Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
نشریه: 

مواد پرانرژی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    2 (پیاپی 10)
  • صفحات: 

    3-9
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    921
  • دانلود: 

    211
چکیده: 

از نانوذرات آلومینیوم به طور وسیعی در انواع مواد پرانرژی شامل پیروتکنیک ها، مواد منفجره و پیشرانه ها استفاده می شود. هدف از تحقیق حاضر بررسی و مقایسه رفتار حرارتی نانوذرات آلومینیوم سنتز شده به روش چگالش گاز خنثی پودر میکرونی آلومینیوم می باشد. آنالیز پراش پرتو ایکس (XRD)، آنالیز میکروسکوپ الکترونی روبشی (SEM) و آنالیز توزیع اندازه ذرات (PSA) بر روی نانوذرات آلومینیوم سنتز شده انجام گردید و همچنین رفتار حرارتی نانوذرات با آنالیز حرارتی بررسی شد تا خواص حرارتی نانوذرات تعیین گردد. از منحنی DTA مشخص شد که دمای اکسیداسیون نانوذرات و پودر میکرونی به ترتیب 490 و 550 درجه سانتی گراد می باشد. همچنین مشخص شد که گرمای حاصل از واکنش اکسیداسیون نانوذرات نسبت به پودر میکرونی بیشتر است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 921

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 211 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

مواد پرانرژی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    2 (پیاپی 10)
  • صفحات: 

    11-18
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    495
  • دانلود: 

    195
چکیده: 

در این مقاله تاثیر نوع و مقدار سه پایدارکننده آکاردیت4II ، -2 نیترو دی فنیل آمین و سانترالیت 5I بر میزان گرمای انفجار و پایداری پیشرانه جامد دوپایه بررسی شده است. نتایج به دست آمده نشان داد که افزایش مقدار پایدارکننده های آکاردیت II و -2 نیترو دی فنیل آمین باعث افزایش پایداری و کاهش گرمای احتراق پیشرانه می گردد و جایگزینی پایدارکننده آکاردیت II و -2 نیترو دی فنیل آمین به جای مخلوط آکاردیت II و سانترالیتI در پیشرانه مورد تحقیق میزان گرمای احتراق را افزایش می دهد. جایگزینی پایدارکننده آکاردیت II به جای مخلوط آکاردیت II و سانترالیت  I در پیشرانه مورد تحقیق خواص پایداری را اندکی بهبود می بخشد ولی پایدارکننده -2 نیترو دی فنیل آمین تغییر چندانی در این خواص ایجاد نمی کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 495

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 195 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

مواد پرانرژی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    2 (پیاپی 10)
  • صفحات: 

    19-30
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    981
  • دانلود: 

    315
چکیده: 

در این تحقیق بالستیک داخلی موتور سوخت جامد درون سوز با احتساب جریان دوفازی، به روش عددی شبیه سازی شده است. میدان جریان شامل محفظه احتراق با گرین استوانه ای و نازل مخروطی همگرا- واگرا می باشد. معادلات حاکم بر فاز گاز و فاز ذرات، یعنی معادلات گذرا و شبه یک بعدی اویلر به روش عددی جیمسون حل گردیده است. این معادلات با استفاده از انتگرال گیری رانج- کوتای چهار مرحله ای، گسسته سازی زمانی شده و بردار شار کمیت های بقایی با روشی مبتنی بر اختلاف مرکزی به مقادیر نقاط حجم کنترل مرتبط شده است. در بخش نتایج تاثیرات سوزش فرسایشی، جنس سوخت، دوفازی شدن جریان و قطر ذرات جامد مورد بررسی قرار گرفته است. مقایسه نتایج بدست آمده از نرم افزار این تحقیق با سایر نتایج مراجع، نشان دهنده دقت روش و فرضیات بکار رفته می باشد. نتایج تحقیق نشان می دهد که سوزش فرسایشی موجب افزایش سریع فشار محفظه و افزایش نرخ سوزش در ابتدای کار موتور و لذا کاهش زمان کارکرد موتور می شود. همچنین در حالت دوفازی فشار محفظه و نرخ سوزش و درنتیجه زمان کارکرد موتور نسبت به حالت تک فازی کاهش می یابد. با افزایش قطر ذرات جامد در فاز ذرات نیز، سطح منحنی فشار پایین می آید و با تغییر جنس سوخت از کامپوزیت به دوپایه، ایمپالس کل و ایمپالس ویژه موتور کاهش می یابد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 981

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 315 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 5
نشریه: 

مواد پرانرژی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    2 (پیاپی 10)
  • صفحات: 

    31-41
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1179
  • دانلود: 

    227
چکیده: 

جوشکاری انفجاری یک فرآیند حالت جامد بوده که در آن اتصال در اثر برخورد مایل شدید دو قطعه تحت انفجار کنترل شده، ایجاد می گردد. در این تحقیق، صفحات برنج Ms 90 به فولاد St 14 به صورت آرایش موازی و تحت فاصله های توقف متفاوت بر اساس پارامترهای اتخاذ شده درمحدوده پنجره جوشکاری انفجاری آنها، با یکدیگر اتصال داده شده اند. از لحاظ عملی، عوامل مختلفی مانند فاصله توقف، نوع و مقدار ماده منفجره، زاویه قرارگیری صفحات و ... بر روی اتصال قابل قبول تاثیر دارند. اما همه این عوامل را می توان تحت عنوان دو پارامتر کلی زاویه دینامیکی برخورد و سرعت برخورد جمع بندی کرد. بنابراین در نمودار سرعت برخورد برحسب زاویه دینامیکی برخورد، محدوده ای که تحت عنوان پنجره جوشکاری شناخته می شود، مشخص کننده محدوده اتصال قابل قبول می باشد. اهمیت پنجره جوشکاری می تواند در تعیین پارامترهای عملیاتی بهینه قبل از انجام عملیات و صرفه جویی در زمان و هزینه باشد. در این مقاله با توجه به روابط قابل قبول، پنجره جوشکاری مناسبی برای اتصال ورق های برنج Ms 90 و فولاد St 14 رسم شد و سپس سطح مقطع اتصالات به وسیله میکروسکوپ نوری مورد بررسی قرار گرفت. نتایج متالوگرافی نشان داد که با افزایش خرج انفجاری، فصل مشترک اتصال از حالت تخت به موجی تغییر شکل یافته و همچنین دانه های نزدیک به فصل مشترک در جهت انفجار و در دو سمت اتصال کشیده می شوند. این امر با افزایش خرج انفجاری تشدید یافته و تا عمق بیشتری در هر دو قطعه نفوذ می کنند. همچنین در این پژوهش، شبیه سازی فرآیند جوشکاری انفجاری با استفاده از نرم افزار آباکوس 6.7، انجام گرفت و مقادیر فشار در منطقه برخورد برای تمامی آزمایش ها محاسبه شدند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1179

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 227 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

مواد پرانرژی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    2 (پیاپی 10)
  • صفحات: 

    43-57
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    830
  • دانلود: 

    210
چکیده: 

بسیاری از سازه های بتنی ممکن است تحت بارگذاری های دینامیکی با نرخ کرنش بالا مانند ضربه، انفجار و ... قرار گیرند. بنابراین پیش بینی رفتار این سازه ها به منظور مقابله با حوادث احتمالی و کاهش خسارات وارده حایز اهمیت می باشد. شناخت پاسخ بتن تحت نرخ کرنش های بالا، یکی از فاکتورهای اساسی در طراحی سازه های محافظ و کاهش تخریب ساخت و سازها محسوب می شود. هنگامی که بتن تحت بارگذاری دینامیکی قرار می گیرد، رفتار آن وابسته به نرخ کرنش اعمالی است. بنابراین، نیاز به مدل مناسبی می باشد تا خصوصیات آنرا بدرستی توصیف نماید. هدف از این مقاله، ارایه یک روش برای پیش بینی مقاومت دینامیکی بتن و تخریب آن با استفاده از ترکیب مدل ویسکوپلاستیسیته و تئوری تخریب می باشد. مدل رفتاری پیشنهادی، به صورت یک زیربرنامه در نرم افزار آباکوس پیاده سازی شده و برای شبیه سازی رفتار نمونه بتنی در آزمایش میله هاپکینسون مورد استفاده قرار گرفته است. دستگاه میله هاپکینسون قادر است نرخ کرنش های مختلفی را بر یک نمونه استوانه ای وارد ساخته و نمودار تنش را بر حسب یک نرخ کرنش مشخص ترسیم نماید. در نهایت، نتایج حل عددی با نتایج تجربی مقایسه شده و همخوانی خوبی مشاهده شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 830

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 210 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

مواد پرانرژی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    2 (پیاپی 10)
  • صفحات: 

    59-72
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1277
  • دانلود: 

    365
چکیده: 

در این تحقیق به طریقی جدید، طراحی نرم افزار تحلیل گرین های عمومی موتور سوخت جامد، مانند گرین های استوانه ای، گرین چندضلعی، گرین ستاره محدب و گرین ستاره مقعر، انجام پذیرفته است، این روش در مقایسه با روش های موجود که بر اساس تقسیم بندی هندسی و تشخیص شروط مرزی عمل می نمایند، سریعتر می باشد. در این روش با معرفی نقاط تعریف هندسه و تشکیل گرین، با استفاده از حل تحلیلی، به محاسبه سطح سوزش و عقب نشینی هندسی سطح پرداخته شده است. برتری این روش، تشخیص تداخل سطوح و نقاط برخورد بدون نیاز به تشخیص ناحیه بندی و یا نوع گرین و نیز استخراج مستقیم عقب نشینی سطح با استفاده از حل معادلات دکارتی می باشد. این تکنیک عمومی امکان مدل سازی انواع گرین را فراهم می سازد. با استفاده از این روش می توان به ترکیبات جدید هندسی دست یافت که در قالب هیچ یک از مدل های هندسی قرار نمی گیرند، لذا در مقایسه با نرم افزارهای موجود حجم برنامه کاهش یافته و سرعت پردازش و تحلیل، بالا رفته است. نرم افزار نوشته شده به زبان ویژوال فرترن، علاوه بر امکان تعیین نحوه عقب نشینی سطح نسبت به جان سوخته شده، حل صفر بعدی بالستیک داخلی موتور سوخت جامد با انواع گرین را نیز میسر می سازد. در این مدل، سرعت سوزش فرسایشی و تغییرات دمایی، مدل شده است. نحوه تغییر سطح سوزش نسبت به زمان، تغییرات تراست موتور درحالت استاندارد، تغییرات دما و تغییرات فشار محفظه احتراق موتور در طول مدت سوزش نمونه ای از خروجی این نرم افزار است. مقایسه نتایج بدست آمده از نرم افزار با سایر نتایج مهندسی و تجربی، مطابقت خوبی را نشان می دهد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1277

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 365 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 7
نشریه: 

مواد پرانرژی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    2 (پیاپی 10)
  • صفحات: 

    73-79
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1052
  • دانلود: 

    226
چکیده: 

در این مقاله اثر نرخ کرنش در رفتار ورق های دایروی کاملا گیردار تحت بارگذاری دینامیک با استفاده از معیار جدیدی تحت عنوان نسبت فشار واماندگی دینامیکی به استاتیکی مورد بررسی قرار گرفته است. برای به دست آوردن این نسبت، ابتدا یک مدل ساده فرض گردیده است، سپس با استفاده از روابط تحلیلی موجود و وارد کردن اثر نرخ کرنش با به کارگیری رابطه کاپر- سایموندز و لحاظ کردن ساده سازی های ارایه شده توسط پرون و بادرا، میزان نرخ کرنش میانگین محاسبه شده است. برای بررسی تجربی اثر پدیده نرخ کرنش، یک سری آزمایش روی ورق های آلومینیومی آلیاژ AA5010 و فولاد St37 تحت بارگذاری انفجاری زیر آب طراحی و اجرا شده است. با به کارگیری میزان تغییرشکل ایجاد شده در نمونه ها و رابطه انرژی ذخیره شده در ورق ارایه شده توسط دافی، فشار واماندگی دینامیکی نمونه ها محاسبه و با میزان استاتیکی آن مقایسه گردیده است. نتایج نشان داد که با افزایش نرخ کرنش، میزان تنش تسلیم دینامیکی میانگین برای فولاد 2.3 برابر و برای آلومینیوم 1.5 برابر تنش تسلیم استاتیکی افزایش یافته است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1052

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 226 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button