هدف این مطالعه بررسی استفاده از اقدام پژوهی مشارکتی در کلاس درس زبان انگلیسی است. بنابراین این یک اقدام پژوهی است که به صورت کیفی مورد تحلیل قرار می گیرد. این تحقیق در موسسه زبان کیش وی انجام شده است. به دلیل ماهیت مطالعه، شرکت کنندگان در پژوهش متشکل از معلم، محقق و دانش آموز هستند. و مهارت گفتاری به عنوان زمینه مطالعه در نظر گرفته می شود. یافته های پژوهش نشان می دهد که مهارت های گفتاری دانش آموزان از نظر توانایی هایی مانند پاسخ به سؤالات معلم، شناسایی کلمات و دستور زبان به کار رفته در عبارت، ساخت جملات با استفاده از گرامر و واژگان مناسب و بیان ایده شان بهبود یافته است. علاوه بر این، وضعیت کلاس از نظر فعالیت دانش آموزان واضح تر است. مطالعه اقدام پژوهی تجربه ای ارزشمند و الهام بخش است که دانش جدیدی به محقق می دهد. امید است بتوان برای دستیابی به فرآیند تدریس و یادگیری بهتر، تحقیقاتی را توسط سایر محققین انجام داد.متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.