در این مقاله پاسخ دایمی و نیز فرکانس، پاسخ سیستم تعلیق برای مدل 1.4 خودرو با در نظر گرفتن نیروی غیر خطی برای فنر مورد بررسی قرار گرفته است. حل معادلات سیستم از طریق اغتشاشات (روش بسط چند مقیاسی) با در نظر گرفتن شرایط رزونانس خارجی صورت گرفته و پاسخ سیستم از روش فوق بدست آمده اثر تغییر در دامنه تحریک، ضریب استهلاک، و همچنین ضریب جمله غیر خطی بر دامنه پاسخ سیستم بررسی شده است و در مرحله بعد با استفاده از روش عددی رانگ، کوتا معادلات حل گردیده و با نتایج حاصله از حل اغتشاشات مقایسه شده است.