاسخگویان، بی  بندوباری، تغییر نهاد خانواده، کم  رنگ کردن ارزش  های دینی و سنتی، روابط خارج از عرف دختر و پسر، عادی کردن خیانت به همسر، مدگرایی، مصرف  گرایی و تجمل  طلبی را از مهم  ترین سبک  های تبلیغی عنوان کردند که برنامه  های ماهواره در جامعه رواج داده  اند. لذا پیشنهاد می  شود صدا و سیما افزایش سواد رسانه  ای مخاطبان را در راس برنامه  های خود قرار دهد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 236

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 520 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    47
  • صفحات: 

    113-129
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    237
  • دانلود: 

    647
چکیده: 

شبکه های اجتماعی، به محلی برای حضور اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان و مکان تبادل آرا و افکار و تأمین نیازهای متناسب با زندگی اجتماعی ایشان تبدیل شده اند علاوه بر اینکه مرجع تأمین بسیاری از نیازهای فرهنگی و اجتماعی اعضای خود هستند، این امکان را برای اعضا فراهم میکنند که همزمان با انجام سایر فعالیت های اجتماعی از طریق رایانه یا تلفن همراه، فعالیت خود را در این جوامع مجازی نیز پیگیری کنند. برای این که یک رسانه بتواند تاثیرات ژرف بر مخاطب خود بگذارد باید به تکنیک های اغنایی دست یازد. پس از اقناع شدن مخاطب نحوه نگرش وی تغییر یافته و سبک زندگی و رفتاری کسی را تقلید می کند که وی را اقناع کرده است. پس رسانه میتواند معبری برای اقناع باشد یا خود سبک خاصی از زندگی را ترویج دهد. این مقاله در پی آن است که مولفه های شبکه اجتماعی را با توجه به تعاریف بین المللی و مورد وثوق، استخراج نموده و به این سوال کلیدی پاسخ دهد که ارتباط میان اقناع رسانه ای شبکه های اجتماعی و سبک زندگی مخاطبان خود چگونه است. در این پژوهش که با روش توصیف، تبیین و تحلیل اطلاعات گردآوری شده، مشخص می شود که اقناع رسانه ای که توسط شبکه اجتماعی انجام می گردد ممکن است باعث تغییراتی در سبک زندگی کاربران گردد. روش تحقیق بر اساس ماهیت داده ها از نوع کمی، جزو تحقیقات پیمایشی میباشد. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه 36سوالی با مقیاس درجه بندی لیکرت بوده و با استفاده از ضریب آلفای گرونباخ 0. 92 پایایی آن تایید گردیده است...

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 237

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 647 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

سپهری محمدباقر

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    47
  • صفحات: 

    131-145
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    351
  • دانلود: 

    513
چکیده: 

مقاله حاضر با هدف مطالعه آسیب های اجتماعی بازنمایی شده در سریال های شبکه سبلان در طی روندی ده ساله (1395– 1385) به انجام رسیده است. مبنای کار براساس روندپژوهی و با روش تحلیل محتوا است که سیر یک موضوع مشخص(آسیب های اجتماعی) را در قالبی معین از ساختار رسانه ای (سریال های تلویزیونی) دنبال کرده است. سریال ها بر این اساس مدنظر قرار گرفته که آیا آیینه وار به بازتاب و انعکاس واقعیت های جامعه اردبیل پرداخته یا اینکه قسمتی از واقعیت را برش زده و با ارایه تصویری برساختگرایانه از زندگی مردم، ایماژهای ارایه شده، با واقعیات موجود در جامعه زاویه داشته است. مهمترین یافته های پژوهش نوع بازنمایی رسانه ای در سریال های شبکه سبلان را مشخص می کند: مهمترین آسیب های اجتماعی بازنمایی شده، اختلافات خانوادگی و مشکلات زنان می باشد. مردان بیش از زنان در معرض آسیب بوده اند با اینحال مردان بعنوان عاملان آسیب ها نیز بازنمایی شده اند. عدم کارایی خانواده مهمترین عامل ایجاد آسیب ها معرفی شده است یافته ها نشان می دهد که شبکه سبلان در بازنمایی آسیب های اجتماعی اردبیل، در برخی صحنه ها، بازنمایی از نوع واقعی بوده که از جمله آنها مشکلات زنان، مشکلات خانوادگی، خشونت، ارایه الگوهای اصلاحی مناسب، افزایش آسیب های اجتماعی، تاکید بر تعامل وگفتگو برای منعطف کردن رفتارهای جامعه هستند و در برخی دیگر بازنمایی از نوع برساختی و فراواقعی بوده است. بازنمایی برساختی آسیب پذیری مردان و مسکوت ماندن زنان در این زمینه، آسیب پذیری طبقه متوسط در حالیکه طبقات پایین بیش از سایر طبقات در معرض آسیب قرار دارند، از جمله موارد مهم قابل ذکر هستند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 351

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 513 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button