مقدمه: این مطالعه، نتایج مشاوره تلفنی را با نتایج معاینه بالینی مقایسه کرده است تا میزان دقت مشاوره های تلفنی کلینیک.روش بررسی: از 2500 تماس تلفنی، 800 بیمار علامت دار بودند و از آنها درخواست شد که برای بررسی بیشتر به متخصصین مرکز بیماری های پستان مراجعه کنند. میزان توافق مشاوره تلفنی و معاینه حضوری با استفاده از تست آماری Kappa بررسی شد.یافته ها: در مجموع 174 بیمار در مطالعه شرکت نمودند. شایعترین شکایات اولیه مراجعه کنندگان توده پستان 42% و درد 35% بوده است. آمار کاپا نمایانگر این بود که توافق بسیار خوبی بین گمان مشاور تلفنی و تشخیص متخصص وجود دارد .(K=0.62, P<0.001) این توافق در تشخیص سرطان پستان گرچه مقدار کمتری بود اما حد خوبی را نشان داد(K=0.55, P<0.001) .نتیجه گیری: یافته های مطالعه نشان می دهد که مشاوران می توانند بسیاری از شکایات شایع در بیماری های پستان را از طریق تلفن. حتما مطالعات بیشتری لازم است تا مزایای اقتصادی و کاربردی مشاوره های تلفنی ثابت گردد.